آخرین خبرهااستان هاخبر داغسیاسی

مراسم بزرگداشت مقام زن با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس محترم جمهور و معاون امور زنان و خانواده ایشان دکتر معصومه ابتکار،استاندار گیلان و جمعی از مدیران زن و بانوان موفق استان گیلان برگزار گردید

بزرگداشت مقام زن

به گزارش تدبیرشرق, عصرروز (سه‌شنبه) 14بهمن 1399در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ،مراسم بزرگداشت مقام زن با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس محترم جمهور و معاون امور زنان و خانواده ایشان دکتر معصومه ابتکار،استاندار گیلان و جمعی از مدیران زن و بانوان موفق استان گیلان برگزار گردید.

در این مراسم دکتر ژاله حساس خواه مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان که به عنوان نماینده مدیران زن صحبت کرد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س)و ایام دهه فجر:اظهار نمود اگرچه گزارش رئیس جمهور و دکتر ابتکار نشانگر زحمات کشیده شده در حوزه زنان و خانواده میباشد اما زنان امروز به دلیل داشتن تخصص و مدارج عالیه فرصت تحرک در رده های مختلف اجتماعی و اقتصادی را بدست آورده اند و خواستار دسترسی به آنها از مجاری قانوتی می باشند، فلذا پرداختن به نیازهای زنان تنها از منظرمادر و همسر بسیاری از ضروریات امروز جامعه زنان را پوشش نمی دهد.
ایشان اظهار داشت علیرغم وعده دولت تدبیر و امیدبه جامعه زنان که نقش مهمی هم درپیروزی آن داشتند، این دولت نیز نتوانست به این زمینه های جدید که مورد نظر زنان بود پاسخ قابل قبول بدهد.
دکتر حساس خواه در ادامه یادآورشد: امروز توسعه انسانی مهمترین مسیر به سمت توسعه پایداراست و یکی از شاخصهای مهم که هرساله کشورها را برآن اساس می سنجند شاخص شکاف جنسیتی است که شامل بهداشت عمومی، توانمندسازی و اقتصاد می باشد. اما بنا به گزارش اخیر ایران دارای رتبه 148 از 153 کشور تحت بررسی است که در شان زنان جمهوری اسلامی ایران نیست.
ایشان در خطاب به استاندار گیلان دکتر ارسلان زارع اشاره کرد: در استان هم اقدامات خوبی در زمینه حضور زنان در سطح مدیران عالی میانه و پایه صورت گرفته است اما کافی نیست و هنوز توجه بیشتر به دستیابی به سهمیه 30درصد حضور زنان که مورد تاکیدریاست محترم جمهور است لازم است.
وی در آخرخواستار توجه بیشتر به اصلاح برنامه ها ی حوزه زنان با محوریت توانمندی علمی ،روانی شخصیتی زنان، شایسته سالاری ،توزیع عادلانه منابع و فرصت ها ،ایجاد تعادل بین انتظارات شخصی ،خانوادگی و شغلی،افزایش امکانات رفاهی مور نیاز زنان و اصلاح نگرش های جنسیتی شد

/روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا