آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

مهاجرت از روستا و کاهش جمعیت با اجرای طرح هادی

مهاجرت

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی مردم روستا از اجرای طرح هادی گفت: اجرای این طرح به شیوه فعلی موجب کاهش جمعیت و مهاجرت از روستا می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق, حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری در رودسر با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در استان گیلان، اظهار کرد: طرح هادی که امروز اجرا می‌شود نیازمند اصلاح است و بنیاد مسکن باید به اعتراض مردم در این خصوص رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی طرح هادی باید مشخص شود، تصریح کرد: کمیسیون عمران مبلغ پنج هزار میلیارد تومان برای بنیاد مسکن در نظر گرفته که باید منابع مالی برای طرح هادی دیده شود اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده و باید اصلاح شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای فشرده طرح هادی در روستاهای گیلان، خاطرنشان کرد: شهرهای شمالی به جهت پراکندگی روستاها وضعیت متفاوتی با سایر نقاط کشور دارند و این پراکندگی باعث می‌شود که نیازمند دستورالعمل‌های ویژه از دستگاه‌های مرتبط باشیم تا موجب توسعه روستاها شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه اجرای طرح هادی در گیلان مثمر ثمر نبوده، گفت: اجرای طرح هادی در حال حاضر باعث کاهش جمعیت و مهاجرت از روستاها می‌شود.

صفری با تقدیر از پیمانکار پل کیازنیک و پل رانکوه در شهرستان املش نیز گفت: این دو پل جز پل‌هایی بود که در سیل ۹۷ دچار خسارت شد و پیمانکاران با حداقل مبلغ اعتباری کار را به‌خوبی پیش بردند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی در املش تأکید کرد و افزود: از مدیرکل راهداری و استاندار انتظار دارم که به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبات انجام‌شده به جهت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: از وزارت راه طبق مکاتبات انجام‌شده انتظار داریم تا در کار تسریع ببخشند و مردم به‌زودی شاهد افتتاح این پل‌ها باشند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا