آخرین خبرهااستان ها

بهره‌برداری از 895 پروژه در دهه فجر امسال / رعایت اخلاق، انسجام و وفاق در جامعه تقویت شود

استاندار در جلسه شورای اداری گیلان مطرح کرد؛

تدبیرشرق/استاندار گیلان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، فقط یک انقلاب سیاسی نبود بلکه انقلابی فرهنگی است، گفت: جاذبه انقلاب اسلامی، کم فروغ نشده و لازم است امسال که در دهه فجر  ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 811 میلیارد تومان افتتاح می شود، خدمات ارائه‌شده به مردم با رویکرد امیدافزایی در جامعه تبیین گردد.

 دکتر ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری گیلان که با حضور تعدادی از مدیران در سالن غدیر استانداری و نیز از طریق ارتباط تصویری با فرمانداران و برخی دیگر از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته، ۹۶ درصد رشد دارد.

 نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

وی در ادامه سخنانش با نثار درود به شهیدان گرانقدر نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب بویژه ۶۳ شهید این ایام استان گیلان و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم‌الشأن افزود: امام خمینی (ره) با مجاهدت های زیاد و جلب مشارکت مردم، ملت بیدار ایران را از حکومتی طاغوتی، مستبد و وابسته رهایی بخشید و با شجاعت خویش؛ روح شجاعت و ایستادگی را در کالبد جامعه ایرانی دمید و انقلاب را بر پایه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بنا نهاد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروزه همگان این نظام را مایه مباهات می دانند و به اینکه به احدی وابسته نیست، افتخار می کنند، ادامه داد: مردم عزتمند در قالب همین سه شعار، توانستند با پایان دادن به سلطه بیگانگان، آزادی و استقلال به دست آورند و در چارچوب دین مبین اسلام، نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی برپا کنند.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی، تنها یک انقلاب سیاسی نبود بلکه انقلابی فرهنگی با ارزش‌های پرشمار انسانی و اخلاقی است، اظهار داشت: مردم و مبارزان انقلابی با نهادن شاخه های گل بر تفنگ‌ها، جاذبه ای در انقلاب ایجاد کردند که امروز در آستانه چهل‌ودومین سالگرد پیروزی آن؛ این جاذبه کم‌فروغ نشده بلکه الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه است.

دکتر زارع ادامه داد: درحالی که دشمنان مردم ایران در سال های گذشته مدعی بودند ایران، سالگرد انقلاب اسلامی را جشن نخواهد گرفت؛ این انقلاب با حمایت و پایمردی مردم جشن های خود را برگزار کرد و امسال هم به سان سال‌های گذشته، با همان اقتدار و صلابت، جشن های انقلاب را برگزار می کند.

وی افزود: این، یک موفقیت بزرگ است که نظامی با وجود هجمه‌های سخت و روزافزون، توانست با رهنمودهای امام خویش و نیز هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، اتکاء به ملت و استعدادهای درونی و توان داخلی، از همه پیچ‌و خم‌های سخت ، مشکلات را پشت سر گذاشته و راه و مسیر خود را بپیماید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با نگاهی به گذشته پرافتخار انقلاب، نمایان می‌شود که نظام جمهوری اسلامی ایران، منعکس‌کننده خواست و اراده ملی است و راه ادامه پیشرفت و تعالی کشور؛ حفظ انسجام، اتحاد، وفاق، رعایت اخلاق، اعتماد به مسئولان و کمک به آنها برای مدیریت بهتر امور است.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک‌سال است کشورمان درگیر ویروس کروناست، گفت: با وجود همه تنگناهایی که این ویروس تحمیل کرده، در سایه وحدت و همکاری مردم و مسئولان، توانستیم با رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی‌های مجدانه خدمتگزاران مردم در دولت و ستاد کرونا، یکی از الگوهای موفق از مدیریت و مقابله با بیماری را به منصه ظهور بگذاریم.

استاندار گیلان با اشاره به کمتر بودن تعدادی بستری شدگان و فوتی های کشورمان از دیگر نقاط دنیا افزود: نباید از این موفقیت مغرور و یا دچار عادی انگاری شویم و لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی ، شاهد تداوم روند نزولی این بیماری در کشور باشیم.

وی ایام دهه فجر را فرصتی مناسب و مغتنم برای بیان خدمات انجام شده با رویکرد امیدافزایی در جامعه دانست و اظهار داشت: باید دستاوردهای دولت و تمامی نهادهای انقلابی برای مردم بویژه نسل جوان که همواره مورد هجمه جنگ نرم دشمنان هستند، بیان شود تا از اقدامات انجام شده به‌خوبی آگاهی یابند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا و برگزاری جشن ها و برنامه های ایام پیروزی انقلاب در بستر فضای مجازی و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: همانگونه که طی یک سال گذشته بسیاری از مناسبت های آیینی و ملی را به شکلی متفاوت از گذشته شاهد بودیم؛ مراسم نمادین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز با خلاقیت و نوآوری، باشکوه‌تر از همیشه برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: باتوجه به تقارن زمانی ایام دهه فجر با سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) باید برنامه های این ایام موجب شادمانی و نشاط مردم شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرایطی که کشور با کرونا مواجه بود، به خوبی از مزیت ها و امکانات مرتبط با دولت الکترونیک و توسعه فضای مجازی مطلع شده و از آن استفاده کردند، افزود: توسعه فضای مجازی کمک شایانی به انجام فعالیت بخش های مختلف بویژه آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته و تلاش در راستای توسعه بیش از پیش این بخش و فراهم سازی زمینه استفاده فزون‌تر از دولت الکترونیک مورد تأکید است.

دکتر زارع به اقدامات بیمه سلامت و نقش موثر آن در اقتصاد سلامت و درمان عمومی و خدمات رسانی به بیماران خاص اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک با هدف حذف تدریجی دفترچه های کاغذی به منظور بهبود خدمات رسانی و صرفه جویی در هزینه که مورد توجه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی طی ماه های اخیر بوده ، پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت ها برای پوشش و پایداری شبکه در جهت اجرای موفق این طرح به عنوان یکی از استان های برتر و موفق، مورد انتظار است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به‌ویژه طرح‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را از دیگر انتظارات خود از مدیران عنوان و بیان کرد: دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری در تلاشند و باید نهایت دقت و وقت برای انجام این پروژه ها مصروف شود چراکه در این مسیر، مدیران تا زمانی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده، باید بدون هرگونه سستی به وظایف خود عمل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه بیشتر به سرمایه گذاران بخش خصوصی و پویایی بیشتر همراه با جدیت و سرعت عمل در حوزه سرمایه گذاری این بخش تأکید کرد.

وی به اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح تا زمان حاضر با استقبال بانوان خانه دار و فرهنگیان مواجه شده که کارمندان نیز باید با پیشگامی مدیران و معاونان به این امر تشویق شوند.

استاندار گیلان به آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداران با هیأت های نظارت بر انتخابات کمال همکاری و همراهی را داشته باشند تا شاهد انتخاباتی پرشور و قانونمند باشیم.

وی همچنین به اقدامات در دست انجام در خصوص یکپارچه سازی تابلوهای شهدای استان به صورت متوازن اشاره کرد و درخصوص گزارش مدیرعامل ستاد دیه استان در این جلسه گفت: با کمک خیران نیک اندیش گیلانی حدود 800 زندانی غیرعمد در کمتر از دو سال آزادسازی شدند که برای افراد باقیمانده در این بخش همراهی و مشارکت مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی مورد انتظار است.

در این جلسه رسول فرخی رئیس مجمع نمایندگان گیلان، حسن محمدیاری نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال و نیز جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

همچنین مدیرکل بیمه سلامت و مدیر درمان تأمین اجتماعی استان درخصوص اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، مدیرعامل ستاد دیه استان پیرامون همکاری مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در مشارکت امر خداپسندانه آزادسازی زندانیان غیرعمد، مدیرکل کمیته امداد استان در خصوص اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گزارش هایی ارائه کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا