آخرین خبرهااستان ها

بازنگری در قانون پسماند در دستور کار مجلس قرار دارد | لزوم فرهنگ‌سازی جهت مدیریت پسماند

رئیس فدراکسیون محیط‌ زیست مجلس در رشت:

تدبیرشرق/رئیس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت مجموعه‌های جوان و حمایت از اقدامات دانش‌بنیان راهکاری مؤثر در رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر شرکت داده کاوان کندو از روند فعالیت‌های این مجموعه در راستای اجرای پروژه تفکیک از مبداء «دوباره» در رشت بازدید کرد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن تقدیر از روند فعالیت‌های مجموعه داده کاوان کندو اظهار داشت: شیوه مبتنی بر تفکر و علم فعالیت این مجموعه امری است که می‌تواند به الگویی در سراسر کشور تبدیل شود.

رفیعی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست‌محیطی در کشور، عنوان داشت: استفاده از ظرفیت مجموعه‌های جوان و حمایت از اقدامات دانش‌بنیان راهکاری مؤثر در رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور است.

وی به‌کارگیری روش‌های خلاق را لازمه فعالیت در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور و فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در این مسیر از داده‌های صحیح و مؤثر برای پیشبرد امور استفاده کرد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازنگری در قانون پسماند در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، افزود: از ظرفیت عموم اندیشکده‌ها، مراکز پژوهشی و کانون‌های تفکر در راستای رفع خلاءهای موجود در قانون پسماند استفاده خواهد شد.

رفیعی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی به‌منظور ترویج مدیریت صحیح پسماند در جامعه خاطرنشان کرد: صداوسیما و سایر رسانه‌ها می‌بایست نقش پررنگی را تحقق این امر ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو نیز در این نشست با تأکید بر لزوم بازنگری در بسیاری از سیاست‌های زیست‌محیطی کشور تصریح کرد: حلقه مفقوده رفع مشکلات زیست‌محیطی بهره‌گیری از مشارکت مردمی است که باید در این بازنگری‌ها لحاظ شود.

رضا سلمانی نقش‌آفرینی مردمی را لازمه پیشبرد مناسب طرح تفکیک از مبدأ دانست و گفت: فرهنگ‌سازی صحیح ازجمله گام‌های مهم و کلیدی در تحقق این امر است.

وی ضمن تشریح روند فعالیت اجرای طرح تفکیک از مبداء «دوباره» در شهر رشت ابراز داشت: مراحل اولیه اجرای این پروژه از نیمه دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت داده کاوان کندو تفکیک از مبداء را کلیدی‌ترین راه‌حل مدیریت پسماند دانست و ابراز داشت: در طرح جامع مدیریت پسماند کشور در افق ۱۴۰۴نیز وضعیت مطلوب پسماند این است که کلیه پسماندهای عادی، تفکیک و بازیافت شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا