آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در برنامه رادیویی دریچه؛ با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد مراکز خدمات‌رسانی افزایش یافت

آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان امروز در مصاحبه رادیویی با برنامه «دریچه» با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی این استان در اسفندماه سال ۱۳۹۸ گفت: اجرای این طرح در همین مدت ۱۱ ماهه دستاوردهای خوبی برای گیلان به همراه داشته است

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت افزود: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد مراکز خدمات‌رسانی به مردم استان با رشد ۳.۲ درصدی، از ۱۶ به ۵۲ مرکز افزایش یافته است.

وی، افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۴۸۸ لیتر بر ثانیه جهت تقویت کمیّت و کیفیت آب آشامیدنی استان گیلان را یکی از اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب استان پس از اجرای طرح یکپارچه‌سازی عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۱ ماهه در ۲۲۶ روستا و ۴۴ شهر گیلان اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی انجام شد.

حسینی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به ۳۸ روستای گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال جهت بهره مندی ۲۲ هزار نفر از روستاییان استان در هفته اول دیماه امسال افزود: این طرح در قالب پویش «هر هفته- الف-ب-ایران» به بهره برداری رسید که در همین راستا در هفته سوم اسفندماه نیز طرح آبرسانی به ۲۸ روستای گیلان با اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال و بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر افتتاح می‌شود.

وی همچنین از افتتاح فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در هفته سوم اسفند در قالب پویش «هر هفته- الف-ب-ایران» خبر داد و گفت: اعتباری بیش از ۱۶۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه مهم هزینه شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان با تاکید بر سنجش سلامت آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش گفت: در حال حاضر ۳۵ آزمایشگاه در حوزه آب شهری و ۱۷ آزمایشگاه در حوزه آب روستایی به طور مستمر صحت و سلامت آب شرب مردم استان را آزمایش می‌کنند.

وی با اشاره به نظارت کارشناسان مراکز بهداشت از تاسیسات آبرسانی و بررسی سلامت آب شرب شهرها و روستاهای استان، از مردم خواست؛ در صورت بروز هر گونه مشکل موارد را از طریق سامانه ۱۲۲ به این شرکت اعلام کنند.

حسینی همچنین با تاکید بر ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین این استان از طریق سامانه ۱۲۲ گفت: با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، مردم عزیز می‌توانند از طریق این سامانه از خدمات شرکت آب و فاضلاب همچون خرید انشعاب و اعلام حوادث و… و همچنین پرداخت قبوض از طریق سامانه ۱۵۲۲ بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در بخش دیگری از سخنانش به طرح «آب امید» وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: با بررسی سوابق مشترکین خانگی، تعداد ۱۰۴ هزار خانوار شهری و روستایی این استان، مشمول تعرفه تشویقی وزارت نیرو می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه میزان آب مصرفی این مشترکین یک سوم الگوی مصرف است، گفت: ۱۱ درصد مشترکین خانگی استان از طرح تشویقی آب امید برخوردار خواهند شد که از این میزان، سهم مشترکین حوزه شهری ۷ درصد و حوزه روستایی ۴ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مشترکین خانگی در ۴ طبقه «کم مصرف، خوش مصرف، پر مصرف و بد مصرف» تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: معافیت آب امید مشمول مشترکین خانگی‌ای می‌شود که میانگین مصرف آن‌ها در هر دوره تا ۵ مترمکعب در ماه باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان خاطرنشان کرد: الگوی مصرف آب در استان گیلان برای هر واحد خانگی ۱۳ مترمکعب است اما تا ۵ مترمکعب مشمول معافیت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این مصاحبه رادیویی به افتتاح پروژه‌های این شرکت در ایام الله دهه مبارک فجر نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۱ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان به بهره برداری می‌رسد که ۲۵ پروژه در بخش آب و ۱۶ پروژه در بخش فاضلاب است.

حسینی افزود: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی همچنین یادآور شد: ۹ پروژه آبرسانی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و عملیات آبرسانی به روستاهای ساحلی لنگرود نیز با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان با نوید به مردم شهرستان صومعه سرا اظهار داشت: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا