آخرین خبرهاتیتر اولخبر داغ

عواقب توهین به احمدی نژاد و سایرین، عواقب توهین به روحانی + جدول

توهین

توهین به حسن روحانی در کسوت رئیس جمهور اگر چه هیچ تاوانی ندارد اما در زمان دولت دهم و یازدهم توهین به احمدی نژاد تاوان سنگینی در پی داشت.

به گزارش تدبیرشرق، این روزها بحث توهین به رئیس جمهور در حالی بدون هزینه است که تا قبل از این دولت توهین کنندگان به رئیس جمهور وقت و سایر سران قوا می توانست تبعات بسیار سنگینی را به دنبال داشته باشد.

آن اتفاقی که در برنامه زاویه رخ داد شاید به دلیل اینکه در سیمای جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود خیلی به چشم آمد اما تنها توهینی نبود که رخ می داد. شاید جدول زیر به شما کمک کند که بدانید فقط در این چند ماه چقدر به رئیس جمهور مستقر توهین شده است:

توهین1

توهین2

توهین3

توهین4

توهین5

البته این توهین ها با مجازاتی روبرو نشده و کسی توهین کننده ها را به دادگاه نکشانده و آنها را محاکمه نکرده است اما جالب است بدانید تا پیش از ریاست جمهوری حسن روحانی توهین به رئیس جمهور و سران قوا تاوان سنگینی به دنبال داشت. در جدول زیر می توانید برخی از این مجازات ها را ببینید:

مجازات1

مجازات2

این مجازات ها اما همه ماجرا نیست، رئیس سابق قوه قضائیه روز 28 آذر 89  می گوید:

بعضی به ما گله کردند که شما نسبت به توهین‌هایی که به رییس‌جمهور شد عمل نکردید. بنده مکرر به دادستان تهران که در همین جا از وی قدردانی می‌کنم گفتم که شما قاطعانه در این خصوص عمل کنید. در مورد این موارد نیز ورود کردیم و برخی سایت‌ها را نیز بستیم زمانی که رییس‌جمهور گفت که از حقوق خود گذشته است ما گفتیم که اگر شما بگذرید ما نمی‌گذریم. وقتی توهین به رییس‌جمهور و مقامات کشور می‌شود دادستان موظف به رسیدگی است.

البته ظاهرا فقط توهین کنندگان به رئیس جمهور مصونیت داشته اند چرا که در همین دوران دولت های یازدهم و دوازدهم هم عیسی سحرخیز و محمود صادقی، به جرم توهین به رئیس قوه قضائیه ( آقای آملی لاریجانی) محاکمه شده و از دادگاه حکم گرفته‌اند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا