آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد؛ افزایش شیوع کرونا در مناطق روستایی گیلان/ ضرورت رعایت بیشتر موازین بهداشتی

کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: موارد شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی این استان افزایش یافته است.

به گزارش تدبیرشرق، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اسفند سال گذشته که پیک شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم، آمار مبتلایان در روستا‌های گیلان کمتر بود.

او افزود: اما طبق بررسی‌های انجام شده موارد شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی استان گیلان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بنابراین اطلاع رسانی و آموزش همگانی برای رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش ابتلا به بیماری در این مناطق لازم و ضروری است.

حیدرزاده فعال کردن مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و اجرای برنامه‌های غربالگری در حوزه بهداشت را مهمترین راهکار‌های شناسایی زودهنگام بیماران و پیشگیری از انتقال آنها به مراکز درمانی اعلام کرد.

او تصریح کرد: با اجرای دقیق بیماریابی و شناسایی به موقع موارد مشکوک (شبه آنفلوانزا و …) و با ارائه خدمات بهنگام، جداسازی بیماران (مراقبت در منزل و یا ارجاع به بیمارستان) و همچنین ردیابی تماس در این مراکز، بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد و مراقبت با کیفیت از بیمار در منزل از سوی تیم مراقبتی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فصل شیوع بیماری سرماخوردگی و وجود علائم مشابه اولیه آن با بیماری کرونا از مردم خواست: ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه علائم مشابه کووید ۱۹ با ۴۰۳۰ تماس بگیرند یا به مراکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کنند

/گیل ودیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا