آخرین خبرهااستان ها

آستانه‌اشرفیه آماده مقابله با بارش برف/عدم حضور مدیر در محل کارش پذیرفتنی نیست

تدبیرشرق/در دو هفته گذشته استان گیلان شاهد وزش بادهای بسیار گرم و در تبع آن جنگل‌های برخی از شهرستان‌ها از جمله آستانه اشرفیه دچار حریق شده و تمام تمرکز نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر بر روی کنترل آتش بوده است.

حال پس از ۱۴ روز طاقت فرسا و بسیار سخت و بحرانی، سازمان هواشناسی گیلان از ورود سامانه بارشی و بسیار سرد و برفی به این استان از عصر روز چهارشنبه خبر داد و همین امر سبب شد در تمامی نیروهای خدماتی و امدادرسان به حالت آماده‌باش برای مقابله و بارش سنگین برف درآیند.

به گفته مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان از اواخر وقت چهارشنبه لغایت پنجشنبه در بعضی نواحی جلگه‌ای مخلوط برف، باران و باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از پنج‌شنبه بعدازظهر با تضعیف سامانه به‌تدریج از غرب استان ناپایداری‌ها کاهش‌یافته و برای روز جمعه یخبندان مورد انتظار است.

بر اساس یافته های هواشناسی بارش در مناطق جلگه‌ای بصورت برف و مخلوطی از برف و باران بوده و بارش برف در شهرستان‌های رشت، سراوان، سنگر، کوچصفهان، آستانه، لاهیجان، سیاهکل، شفت، فومن و ماسال با شدت بیشتری همراه است.

به این دلیل امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه اشرفیه تشکیل جلسه داده تا هماهنگی‌های لازم در خصوص مقابله هرچه بهتر با این بحران اتخاذ و مردم در آرامش بهتری از بارش سنگین برف الهی لذت ببرند.

یکی‌ از دغدغه‌های مسؤولان ستاد مدیریت بحران در گیلان و تمامی شهرستان‌های استان تهیه تجهیزات و امکانات لجستیکی برای مقابله با این بحران است و به گفته رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه‌اشرفیه به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه بحران احتمالی در زمان بارش برف مطابق تمهیدات در نظر گرفته شده، تمامی اعضای عضو ستاد ملزم به تامین تجهیزات لازم اجرایی و عملیاتی هستند.

مهمترین نکته در هنگام‌ وقوع بحرانی مثل برف شناسایی نقاط با بیشترین میزان آسیب دیدگی و در نهایت تهیه و تعبیه امکانات لازم در آن مناطق است به همین منظور حمید رضایی معتقد است آماده‌سازی ماشین آلات برف‌روبی، تامین مخلوط نمک و شن و تعبیه در مناطق شناسایی شده در سطح شهر و آماده باش کامل نیروهای اجرایی و عملیاتی نیز از موارد حائز اهمیت و لازم‌الاجرا است.

وی می‌گوید باید قبل از بروز بحران،  تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد، تا هنگام وقوع بحران وظایف هر یک از دستگاه‌ها به صورت شفاف مشخص و هر دستگاه به‌ بهترین نحو به وظیفه خود عمل‌کنند.

برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی یک امر حیاتی در هنگام مواجه شدن با بارش سنگین برف است زیرا برخی از خانوار‌های روستایی در بعضی مواقع نیاز مبرم به بیمارستان داشته و باید شرایط را برای آنان فراهم کرد لذا فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از دهیاران خواست به عنوان مدیریت بحران در روستاها از ظرفیت تراکتورهای روستایی برای برف روبی استفاده کنند.

در بودجه ارائه شده توسط دولت به مجلس تمامی دستگاه‌ و نهاد‌های دولتی موظف به صرفه‌جویی ۱۶ درصدی گاز بوده و با توجه به برودت شدید هوا تحقق این مهم‌به یک امر حیاتی مبدل شده و به گفته رضایی صرفه‌جویی مهمترین رکن مبارزه با قطع حامل‌های انرژی به شمار رفته و تمام تمهیدات مورد نظر برای مواجهه با برف در نظر گرفته شده و هیچ‌مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه‌اشرفیه اعتقاد دارد پاسخگویی و حضور مستمر روسای ادارات در محل خدمت خود بسیار به آرامش جامعه و همچنین‌ بهتر مدیریت شدن بحران کمک شایانی می‌کند و به این منظور عدم حضور مدیران در محل خدمت در دو روز آینده پذیرفته  پذیرفتی نیست.

به گزارش فارس و بر اساس مصوبه اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان آستانه‌اشرفیه تمام فروشگاه‌های بزرگ توزیع موادغذایی به ویژه نانوایی‌ها باید آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمان بارش برف بوده و هرگونه تعطیلی از هر صنفی مستلزم برخود قانونی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا