آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

مطالبات اصلاح طلبان گیلان در دیدار با استاندار؛ درخواست مقاومت در مقابل انتصابات غیرهمسو در گیلان | انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت جوانان و احزاب

اصلاح طلبانجلسه دبیران و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان با ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد.

در این نشست که عصر پنج شنبه ۲۵ دی ماه، در سالن الغدیر استانداری گیلان و با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل سیاسی استانداری برگزار گردید، تعدادی از دبیران و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان به بیان دغدغه ها، مطالبات و مشکلات استان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اموزشی، کشاورزی، صنعت، تجارت، اشتغال و رفاه پرداختند، که در زیر بخشی از آن را می خوانید؛

مدیران استان گیلان نه اصلاح طلبند و نه اعتدالی

کمال لشگری دبیر حزب مردم سالاری استان گیلان در این جلسه ابراز داشت: حدود200 مدیر دولتی ارشد و میانی در استان گیلان حضور دارند که 180 نفر نه اصلاح طلب هستند و نه اصولگرا  و در انتخابات آتی نیز ذوب اصولگرایان می شوند و  این مدیران اجرایی نالایق و ناکار امد با چراغ سبز جنابعالی پست گرفته اند.

وی افزود: جنابعالی فرمودید که طبق مصوبه وزارت کشور باید نیروهای که از سایر ادارات به وزارت کشور آمدند و پست گرفته اند به سر کار قبلی خود برگردند. چرا این مصوبه برگشت مامورین، فقط شامل حال برخی از آنها، از جمله اصلاح طلبان تشکیلاتی و دبیر یکی از تشکلها شد که اتفاقا یکی  از معدود بخشداران اصلاح طلب بود! وی خاطرنشان کرد:  مدیران استانداری هزینه های اصولگرایان را کم کردند و با ناتوانی خود در شهرستانها ومرکز استان زمینه را برای پیروزی انها هموار کردند.   وی در پایان گفت: از شما درخواست میکنم همین فردا جلسه ای تشکیل بدهید و  از اصلاح طلبان در پست های مدیریتی و همچنین جوانان را در جاهای مختلف بکار گیری نمایید. به استاندار محترم توصیه میشود تا دیر نشده و هر چه زودتر از توان مدیریتی و تخصصی احزاب اصلاح طلب استان در رده های مدیریتی، استفاده نمایند

 آموزش و پرورش تحت فشار شدید نیروهای خارج از دستگاه قرار دارد

جمیل غریب عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان در این نشست با اشاره به تلاشهای فرهنگیان و آموزش و پرورش در دوران کرونا ابراز داشت: ایجاد شبکه شاد در دوران کرونا با وجود تحریم ها و سختی های فراوان از جمله اقدامات مدبرانه دولت بود.

وی افزود: آموزش و پرورش مثل همیشه تحت فشار شدید نیروهای خارج از دستگاه قرار دارد و این امر باعث بلاتصدی ماندن بسیاری از پست های کلیدی شده است. این امر نیازمند مقاومت مدیران دولتی در مقابل زیادخواهی های غیرکارشناسانه است.

این فعال فرهنگی و سیاسی افرود: حیات سیاسی احزاب به سختی انجام می شود ولی باید همچنان مطالبه گری را دنبال کنند.

استانداری توجهی به دغدغه احزاب ندارد

غلامرضا مدبری دبیر حزب پیشرو اصلاحات گیلان در این جلسه خطاب به استاندار گیلان گفت: موضوعات مطرح شده ( اشتغال، محیط زیست، سرمایه گذاری، فرهنگی، اجتماعی و انتصابات و …) جدید نیست  و در واقع معتقدم جلسه امروز باید گزارش اقدامات موضوعات مطرح شده در جلسات قبل باشد تا ما در جریان پیشرفت کارها یا موانع عدم تحقق آن قرار می گرفتیم که چرا دغدغه ی احزاب اجرایی نمی شود.

وی افزود: احزاب حلقه نیاز نیازمندان و توان توانمندان است و  استانداری از این ظرفیت برای رفع موانع استفاده نکرده است. وی در ادامه گفت: امروز  افراد در کشور و استان تاثیرگذارترند تا احزاب، سوال این است چند نفر از دبیران احزاب برای مشاوره در استانداری استفاده شده است؟ تا بحال چند نفر از افراد متخصص و صاحب نظر احزاب در جلسات برنامه ریزی و شوراهای مختلف دعوت شدند تا نظر مردم را انعکاس دهند؟

اصرار مدیران دولتی استان در هرز دادن بودجه 

روح الله غفاری،عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مهندسان گیلان نیز در این جلسه ابراز داشت: عدم استفاده استاندار از طیف غنی تخصص ها و تجارب احزاب  منجر به ضعف عملکرد فاحش دستگاه های اجرایی استان خصوصا دستگاه های عمرانی و تاسیساتی شد  و با باد و باران براحتی در استان بحران بوجود می آید. وضعیت نابسامان قطعی آب و برق در استان که با کوچکترین بارش و باد و طوفان و برف، برق و آب قطع شده و یا رودخانه ها دچار طغیان میشوند! این در حالیست که متولیان مدیریت سازمان های عمرانی و تاسیساتی استان سالهاست در رده های مدیریتی این شرکتها جا خوش کرده و هر چه در چنته داشته اند، با مدیریت خود در طی سالیان متمادی اعمال کرده اند و در طی دوره های طولانی مدیریت،نوآوری و ابتکار عمل خود را از دست داده اند و با پروژه های مضر به محیط زیست و توسعه پایدار،بودجه استان را به هرز میدهند.

وی با انتقاد از بعضی مدیران دولتی  افزود:  معاون عمرانی استاندار و مدیران آب منطقه ای بر پروژه هایی چون سد لاسک  که بودجه را به هرز می برد اصرار می ورزند. در جای دیگر یکی از بخشداران با هماهنگی یکی از نمایندگان زمینه سازی برای احداث شهرک صنعتی در جیرسر خمام را پیش می برند. در حالی که از ظرفیت کامل شهرک های موجود استفاده نمی شود. وی همچنین خواستار پاسخگویی استاندار به رتبه 2 گیلان در فرار سرمایه گذار شد.

امنیت سرمایه گذاری  و پروژه پسماند غرب گیلان

محسن بیناپور، رئیس دوره ای شورای هماهنگی و  دبیر حزب وحدت و همکاری ملی گیلان در این نشست از استاندار درخواست کرد برای پیگیری موضوع و حل مشکل پیش آمده در مورد پروژه پسماند غرب گیلان اقدام کند.

واردات چوب با پوست آزاد شود

سعید آقایی، دبیر  حزب آزادی گیلان در این نشست  با اشاره به خاموشی های اخیر قطعی برق ابراز داشت: معتقدم این خاموشی ها باید با برنامه ریزی و اولویت بندی صورت پذیرد.

وی با اشاره به مطالبات اقتصادی و توسعه ای  مردم استان گیلان خاطرنشان کرد: درخواست دارم  باتوجه به قطب سلولزی کشور در گیلان، واردات چوب با پوست آزاد شود. همچنین  با توجه به تملیک واحدهای اقتصادی توسط بانک ( بالای ۱۰۰ واحد) هر چه سریعتر بانک ها را مکلف به واگذاری به متقاضیان قبلی یا جدید شوند.

آقایی در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم  واحدهای بزرگ صنعتی استان مثل چوکا، پوشش، ریسندگی خاور، ایران پوپلین و … که در دست شرکت های بزرگ سرمایه گذاری مانند شستا، گروه توسعه ملی، آتیه دماوند هستند، تعیین تکلیف گردند.

هیچ برنامه ریزی درخوری جهت معرفی بزرگان و سرمایه های استان به چشم نمی خورد

سهیل سجودی؛ دبیر جمعیت تولیدگرایان ایران در این جلسه بیان داشت: طبق بررسی پژوهشکده،  مجلس استان گیلان از لحاظ اداری فاسد ترین استان کشور است یا از ابتدا در انتصابات دقت نبود یا در ادامه روند نظارت ها کم شده است. وی خطاب به استاندار گفت:  اگر بر این اطلاعات صحه میگذارید چه برنامه و طرحی برای رفع این معضل دارید.

وی در ادامه گفت: در طی این سالها هیچ برنامه ریزی درخوری جهت معرفی  بزرگان و سرمایه های استان به چشم نمی خورد. چه کسی امروز از محمد حسین دایی که در سال ١٣٠٢ جمعیت فرهنگ اولین مجموعه تئاتر کشور را بوجود می آورد نام می برد؟  ایشان  با پول اجراهای خود  در خرید زمین ٧هکتاری پورسینا مشارکت نمود. بسیاری از ایرانیان نام گل اقا را شنیده اند برای شناساندن کیومرث صابری فومنی به این نسل چه کردیم؟  همان طور که برای امثال استاد ابتهاج  و یا آیت الله بهجت نیز مراسم درخوری گرفته نمی شود.

سجودی در ادامه بیان داشت: تا زمانی که خوراک فرهنگی برای جوانان ما فراهم نکنیم چطور با ابر رسانه هایی که بار فرهنگی خود را با بالاترین ابزار تزریق میکنند توان رقابت داریم؟

وی با اشاره به کم کاری در مورد معرفی قهرمانان نهضت جنگل نیز گفت: نه تنها برای معرفی نهضت جنگل کاری نمیشود بلکه  مراسم بومی و محلی ما نیز مانند نوروزبل در حال فراموشی است و ارشاد و میراث گرفتار روزمرگی های خود شده اند. وی تاکید کرد: خواهشا کمی از این بزرگان فرهنگی موجود ما یاد کرده و با برنامه درست و مدون در راستای شناخت فرهنگ واقعی این استان گام بردارید.

از ظرفیت جوانان کشور بهره چندان برده نمی شود 

کیان پوررهنما، دبیر حزب جوانان ایران اسلامی شعبه گیلان نیز در این جلسه به مبحث جوانان و موضوع اشتغال پرداخت و بیان داشت: جوانان از پایه های مستحکم، پیشرو و خلاق هر جامعه  و هر سیستم مدیریتی و اداری محسوب می شوند و هر سیستمی برای زنده ماندن و به روز ماندن جهت ایجاد تغییرات و اصلاحات مورد نیاز به چنین پتانسیلی احتیاج دارد، اما متاسفانه در طی این مدت از ظرفیت جوانان کشور بهره چندانی برده نشد و این عدم پرداختن به مبحث جانشین پروری، تغییر نسلی و تزریق نیروهای جوان، متخصص و شایسته به طور حتم و به زودی  سبب بروز مشکلات عدیده ای در سیستم مدیریتی و بوروکراسی کشور خواهد شد.

وی ضمن اشاره به مشکلات فعلی دولت، تحریم های ظالمانه، و سنگ اندازی و تندروی ها و اداره اقتصاد منهای نفت کشوری که سالها مبتنی بر نفت بوده، بیان داشت:  از جهات مختلف دست دولت را بسته و انتظار مدیریت بهینه کشور را دارند و این مباحث برای مردم و افراد واقع بین و حقیقت جو محرز است و قابل درک، اما معتقدیم با وجود همه این قبیل مشکلات عدیده، انتظار بسیاری بیشتری از دولت در مطالبات حتی حداقلی در زمینه های گوناگون وجود دارد و این مطالبات کاملا بر حق و با وجود درک همین شرایط است.

همچنان بر استفاده از مدیران همسو با دولت تاکید داریم 

سهیلا مدارایی؛ دبیرکل حزب مشارکت های مردمی گیلان نیز در این جلسه خطاب به استاندار  بیان داشت:  از طرف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتظار داریم در این چند ماه باقی مانده مقداری  از تعهدات مدیریت عالی استان مبنی بر عدم جابجایی  یا عزل مدیران و فرمانداران همسو با دولت و عدم جایگزین نمودن افراد غیر همسو صرفا بخاطر سفارش نمایندگان و  اجرایی نمودن قولتان پیرامون دادن دو لیست از طرف شورای هماهنگی و  لیست ارتقای مدیریتی دوستان حزبی معرفی شده اقدام شود

وی خطاب به معاون  سیاسی استانداری نیز گفت: ما شما را فردی اصلاح طلب و حامی دولت میدانستیم و میدانیم. انشاا…عملکردتان در راستای عزل و نصب های فرمانداران و مدیران میانی در این راستا باشدکه  تا به حال که متاسفانه چنین نبوده است.

مدارایی افزود: علت اصرار در بهره گیری از مدیران حامی دولت و اصلاح طلب صرفا نگه داری نظام جمهوری اسلامی و متعهد بودن به سه اصل اساسی آن یعنی استقلال، آزادی  و جمهوری اسلامی می‌باشد. که متاسفانه رقبای محترم کمر همت در کم رنگ نمودن آن کرده اند. و بعضی نیز در سوق دادن نظام به طرف حکومت اسلامی تلاش می کنند.

وی همچنین با انتقاد از اقدامات و طرح های اخیر نمایندگان مجلس افزود: این نمایندگان با رای حداقلی و مشارکت ده درصدی مردم وارد مجلس شدند  و حال برای حذف رقیبان خود  محدویتهایی همچون  سخت گیری پیرامون انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری  را تصویب کرده اند.

وضعیت زندگی کارگران و بازنشستگان اسفناک است

حسن ایزدی، دبیر خانه کارگر استان گیلان نیز در این نشست بیان داشت: دولت درطول7سال گذشته درمورد امنیت شغلی کارگران و وضعیت معیشتی کارگران  و بازنشستگان  کاری ننموده است. اکنون خط فقر حدود  6میلیون تومان است ولی بازنشستگان و کارگران نهایتا دو میلیون و پانصد هزار تومان  و حتی کمتر از این حقوق می گیرند و وضعیت  زندگی این قشر اسفناک است.

وی ادامه داد: خیلی ارکارخانجات استان بنام واگذاری اصل44 باخاک یکسان وتعطیل شده اند. خیلی از واحدها دوباره می توانند فعالیت کنند  که متاسفانه مدیران مرتبط باکار تولید در اجرای قانون همکاری نداشته و  وکسی هم دراستان مسئولیت نداردکه واحدهای نیمه تعطیل  و تعطیل شده را رآه اندازی نماید!

دبیر خانه کارگر گیلان خاطرنشان کرد: دراستانی که نصف جمعیت خانواده تامین اجتماعی هستند ، تنها  یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد، در حالی که استان مازندران 5 بیمارستان و استان کردستان با یک چهارم جمعیت ما سه بیمارستان تامین اجتماعی دارند.

 استانداری جهت احیاء جنگل ها و تصفیه پسابهای خروجی صنایع فولاد اقدام کند 

محمد علی هادی پور عضو شورای مرکزی مجمع مهندسین استان گیلان نیز در این نشست بیان داشت:  با توجه به تصاویر ماهواره ای در چند سال اخیر کاهش چشمگیر پوشش جنگلی خصوصا در جلگه گیلان را شاهد هستیم که میتواند دلایل متعددی از جمله تعداد بالای کارگاههای چوب بری و نیز کارخانجات صنایع سلولزی مستقر در شهرکهای صنعتی استان و یا تغییر کاربری زمینها و مهاجرت افراد از سایر نقاط کشور به استان و پدیده قاچاق چوب و غیره میتواند داشته باشد و راهکار استانداری جهت جلوگیری و احیاء این جنگلها را در ادامه طرح تنفس جنگل میطلبد.

وی افزود: با توجه به استقرار کارخانجات تولید فولاد استان در شهر صنعتی رشت و حسن رود و نزدیکی این واحدها به رودخانه ها و کانال آبرسانی مزارع کشاورزی و پرورش ماهی استان ، ضرورت اجرای طرح مدیریت تصفیه پسابهای خروجی صنایع فولاد استان و میزان سطح مجاز آلاینده های آن که از استانداردهای ضوابط زیست محیطی تدوین شده است احساس میشود تا خدای نکرده مورد مصرف کشاورزی قرار نگرفته و در آینده ای نزدیک سونامی بیماریهای صعب العلاج را در استان شاهد نباشیم .

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به تعیین نرخ دلار ۱۷۵۰۰۰ریال در بودجه سال آینده حمایت بیشتر از قبل جهت حفظ اشتغال موجود صنایع کوچک و مشاغل خانگی استان ضروری به نظر میرسد.

/حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا