آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

دکتر سالاری در نشست شورای سلامت شهرستان تالش عنوان کرد؛ پیگیر تداوم سیر استقرار تجهیزات پزشکی در سراسر استان هستیم

تجهیزات پزشکیرئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان تالش ، بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم برای استفاده از امکانات موجود در بیمارستان شهید نورانی تالش تاکید کرد و خاطرنشان شد: پیگیر تداوم سیر استقرار تجهیزات پزشکی در سراسر استان هستیم.

روز گذشته دکتر ارسلان سالاری اظهار داشت: پیگیر تداوم سیر استقرار تجهیزات پزشکی در سراسر استان هستیم.

به گزارش تدبیرشرق, رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر دیروز در نشست شورای سلامت شهرستان تالش در حاشیه افتتاح یک دستگاه CT اسکن در بیمارستان شهید نورانی تالش، با تقدیر از کادر سلامت به‌ویژه در ایام کرونا، اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی و مثال‌زدنی کادر بهداشت و درمان به همراهی همه‌جانبه گروه‌های جهادی و مردم‌نهاد ازجمله بسیج و سپاه در کنترل نسبی شیوع ویروس کرونا قابل‌تقدیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان، با اشاره به بحران‌های پشت سر گذاشته‌شده در این دانشگاه، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت و علاوه بر آن، فاصله معوقات پرسنلی بسیار طولانی بود.
دکتر سالاری با اشاره به بحران عظیم کرونا در کشور و تشدد آن در گیلان به سبب ضعف زیرساخت‌های فنی و عمرانی، گفت: علیرغم عقب‌ماندگی‌های عدیده در گیلان، کادر بهداشت و درمان با دست‌خالی با ویروس کرونا مقابله کردند و عملکردهای حادث‌شده، ستودنی است.
وی با اشاره به پراکندگی جمعیت در تالش و فاصله زیاد آن با مرکز استان، خاطرنشان کرد: در راستای تلاش‌های همه‌جانبه برای ارتقای شاخص‌های سلامت در استان، تمامی مشکلات و معضلات حوزه درمان در شهرستان تالش موجب شد تا پیگیری‌ها در سطح ملی افزایش‌یافت و با افتخار شاهد افتتاح بیمارستان جدید در تالش  بودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به همراهی همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادها ازجمله سپاه، بسیج و نمایندگان مردم در خانه ملت، گفت: رفع تمامی ضعف‌ها و مشکلات در هر بخشی نیازمند همراهی و همگرایی است و خوشبختانه این مهم در گیلان دیده می‌شود.
دکتر سالاری با اشاره به عقب‌ماندگی گیلان در طرح تحول سلامت، گفت: مدت قرارداد بسیاری از پروژه‌های طرح تحول سلامت به دلیل عدم پیگیری و فقدان اعتبار،  منقضی شد اما با پیگیری‌های مستمر و مطالبه گرایانه، عملیات اجرایی  و  ساخت‌وساز این پروژه ها از سر گرفته شد  و امیدواریم شاهد افتتاح تعدادی از آن‌ها نیز تا پایان دولت دوازدهم باشیم.
وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه استقرار تجهیزات سرمایه‌ای و تشخیص پزشکی، گفت: تاکنون چندین دستگاه CT اسکن وارد گیلان شده و این سیر همچنان ادامه دارد، کما اینکه همچنان پیگیر تداوم سیر استقرار تجهیزات پزشکی در سراسر استان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در سطح ملی جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، گفت: با هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که در سازمان برنامه‌ و بودجه، قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه و همچنین وزارت بهداشت انجام‌شده، استان گیلان در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه قابل‌توجه در حوزه سلامت خواهد بود.
دکتر سالاری همچنین توزیع ۸۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در استان، توزیع پزشکان و متخصصان در شهرستان‌های استان و تلاش برای استقرار دستگاه MRI را از دیگر اقدامات پیش بینی شده  عنوان کرد.
وی  بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم به جهت استفاده از امکانات موجود در بیمارستان شهید نورانی تالش تأکید کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی‌ها به مردم در خصوص خدمات ارائه‌شده در بیمارستان شهید نورانی درست و به‌موقع انجام شود تا مردم نیازمند، خدمات درمانی موردنیاز را در تالش دریافت کنند و از ارجاع بی‌مورد به مرکز استان  و  بخش خصوصی پیشگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم ارائه خدمات درمانی در بیمارستان توسط متخصصان و همچنین فعالیت کلینیک تخصصی بیمارستان تا ساعت ۱۰ شب و پایش و رصد مستمر آن را مورد تأکید قرارداد.
دکتر سالاری همچنین با اشاره به برخی از کمبودها در بیمارستان تالش، گفت: تجهیزات موردنیاز برای اتاق عمل، بخش‌های تکمیلی ICU و همچنین سایر دستگاه‌ها را نیز با پیگیری‌هایی که مشترکا با نماینده مجلس خواهیم داشت و با تکیه‌ بر ظرفیت‌های ملی، در این بیمارستان مستقر کنیم.
دکتر حسن محمدیاری- نماینده مردم تالش ،رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات و هماهنگی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت پیشبرد اهداف حوزه سلامت  اظهار کرد: این سطح از برخورداری در بیمارستان شهید نورانی تالش که امروز نیز شاهد افتتاح بخش CT اسکن آن بوده‌ایم، قابل‌تقدیر بوده و باید به آن افتخار کنیم.
وی با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در غرب گیلان به‌ویژه تالش رضوانشهر و ماسال همچنان وجود دارند، افزود: حوزه انتخابی طوالش بیشترین روستاهای استان گیلان را دارد که به حدود یک هزار روستا می‌رسد و نیازمند توجه بیشتر است.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه انتخابیه طوالش گفت: شاخص‌های جمعیتی، محرومیت و ضرورت توجه به بخش‌های بهداشت و درمان شهرستان تالش از مؤلفه‌هایی هستند که می‌طلبد توجه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آن بیشتر شود.
مهندس محمدحسین شاهکویی فرماندار شهرستان تالش نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت رفع کاستی‌های حوزه سلامت در این شهرستان، اظهار کرد:  بخش‌هایی از حوزه سلامت تالش به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان همچنان با کاستی‌های روبرو است که نیازمند توجه بیش‌ از پیش هستند.
وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۲ درصدی طرح غربالگری بیماران مبتلابه کووید ۱۹ شهید قاسم سلیمانی در تالش، گفت: شبکه بهداشت درمان شهرستان تالش توفیقات قابل محسوسی را در کاهش مبتلایان به بیماری کرونا داشته به‌طوری‌که هم‌اکنون ۲۰ بیمار بستری در شهرستان وجود دارد.
فرماندار شهرستان تالش از فعالیت و مشارکت خیران در این شهرستان به‌ویژه در حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: خیّران در اجرای طرح‌های سازمانی در تالش میلیون‌ها تومان مشارکت کرده‌اند که قابل‌تحسین است.
مهندس شاهکویی با بیان اینکه بهره برداری از بیمارستان شهید نورانی تالش، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی دکتر سالاری در وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه است، تصریح کرد: پس از بهره‌برداری از بیمارستان ، امکانات و تجهیزات قابل‌توجهی در آن به بهره‌برداری رسیده که دستگاه CT اسکن بااعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد تومان ، نمونه‌ای از آن است.
وی همچنین بر تسریع احداث پروژه کلینیک قلب و تأمین نیروی انسانی موردنیاز در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان با توجه به جمعیت بالا تأکید کرد.
گفتنی است؛  برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی جایگزین شهرستان تالش که هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و با پیگیری‌های مستمر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ثمر نشست، سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
تاکنون اقداماتی نظیر تجهیز بخش لنژری بیمارستان، تأمین اکسیژن ساز ۵۰۰ لیتری، تجهیز بخش CSR، تجهیز و فعال شدن آزمایشگاه بیمارستان، راه‌اندازی رادیولوژی دیجیتال، تجهیز آمبولانس بیمارستان به ونتیلاتور و تأمین سایر تجهیزات سرمایه‌ای و تشخیصی در بیمارستان شهید نورانی تالش انجام‌شده است.
کلینیک ویژه، مرکز شهری اسالم ۲ و همچنین منازل متخصصین این شهرستان ، سه پروژه نیمه‌تمام و در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان تالش هستند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت،  دارای ۸۶  خانه بهداشت، ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۲ پزشک است.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا