آخرین خبرهاسیاسیملی

قالیباف: در حال حاضر شوراها، شورای شهر نیستند بلکه شورای شهرداری ها هستند / نظارت بر شوراهای شهر نباید به نهاد دیگری واگذار شود

تدبیرشرق/رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امورات شوراها و نظارت بر آن برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نباید این وظایف را برعهده بخش دیگری قرار داد.

علی بابائی کارنامی نماینده ساری در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 دی) قوه مقننه، در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اخطار قانون اساسی، گفت: جمهوریت متکی به آراء مردم است و نمی توان افراد را محدود کرد، برآیند شوراهای اسلامی شهر و روستا مثبت بوده و کارنامه بدی ندارند.نمی توان با در نظر گرفتن عملکرد تعدادی از اعضای شوراها، کلیات این نهاد را زیر سوال برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: اظهارات مطرح شده ارتباطی با هیئت رئیسه ندارد اما طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از موضوعات مهم کشور است.

وی با تاکید بر اینکه 7 اصل قانون اساسی در خصوص شوراها بوده و وظایف این نهاد را مشخص کرده است، عنوان کرد: امورات شوراها و نظارت بر آن برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نباید این وظایف را برعهده بخش دیگری قرار داد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه بروز اشکال در بخشی از نظام اداری کشور به دلیل تمرکزگرایی است، می توان بخشی از وظایف را برعهده شوراها گذاشت، ادامه داد: نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد شوراهای اسلامی خلاف قانون اساسی است زیرا شوراها نهاد غیردولتی محسوب می شوند.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شوراها شورای شهر نیستند بلکه شورای شهرداری ها هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا