آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان خبرداد:حل مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی

سردهنه اصلی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی حل شد.

مهندس وحید خرّمی در جلسه شورای حفاظت آب رضوانشهر و بازدید از پروژه های این شهرستان اظهار کرد: کانال آببر فومنات از سد تاریک تا رضوانشهر بدلیل توسعه اراضی کشاورزی نسبت به طراحی اولیه آن  با کمبود 30 درصدی تامین آب برای شالیزارهای منطقه فومنات مواجه می باشد.

مهندس خرّمی با بیان اینکه برای جبران کمبودهای آب راهی جز همکاری خود کشاورزان نداریم تصریح کرد: از تمام کشاورزان زحمتکش  و عوامل اجرایی دستگاهها  از جمله فرمانداری، انتظامی، قضایی و همکارانم در امور آب و آبیاری بدلیل اینکه وجب به وجب مزارع رو برای آبرسانی کنترل می کنند، قدر دانی می کنم.

حل مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی

وی از حل مشکل 4 سردهنه اصلی شهرستان رضوانشهر با استفاده از اعتبارات ملی خبرداد و گفت: از فرماندار و ادارات شهرستان انتظار داریم مساعدت لازم در خصوص صدور مجوزهای مورد نیاز داشته باشند .

وی تاکید نمود : پیمانکار پروژه  تا قبل از اتمام احداث  سردهنه ها،  موظف به بستن آب برای مزارع تحت پوشش سردهنه ها می باشد .

اگر حریم آزاد نباشد افراد متصرف وجامعه آسیب می بینند

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان عنوان نمود : تصرفات حرایم انهار و رودخانه ها عواقبش به خود متصرفین بر می گردد و طبق قانون توزیع عادلانه آب تنها مرجع تعیین کننده حریم مجاری آبی ، وزارت نیرو ( آب‌های منطقه ای) است و اگر حریم آزاد نباشد افراد متصرف وجامعه آسیب می بینند.

باید همه کمک کنیم تا کار آزاد سازی  مسیر قانونی خودش را طی کند

خرمی با بیان اینکه برای آزاد سازی حرایم از مقامات قضایی و فرمانداری کمک می خواهیم، ادامه داد: حرایم برای انفال و کل مردم است و هیچگونه منافع اقتصادی برای آب منطقه ای ندارد بلکه برای کارهای لایروبی و آبرسانی استفاده می شود.

وی همچنین بااشاره به لایروبی ها معمولادر شرایط نیمه دوم فصل زمستان انجام می گیرد، تاکید کرد:باید همه کمک کنیم تا کار آزاد سازی  مسیر قانونی خودش را طی کند.

رودخانه های ما ظرفیت برداشتن از بستر را حتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی ندارند

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان از نمایندگان گیلان به دلیل اینکه بند “و” تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 در امر ساماندهی رودخانه ها، در بودجه1400 نیز دیده اند تشکر کرد و گفت: تاکید می کنم رودخانه های ما ظرفیت برداشتن از بستر را حتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی ندارد.

وی ادامه داد: تنها پیمانکاران دارای صلاحیت می توانند پس از اجرای پروژه های ایمن سازی بستر و حاشیه رودخانه ها  درقالب بند “و” تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 که در قانون پیش بینی شده ، مصالح مازاد حاصل از پروژه را برداشت کنند.

به شرطی اجازه برداشت از سطح رودخانه را می دهیم که پیمانکار سازه های حفاظتی مانند کف بند بزند

مهندس خرّمی تصریح کرد: کاهش و تعمیق بستر رودخانه عامل ایجاد نقاط بحرانی و تشدید تخریبات شده است ،  به شرطی اجازه برداشت میدهیم که ایمن سازی بستر و حاشیه رودخانه را انجام دهد .بدیهی است با ایجاد کف بند ،سطح رودخانه اصلاح می شود .

گفتنی است مدیر عامل آب منطقه ای گیلان بعد از جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان رضوانشهر از پروژه سردهنه سازی (چهار سردهنه) انهار امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان و نقاط بحرانی  شهرستان ازجمله سده بتنی پلنگ پاره، سردهنه عظیمی بسته صفر محله و سدبتنی تخریب شده کیشه خاله بازدید نمود.

/روابط عمومی آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا