آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

واکنش تند اداره صمت آستارا به اظهارات نماینده این شهرستان | تکذیب صدور پروانه جدید «معدن سنگ لاشه قوش داشی»

آستارا

محسن آهنی، رئیس اداره صمت آستارا، ضمن تکذیب صدور پروانه جدید «معدن سنگ لاشه قوش داشی»معدن و تجارت شهرستان مرزی آستارا، با انکار مطالب مطرح شده درباره «معدن سنگ لاشه قوش داشی» از سوی غلامرضا مرحبا، نماینده این شهرستان گفت: صدور هرگونه مجوز و پروانه بهره برداری معدنی جدید از 3 سال پیش در استان های شمالی ممنوع شده است و مجوز «معدن سنگ لاشه قوش داشی» مربوط به حدود 9سال پیش است و صدور پروانه جدید برای این معدن صحت ندارد.

وی گفت: به‌دلیل وجود « شورای معادن گیلان » که به ریاست استاندار پرتلاش استان و عضویت دو تن از نمایندگان کاربلد مجلس شورای اسلامی ، نهادها و تشکل‌های تخصصی تشکیل می شود و حتی مدیران ارشد دستگاه های نظارتی استان اعم از دادگستری، دادستانی تکذیب صدرو پروانه جدید «معدن سنگ لاشه قوش داشی»و سازمان بازرسی در جلسات شورای معادن حضور دارند و همه تصمیمات معدنی پس از تحلیل و بررسی در شورا مصوب و به صورت جمعی اتخاذ می شود و تصمیمات فردی در آن دخالت ندارد.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا کم اطلاعی بر روند قانونی برخی افراد را خصمانه دانست و تصریح کرد: آیا تبدیل کارت ملی و سایر مدارک شناسایی قدیمی به جدید اشخاص در راستای دولت الکترونیک و به روزرسانی اسناد، تخلف است، که برخی با دادن آدرس غلط؛ تبدیل یک پروانه معدنی دفترچه ای قدیمی به تک برگی جدید را که در همه کشور در حال انجام است به عنوان تخلف به مردم تلقین می‌کنند؟!

آهنی  افزود: بی اطلاعی از قوانین؛ مجوز برهم زدن آرامش مردم را برای ما صادر نمی کند و امیدواریم برخی افراد ناآگاه به جای صرف وقت در این امور، عزم خود را برای عمران و آبادانی کشور جزم کرده و از فرافکنی و شخصی نگری به شدت پرهیز کنند.

  گفتنی است مرحبا، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به صدور مجوز فعالیت معدنی در منطقه قوش داشی گفته بود: اجازه غارت انفال و منابع طبیعی را به هیچ احدی نخواهیم داد و از طریق سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه و نهادهای نظارتی و امنیتی این قضیه را پیگیری می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: عده ای این قضیه را به یک فرصت برای تسویه حساب شخصی تبدیل کردند و این افراد معلوم الحال را به مردم و مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

/حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا