آخرین خبرهااستان ها

بیش از نیمی از سد سفیدرود آبگیری شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

تدبیرشرق/مهندس وحید خرّمی در گفتگو ی زنده تصویری با واحد خبر  صدا و سیمای مرکز گیلان(شبکه باران)  اظهار داشت: در صورت مناسب ماندن شرایط آب و هوایی، از اسفند ماه برای مدیریت مخزن و سیلاب های احتمالی فصل بهار، رها سازی آب سد سفید رود را انجام خواهیم داد.

وی،  دبی ورودی کنونی به سد سفید رود را ۵۸ متر مکعب برثانیه و خروجی آن را پنج متر مکعب بر ثانیه عنوان و اضافه کرد: این  دبی ورودی و خرجی با سال گذشته تغییرات چندانی ندارد چرا که سال گذشته دبی ورودی ۵۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن تقریبا همین میزان بود.

خرمی در ادامه به لابروبی انهار برای آمادگی فصل زراعی پیش رو نیز اشاره و بیان کرد: هر ساله برای بهتر  رساندن آب به کشاورزان، لایروبی انهار را در برنامه  داریم که امسال نیز به طور یقین این کار انجام خواهد شد ولی این اقدام بیشتر در نزدیک فصل کشاورزی انجام می شود که بیشترین اثر را داشته باشد که در همین راستا لایروبی  ۵۰۰ کیلومتر از انهار در استان از سوی شرکت آب منطقه ای برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به وجود ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ در استان گفت: همچنین راه اندازی و تجهیز حدود ۳۰۰ حلقه چاه در برنامه سال زراعی پیش رو  است که سال کشاورزی را بدون دغدغه پشت سر بگذرانیم.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است و در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان از سد سفیدرود  تامین می‌شود.
سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا