آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

فرماندار صومعه سرا تاکید کرد؛ یک هزار تن مرغ تولیدی مرغداران شهرستان به قیمت تضمینی خریداری می شود

مرغ تولبدیسیدمحمدی با بیان اینکه صومعه سرا قطب تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: تشکیل یک زنجیره می‌تواند یک ظرفیت برای آینده صنعت مرغ در گیلان باشد.

در پی کاهش خرید مرغ ونگرانی مرغداران از فروش و عرضه مرغ جلسه تنظیم بازار شهرستان صومعه سرا به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا و با حضور اکبرنژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد استان گیلان و استقامت معاون اداره کل امور اقتصادی استانداری و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد.

سیدمحمدی در این جلسه با بیان اینکه بعد از تلاطم‌ها در بازار مرغ، هم اکنون شاهد تولید مازاد مرغ در سطح شهرستان می‌باشیم، اظهار کرد: ناین نگرانی تولیدکنندگان را تهدید می‌کند که طی هفته‌های آینده مرغ مازاد روی دست‌شان بماند.

وی با بیان اینکه باید علاوه بر مصرف کننده به فکر تولیدکننده و همه عوامل موثر در چرخه تولید نیز باشیم، گفت: اگر اجزا و زنجیره را در کنار هم ببینیم اختلالی در این چرخه بوجود نمی‌آید.
سیدمحمدی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰واحد مرغداری در شهرستان فعال می‌باشد که حذف هر یک از این اجزا موجب خلل در مدیریت ما می‌شود که ممکن است با بی‌تدبیری و بی‌توجهی خسارتهای جبران ناپذیری را تحمیل کند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها طی ماههای آتی شاهد جهش مصرف مرغ می‌شویم گفت: در این راستا و به جهت جلوگیری از زیان مرغداران باید بستر مناسب برای خرید تضمینی مرغ و خروج مرغ زنده از شهرستان فراهم شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه تعاونی مرغداران شهرستان از ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: بخش اعظمی از مرغداری‌های شهرستان مستقل و تابع زنجیره نیستند. پیوستن به زنجیره تعاونی مرغداران و کشتار در کشتارگاه گیلان یک زنجیره قدرتمندی را بوجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه صومعه سرا قطب تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: تشکیل یک زنجیره می‌تواند یک ظرفیت برای آینده صنعت مرغ در گیلان باشد.

سیدمحمدی به ظرفیت‌ها و محصولات متعدد در صنعت مرغ اشاره کرد و گفت: شهرستان صومعه سرا در این حوزه مستلزم یک نگاه پیشرو است؛ تشکیل زنجیره و توسعه صنایع تبدیلی و قطعه‌بندی و بسته‌بندی نیاز آینده نزدیک این صنعت است؛ چرا که اگر غفلت کنیم و سنتی ادامه دهیم خود به خود حذف خواهیم شد و آینده صنعت مرغ شهرستان به مخاطره خواهد افتاد.
فرماندار صومعه سرا اظهار کرد: انتظار است برای آینده صنعت مرغ در شهرستان و استان برنامه ریزی صورت گیرد و از ظرفیت‌های موجود استفاده درستی شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: با تاکیدات استاندار محترم و در راستای حمایت از تولید کنندگان مرغ شهرستان از طریق شرکت پشتیبانی دام استان یک هزار تن از مرغ تولیدی مرغداران شهرستان به قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه توجه به تشکیل زنجیره توسعه و استقرارصنایع تبدیلی و قطعه‌بندی و بسته‌بندی نیاز آینده صنعت مرغ شهرستان به جای خام فروشی و ادامه روند سنتی فعلی است، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی تا پایان سال مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نبوده و چرخه جوجه ریزی و تولید مرغ در استان وضعیت مناسبی دارد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا