آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

خانه‌های قدیمی رشت پلاک‌کوبی می‌شود

خانه‌های قدیمیرئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امسال همزمان با ۱۲ دی روز رشت، خانه‌های قدیمی اسن شهر پلاک‌کوبی می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق, احمد رمضانپور، اظهار داشت: 12 دی‌ماه در 458 سال پیش در دوران شاه طهماسب صفوی رشت به عنوان یک مرکز اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نام گرفته و پس از آن از 12 دی به عنوان روز رشت یاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: امسال روز رشت مصادف با برخی از مناسبت‌ها مانند ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شده و از طرفی شرایط کرونایی موجود اجازه انجام برنامه‌های تجمعی را به ما نمی‌دهد.

رمضانپور گفت: به این مناسبت حدود 70 برنامه در فضای مجازی و بعضاً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد اندکی نشست نیز برگزار می‌شود و بیشتر برنامه‌های خود را به سمت برگزاری وبینار هدایت کردیم.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های ما برای روز رشت برگزاری نمایشگاه عکس رشت قدیم در پیاده راه و پلاک‌کوبی خانه‌های قدیمی رشت بوده و بنا داریم با کمک میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خانه میرزا کوچک را به خانه مشروطه و یا یک جاذبه فرهنگی تبدیل کنیم.

رمضانپور گفت: لذا در این خصوص وبینارهای کارآفرینی و تولید فیلم محتوایی نیز در نظر گرفته شده که در فیلم محتوایی افراد قدیمی شهر رشت که شهر را به خوبی می‌شناسند در مورد تاریخ این شهر صحبت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: آشنایی با چهره‌های فرهنگی و علمی، مسابقه کتابخوانی و اعطای جوایز به فعالان ادبی و شاعران از برنامه‌های مناسبتی روز رشت است.

رمضانپور عنوان داشت: انتشار قصه‌های صوتی گیلکی و آشنایی با صنایع دستی شهر رشت نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز در نظر گرفته شده است.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا