آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

حضور اکیپ‌های راهداری در مسیر سیاهکل به دیلمان/احتمال بارش ۵۰ سانتی بارش برف در دیلمان

بارش برفبر اساس آخرین استعلامات سازمان هواشناسی تاکنون ۱۰ سانت برف در محور سیاهکل به دیلمان بر روی زمین نشسته و طبق پیش‌بینی‌ها تا صبح فردا به ۵۰ سانت می‌رسد که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اکیپ‌های راهداری در این مسیر حضور دارند.

به گزارش تدبیرشرق، هم‌زمان با ورود سامانه سرد بارشی به استان گیلان و کاهش پنج الی ۱۰ درجه‌ای دما بارش باران در اکثر شهرستان‌های استان آغاز و محورهای اسالم – خلخال، پونل – خلخال، بلوردکان – خصیل دشت، رستم‌آباد – حشمت‌آباد و سیاهکل – دیلمان بارش برف سنگین آغازشده است.

یکی از جاده‌های کوهستانی استان گیلان محور سیاهکل به دیلمان بوده که هرساله با برودت هوا بارش سنگین برف در آن جاده باریده و منجر به مسدود شدن جاده می‌شود.

بر اساس آخرین استعلامات سازمان هواشناسی تاکنون ۱۰ سانت برف در محور سیاهکل به دیلمان بر روی زمین نشسته و طبق پیش‌بینی‌ها تا صبح فردا جمعه به ۵۰ سانت هم خواهد رسید.

به همین منظور امشب مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به همراه نماینده مردم لاهیجان در مجلس از مسیر سیاهکل به دیلمان بازدید کرده تا از کم و کیف وضعیت تردد در این جاده آگاه شوند.

به گفته فریبرز مرادی مجموع ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار با ۵۴۵ نیروی راهدار و ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در طرح زمستانه راهداری فعال و برخی از ماشین‌آلات راهداری هم‌اکنون در محور سیاهکل به دیلمان حضورداشته تا به بازگشایی برخی از مسیرها کمک کنند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس در حاشیه این بازدید در گفت و با خبرنگار فارس می‌گوید در طی ماه‌های گذشته جلسات متعددی با ستاد بحران استان در خصوص چگونگی بازگشایی مسیر برف خیز سیاهکل به دیلمان برگزار کرده و اقدامات لازم در حال انجام است.

یکی‌ از معضلات استان گیلان در مواقع مواجهه با برف فرسودگی و همچنین کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات بوده و به گفته رسول فرخی با پیگیری مجمع نمایندگان استان ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری در گیلان تجهیز و اعتبارات لازم در این خصوص جذب‌شده است.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید جاده دیلمان به دلیل وجود کارخانه  سیمان و تردد زیاد خودروهای سنگین دچار مشکل شده و بارش برف بر این مشکلات می‌افزاید.

بنا بر اعلام فریبرز مرادی اکنون اکیپ‌های راهداری در مسیر دیلمان حضورداشته تا در صورت افزایش بارش برف به بازگشایی مسیر کمک کنند لذا هیچ مشکلی تاکنون به لحاظ تردد در این مسیر مشاهده نشده است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا