آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

تولید برنامه‌های فاخر وظیفه صداوسیما در دهه فجر

دهه فجربه گفته نماینده ولی‌فقیه در گیلان تمام نگاه‌ها در پوشش مناسبت‌های انقلاب اسلامی به رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما بوده بنابراین تولید برنامه‌های فاخر مورد انتظار مردم است.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در نشست مسؤولان کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با قدردانی از آحاد ملت ایران در مقابله و کنترل ویروس کرونا، اظهار کرد: همه گروه‌ها برای مهار ویروس کرونا وارد میدان شدند بنابراین ملت ایران در کنترل این بیماری می‌توانند برای تمام دنیا مثال‌زدنی باشند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا، سیل، تحریم و ضعف بعضی از مدیران با درایت مقام معظم رهبری و مردم مدیریت شد، گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که قدرت‌های بزرگ در کنار این بیماری روبه افول هستند اما ملت ایران همیشه تهدیدها را تبدیل به ظرفیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی مملو از شعار الهی است، افزود: خانواده شهدا چشم‌وچراغ ملت ایران هستند و در برگزاری مناسبت‌های مختلف خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان باید موردتوجه ویژه قرار گیرند.

ضرورت بها دادن به جوانان در مناسبت‌های انقلاب

فلاحتی با اشاره به حضور میدانی و پرشور مردم در اجرای مناسبت‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: حضور متولیان به‌صورت ستادی است و عرصه را برای حضور پررنگ‌تر مردم در مناسبت‌های انقلاب اسلامی آماده کنند.

وی، صداوسیما را جایگاه رصد ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تمام نگاه‌ها در پوشش مناسبت‌های انقلاب اسلامی به رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما بوده بنابراین تولید برنامه‌های فاخر مورد انتظار مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر بها دادن به جوانان در برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی، گفت: دشمن نخستین جامعه هدف خود را از جوانان برگزیده و باید به جوانان در برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی بهاداده شود.

فلاحتی، خواستار بها دادن به پیشکسوتان جهاد و شهادت و همچنین انقلاب اسلامی شد و افزود: پیشکسوتان انقلاب و جنگ، آزادگان و ایثارگران به‌ویژه در رسانه‌ها باید موردتوجه قرار گیرند.

ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال سیاست‌های دوگانه در صدور مجوز فعالیت‌ها خودداری کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمامی برهه‌ها ازجمله پدیداری، پیروزی و پایداری با سایر انقلاب‌های جهان از جهاتی متمایز است، اظهار کرد: یکی از آن جهات، مردمی‌بودن آن است و حمایت‌های مردمی جزو لاینفک انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری با بیان اینکه در کشور ما، انقلاب اسلامی از روز اول همه نقش‌ها را در همه امور به مردم سپرد، گفت: باید مراقب باشیم و تلاش کنیم که جشن انقلاب اسلامی به شکل مردمی برگزار شود و مردم احساس مالکیت و آمریت در این مراسم داشته باشند نه مأموریت و مملوکیت.

وی با بیان اینکه در شرایطی قرارگرفته‌ایم که دشمنان خارجی و داخلی در تلاشند که امید مردم را نسبت به آینده از بین ببرند، افزود: هدف دشمنان از ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به‌نظام اسلامی، بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به انقلاب اسلامی است و در داخل هم کسانی هستند که با زبان، قلم، رفتار و بی‌برنامگی خود باعث دلسردی مردم می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۲۲ کارگروه تخصصی در حال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است، تصریح کرد: اساسی‌ترین هدف بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تبیین آرمان‌ها، ارزش‌ها و تقویت و بسط گفتمان انقلاب اسلامی با ابتکار عمل و جلب مشارکت حداکثری و بهره‌گیری از فضای مجازی در شرایط بحرانی انتشار ویروس منحوس کرونا است.

اشجری با بیان اینکه سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و اولویت‌های کارگروه‌های تخصصی بر چهار محور محتوایی، رسانه‌ای، اجرایی و تبلیغی ترسیم‌شده است، گفت: بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی، امیدآفرینی، وحدت و همبستگی ملی، خودباوری و اعتمادبه‌نفس مهم‌ترین محورهای تبلیغی کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به متفاوت بودن وضعیت دهه فجر سال جاری به دلیل انتشار ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: فعالیت کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر اصل سلامت‌محوری و رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استوارشده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه شایسته است ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال سیاست‌های دوگانه در صدور مجوز فعالیت‌ها خودداری کند، افزود: عدم صدور مجوز برگزاری مراسم ولو به شکل نمادین و با رعایت توصیه‌های بهداشتی، شائبه نگرانی دولت از تریبون مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به افکار عمومی متبادر می‌کند.

اشجری از صداوسیما و اصحاب رسانه خواست تا مطالبات عمومی مردم به‌ویژه جبهه انقلاب اسلامی را برای برپایی مراسم به شکل محدود و نمادین با رعایت توصیه‌های بهداشتی منعکس کند.

به گفته وی، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «امکان حضور مردم را در مراکز دینی به‌وسیله کسانی بررسی کنید که به اهمیت دعا واقفند»، تصمیم گیران در ستاد ملی مقابله با کرونا به اهمیت حضور مردم ولو به شکل نمادین در مناسبت‌های انقلاب اسلامی واقف باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو برگزاری مراسم را به آخرین روز و آخرین ساعات موکول نکند و از اعمال نسخه واحد برای تمامی شهرهای کشور خودداری کند.

انثلاب اسلامی نور امیدی برای مستضعفان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه امام (ره) سرسلسله جنبان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امام (ره) باایمان راسخی که داشتند توانستند انقلاب اسلامی را در ایران به وجود آورند و نور امیدی برای مستضعفان شد.

محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه با وقوع انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی به رهبری امام (ره) و ملت ایران شکسته شد، گفت: ۲۲ بهمن یکی از روزهایی است که خروش ملت ایران متبلور می‌شود.

حسن حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار نیز در این جلسه با بیان اینکه دهه فجر تبلوری از وحدت مردم ایران در پیروز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: مردمی برگزار کردن مناسبت‌های انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا