آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

غمِ دنیا برای ارتش سرخ، هلهله بین آبی ها؛ تمام حواشی و اتفاقات فینال آسیا (ویژه)

پرسپولیساولسان هیوندای جام را بالای سر برد و آنچه برای پرسپولیسی ها باقی ماند، یک نایب قهرمانی با ارزش و البته هزار آه و حسرت و افسوس بود.

به گزارش تدبیرشرق، فینال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم اولسان به عنوان قهرمانی رسید. قهرمانی آبی ها در حالی رقم خورد که آخرین 90 دقیقه فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا با جنجال های بسیاری همراه بود و شاگردان کیم دو هون به سختی ACL را فتح کردند؛ آن ها ابتدا عقب افتادند اما دو بار با VAR به پنالتی رسیدند و با همین دو پنالتی، جام را به دست آوردند.

از صبح امروز، حواشی و اتفاقات فینال را با جزئیات فراوان پوشش دادیم که می‌توانید در ادامه بخوانید:

21:00 – باخت در فینال، یک ناکامی برای پرسپولیس؟ پاسخ این را احتمالا فقط هوادارانی که بحران 10 ساله این باشگاه را دیده‌اند. دو نایب قهرمانی در سه سال، یک آمار رویایی برای هر باشگاه ایرانی است.

20:59 -کادرفنی، بازیکنان و دیگر اعضای تیم پرسپولیس پس از اتمام مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان کره جنوبی، در بازگشت از ورزشگاه الجنوب و مراجعه به هتل تورچ قطر، مورد تشویق و تجلیل کارمندان و کارکنان این هتل قرار گرفتند.

20:58 – علی پروین: به نظر من دفاع  باتجربه نباید این کار را انجام دهد. امیدوارم هواداران در این سایت‌ها و فضاهای مجازی به بازیکنان امثال شیری فحاشی نکنند، من از آنها خواهش می‌کنم. فوتبال، همین است و این مسائل پیش می‌آید. تا یک نفر اشتباه نکند گلی زده نمی‌شود، همانطور که گل پرسپولیس هم از روی اشتباه بازیکن حریف بود.

20:57 -جونیور نگرائو  که هر دو گل تیمش مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند امیدوار بود که بتواند عنوان آقای گلی را هم امروز از آن خود کند اما تعداد بازی کمتر عبدالرزاق حمدالله مهاجم تیم النصر باعث شد تا عنوان آقای گلی نصیب این مهاجم عربستانی شود و مهاجم برزیلی اولسان دستش از کفش طلای ACL2020 کوتاه بماند.

20:56- علی دایی، پیشکسوت فوتبال ایران پس از شکست تیم پرسپولیس با انتشار متن کوتاهی نوشت: «حیف شد، واقعاً حیف شد. این تیمِ خوب و یکدست لیاقت قهرمانی آسیا را داشت. خسته نباشید به کادر فنی و بازیکنان. تا همینجا هم کار بزرگی کردید.»

برخی از بازیکنان استقلال به شکست تیم پرسپولیس در فینال آسیا واکنش نشان دادند

20:55 – تماشای مسابقه فینال آسیا در استودیوی آنتن؛ مهرداد میناوند به یکی از اتفاقات رخ داده در زمین مسابقه معترض است.

20:54 – ستاره اجرا. خداداد عزیزی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران امروز در ویژه برنامه برنامه آنتن، اجرای این شوی طولانی را برعهده داشت و به خوبی از پس از این کار برآمد. خداداد را می‌شود بهترین مجری ورزشی ایران (البته با سابقه بازی فوتبال) دانست.

20:53 – سعید مظفری زاده در گفتگوی کوتاهش با ویژه برنامه آنتن گفت که تمام تصمیمات داور درست بودند.

20:52: -محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس:شرایط تیم اولسان خیلی بهتر از پرسپولیس بود چرا که آن‌ها در شرایط مسابقه بودند اما ما در دو بازی لیگ برتر هم به میدان نرفتیم. پرسپولیس بازیکنان زیادی را برای دیدار فینال از دست داده بود که به نظر من اگر بودند، شرایط به طور کامل فرق می‌کرد

20:51 – حساب کاربری توییتر ای‌اف‌سی ضمن تبریک به اولسان، در پیامی انگیزشی ور روحیه بخش برای قرمزها نوشت: پرسپولیس لیگ قهرمانان فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. سال بعد قدرتمندتر بازگردید.

20:50 – برنامه ویژه آنتن با اجرای خداداد عزیزی و حضور علی کریمی و مهرداد میناوند رکورد بیننده در تولید برنامه‌ها در پلتفرمی جز تلویزیون  را شکست. مهدی مهدوی کیا و پژمان جمشیدی نیز مهمانهای اسکایپی این برنامه بودند.

20:49:- کیم دو هون در تصویری که مهدی زارع از قطر مخابره کرده.سرمربی آبی های اولسان بعد از قهرمانی از این تیم رفت .

20:48 – کیم دو هون در تصویری که مهدی زارع از قطر مخابره کرده.سرمربی آبی های اولسان بعد از قهرمانی از این تیم رفت .

20:31- عیسی آل کثیر با این کت چرم در برنامه فوتبال برتر حاضر شد که در نهایت این لباس با یک کت مشکی تعویض کرد.

20:30 – روزنامه فرانس 24: پرسپولیس پس از شکست مقابل کاشیما آنتلرز در سال 2018، قهرمانی آسیا را برای دومین بار در سه سال اخیر در فینال از دست داد. این پنجمین بار در تاریخ بود که یک تیم ایرانی در فینال شکست خورد و از قهرمانی در برترین تورنمنت آسیایی بازماند. شکستی که ناکامی آنها در کسب قهرمانی قاره‌ای در رده باشگاهی را تداوم بخشید.

20:20 – روزنامه AS اسپانیا: پرسپولیس در حالی که ناامیدانه به دنبال گل تساوی بود، در 30 دقیقه پایانی بر بازی احاطه داشت.

20:10 – برانکو ایوانکوویچ: حالم خوب نبود و نتوانستم بازی را تماشا کنم. فقط می‌توانم بگویم پرسپولیس باید روی هفتمین قهرمانی لیگ برتر و پنجمین قهرمانی متوالی خود در این مسابقات تمرکز کند.

20:00 – عکس از صحنه ای که احتمالا پرسپولیسی ها انتظار داشتند VAR برایشان یک پنالتی به همراه داشته باشد.

19:50 – پرسپولیس چگونه قهرمان آسیا می‌شود؟ گل محمدی می‌گوید: من در صحبت‌هایم گفتم که ما باید برای دوره‌های بعد برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و تیم را تقویت کنیم. باید سازمان‌دهی بهتری داشته باشیم تا بتوانیم خودمان را قوی کنیم. باشگاه‌های ایران از نظر امکانات ضعیف هستند. تیم‌های دیگر آسیا شرایط بهتری دارند و این نشان دهنده این است که باید بیشتر کار کنیم.

19:40 – شوک بشار رسن به پرسپولیسی ها: به ایران باز نمی‌گردم و در قطر خواهم ماند.

19:30– خالد الحدی گزارشگر الکاس: به مهدی شیری توصیه می کنم که با هواپیمای تیم به ایران برنگردد. او بهتر است حداقل اکنون به تهران برنگردد و صبر کند یک هفته یا چند روز دیگر بعد از آن شرایط کمی بهتر شد به ایران برگردد.

19: 20 – فیفا در توییتی نوشت: تبریک به اولسان! قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نماینده این قاره در جام جهانی باشگاه‌ها در فوریه خواهد بود. تیم کِی‌لیگی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ به جام جهانی باشگاه‌ها بازمی‌گردد.

19:10 – باتوجه به ساعت مسابقه، بسیاری از اینترنت فینال آسیا را دنبال کردند. به نظر می‌رسد در مجموع بیش از یک میلیون نفر به صورت زنده گزارش عادل فردوسی پور  را شنیدند.

19:00 – یک لحظه استثنایی برای کیم دو هون. پس از نایب قهرمانی های متوالی، او حالا بر بام آسیا ایستاده و انتقام شکست 6-2 برابر ایران را هم از یک تیم ایرانی گرفته است.

18:50 – فوتبال ایران چهار بار به این جام نزدیک شده: سپاهان (2007)، ذوب آهن (2010)، پرسپولیس (2018) و پرسپولیس (2020) اما هیچگاه کاپ نقره ای AFC به دست کاپیتان های ایرانی بالای سر نرفته است.

18:40 – لحظه بالا بردن جام قهرمانی توسط اولسان و آغاز آتش بازی؛ سرخ ها امیدوار بودند که این فشفشه های قرمز رنگ برای قهرمانی آن ها روشن شود اما…

18:30 – آمار بازی فینال آسیا؛ سرخپوشان با 57.3% مالکیت توپ و 9 شوت، بازی را واگذار کردند.

18:20 – حمدلله و جونیور با 7 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفتند اما چون حمدالله بازی کمتری انجام داده بود، به کفش طلا رسید.

18:10 – پیج رسمی لیگ قهرمانان با انتشار این تصویر نوشت: «فصل بعد قوی تر برگرد پرسپولیس. عملکردتان فوق العاده بود.»

18:00 – بیت گارام هافبک شماره 10 تیم اولسان هیوندای بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا شد.

17:40 – مهدی عبدی در گفتگو با ای اف سی: تلاش بچه ها بود که توانستم یک گل خوب بزنم، اما نشد. متاسفم که با باخت همراه شد و برای هواداران کشور عزیزم ایران متاسفم.

17:35 – علی پروین: «انشالله در لیگ برتر قهرمان می‌شویم و سال بعد هم در آسیا. من اصلا حال حرف زدن ندارم.»

17:30 – یک صحنه جنجالی در درون محوطه جریمه اولسان هیوندای رخ داد اما داور اصلا در VAR توجه خاصی به آن نشان نداد و خیلی زود از کنار مانیتور برگشت.

17:05 – لحظه حسرت بزرگ برای پرسپولیس؛ چند دقیقه بعد از این که مهدی شیری با بی مبالاتی توپ را با دست زد تا پرسپولیس قهرمانی را از دست دهد.

17:01 – دوباره VAR برای اولسان پنالتی گرفت؛ این بار مهدی شیری بود که با دست مرتکب خطا شد و گل دوم را هم جونیور زد.

17:00 – مهرداد میناوند درباره علاقه علی کریمی به مک دونالد: در جام ملت های لبنان در کنار هتل ما یک مغازه مک دونالد بود که مشتری خاصی نداشت، اما بعد از حضور علی کریمی به سه طبقه مغازه اش را افزایش داد.

16:51 – جشن ویژه کادرفنی پرسپولیس پس از گل مهدی عبدی

16:45 – محسن ترکی: اتفاق خاصی خوشبختانه در بازی نیفتاد، داور، داور خونسردی است، من به عنوان ناظر با او بودم. صحنه پنالتی سرنگون کردن بازیکن بود که به پشت ساق او زد و مسلم بود.

15:45 – پژمان جمشیدی: نوبت پرسپولیس است که قهرمان آسیا شود.

15:40 – با استقبال فوق العاده مخاطبان، ظرفیت تماشای بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای در اپ آنتن تکمیل شد.

15:25 – دو تیم در حال ورود به زمین ورزشگاه هستند.

15:20 – موسیقی هواداری پرسپولیس در ورزشگاه در حال پخش است.

15:15 – علی کریمی خاطراتش را از تیم ملی با بلاژوویچ می‌گوید. مهرداد میناوند در خاطره جالب گفت که کریمی پس از جدایی بلاژوویچ به شکلی عجیب و غریب گریه می‌کرد.

15:13 – ورود تماشاگران دو تیم به استادیوم الجنوب

14:59 – عادل فردوسی پور آماده گزارش بازی پرسپولیس – اولسان

14:54 – ساعت جهانی بازی پرسپولیس – اولسان هیوندای؛ ساعت شش صبح به وقت شرق ایالات متحده!

14:39 – توضیح خداداد درباره جمله «کی تو رو میشناسه»: منظورم این بود که من باید به مدیرعامل تیم پاسخگو باشم.

14:27 – علی کریمی: دروغ است بگویم که دوست نداشتم در فینال امروز بازی کنم.

14:15 – آغاز ویژه برنامه آنتن با حضور خداداد عزیزی، علی کریمی و مهرداد میناوند.

14:13 – ترکیب اولسان هیوندای: جو سو هوک، کیم تائه هوآن، کیم کی هی، بولتوییش، پارک جو هو، شین جین هو، یون بیت گارام، وون دو جائه، لی چونگ یو، کیم این سانگ و جونیور نگرائو

13:59 – یحیی گل‌محمدی در ورود به ورزشگاه با ای اف سی مصاحبه ای کوتاه انجام داد و از آمادگی شاگردانش برای قهرمانی صحبت کرد.

13:51 – ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه و مهدی عبدی.

13:49 – جام قهرمانی در ورزشگاه الجنوب؛ چه کسی آن را لمس خواهد کرد؟

13:40 – اتوبوس تیم پرسپولیس هم اکنون به ورزشگاه الجنوب رسید و آن ها پس از تب سنجی، راهی رختکن شدند.

13:20 – بازیکنان تیم پرسپولیس هتل محل اقامت را با دو اتوبوس به سمت ورزشگاه الجنوب ترک کردند.

13:19 – در جلسه فنی پرسپولیسی ها، تماسی با عیسی آل کثیر برقرار شد و او صحبت های انگیزشی و احساسی را برای بازیکنان پرسپولیس انجام داد.

13:10 – بازیکنان تیم پرسپولیس پس از صرف ناهار در جلسه فنی شرکت کردند و از دقایقی بعد راهی ورزشگاه خواهند شد.

13:01 – بشار رسن یکی از چهره های شاخص پرسپولیس است؛ او میانگین 88% پاس صحیح را در لیگ قهرمانان آسیا ثبت کرده است.

12:51 – بازی امروز تیم های پرسپولیس و اولسان، در دستکم 46 کشور و از طریق 19 شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

12:42 – مهدی عبدی که تا دو سال پیش در فوتبال پایه حضور داشت، حالا به پوستر فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده؛ الگوی پیشرفت.

12:38 – جونیور نگرئو و یانسن با دبل در بازی امروز آقای گل آسیا خواهند شد اما عبور از خط دفاعی پرسپولیس به این آسانی ها نخواهد بود.

12:22 – کیم دو هون اولین بازیکن تاریخ قاره آسیاست که به عنوان بازیکن و مربی در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می‌کند. او سال 2004 با چومبوک از رسیدن به قهرمانی بازماند.

12:19 – پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات نشان می‌دهد که امروز احتمال اختلال اینترنت وجود دارد.

12:11 – در صورت قهرمانی پرسپولیس، یحیی گل محمدی به تنها مربی فعال در فوتبال ایران محسوب می‌شود که قهرمانی قاره ای در کارنامه اش دارد.

12:08 – سیدجلال حسینی و یونی بیت گارام در جام ملت های 2011 دوئل جذابی داشتند که در نهایت با پیروزی کره جنوبی همراه شد؛ کاپیتان پرسپولیس امروز به دنبال انتقام خواهد بود.

12:02 – سیدجلال حسینی با تیم ملی ایران در سه جام ملت ها و با سایپا، پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران در دوره های مختلف لیگ قهرمانان شرکت کرد اما هرگز موفق به قهرمانی آسیا نشد. او امروز در 38 سالگی به دنبال جام قهرمانی ACL خواهد بود.

11:51 – این فرد همان هوادار ایرانی است که در تمام بازی های ملی و باشگاهی ایران در قطر حاضر می‌شود؛ او احتمالا امروز هم با این استایل جدید در ورزشگاه الجنوب حضور خواهد داشت.

11:46 – آخرین فریم از فینال آسیایی پرسپولیس؛ آیا امروز طلسم می‌شکند؟

11:35 – هم اکنون آزمایش جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی الجنوب برگزار می‌شود. از ساعتی بعد اعضای دو تیم راهی استادیوم خواهند شد.

11:30 – روزنامه هواداری سرخ ها به شکلی متفاوت به بازی نهایی لیگ قهرمانان پرداخته: «هم جانی و هم جانانی»

11:20 – پرسپولیس پیش تر سه بار در فینال های قاره ای حضور پیدا کرد؛ سرخ ها دو بار به تیم های ژاپنی نیسان و کاشیما باختند و یک بار المحرق را شکست دادند.

11:15 – چه چیزی بهتر از این که با اسطوره تیم محبوبتان به استقبال فینال آسیا بروید؟ سوال خود از علی کریمی را برایمان بفرستید تا از ساعت 14:15 و در آغاز این گفتگو، پرسش ها را مطرح کنیم.

11:10 – لوکاس پودولسکی ستاره سابق بایرن مونیخ با انتشار این استوری برای پرسپولیس آرزوی موفقیت کرد

11:05 – گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس: اگرچه دور هستم، اما از آرژانتین همیشه با پرسپولیس خواهم بود و یکی از هواداران  این تیم باقی خواهم ماند. این یکی از اهداف من بود، به همین خاطر از دیدن شما در فینال خیلی خوشحالم. با کیفیت و شخصیت بازیکنان و حمایت هواداران، پرسپولیس قادر به انجام هر کاری هست. شما قهرمانید!

11:04 – باشگاه پرسپولیس ساعتی قبل خبر داد که تست کرونای تمام اعضای این تیم منفی است و همه بازیکنان بدون مشکل میتوانند در فینال آسیا حضور یابند.

11:03 – ترکیب احتمالی پرسپولیس برای فینال آسیا: حامد لک، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، بشار رسن، سیامک نعمتی، مهدی شیری، مهدی عبدی، سعید آقایی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد سرلک

11:02 – روزنامه گل با جلدی زیبا و با اشاره به شخصیت اسطوره ای آرش کمانگیر به استقبال فینال آسیا رفته: «جان در چله کمان بگذار.»

11:01 – مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به دعوت مسئولان قطری راهی این کشور شد تا تماشاگر بازی فینال آسیا باشد.

11:00 – ویژه برنامه آنتن برای فینال آسیا؛ خداداد عزیزی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، پژمان جمشیدی و مهرداد میناوند از ساعت 14:15 به استقبال بازی پرسپولیس و اولسان می‌روند.

/ورزش سه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا