آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

قرارداد استقلال تهران با بازیکن ۱۷ ساله گیلانی/شبکه‌های مجازی عامل هدرفت استعدادها

قراردادعرفان باقری، بازیکن آینده دار و خوش‌تکنیک تیم جوانان استقلال که با عقد قراردادی ۳ ساله به تیم بزرگ‌سالان استقلال تهران پیوست دیروز همراه با مربی و مدیر آکادمی استقلال تهران در لاهیجان حضور یافت.

به گزارش تدبیرشرق، حمید صفری مدیر آکادمی، محمود مهدوی نیا مربی جوانان و عرفان باقری بازیکن بزرگ‌سالان استقلال تهران در تمرین تیم پاسارگاد لاهیجان حضور یافتند و با بررسی امکانات و با توجه به  استعدادهای بسیار زیاد، قول همکاری و استفاده بیشتر از بازیکنان گیلانی در رده‌های مختلف استقلال را دادند.

عرفان باقری، جوان آینده دار گیلانی که فوتبال خود را از  لاهیجان آغاز کرد و هم‌اکنون با نظر محمود فکری به تیم استقلال تهران پیوسته و فوتبال خود را در این تیم دنبال می‌کند که خوش‌بین است با استفاده از تجارب مربیان خود، پله‌های ترقی را هر چه سریع‌تر طی کند و به‌زودی به پیراهن تیم ملی هم برسد.

مربی و مدیر آکادمی استقلال ضمن اظهار وجود استعدادهای فراوان در فوتبال لاهیجان و امید بهره‌گیری بیشتر از این استعدادها در آینده نزدیک، قول برگزاری یک دیدار دوستانه به حسین یعقوبی مدیر مجموعه پاسارگاد لاهیجان  را داد.

شبکه‌های مجازی عامل سوختن استعدادهای فوتبالیست‌ها
عرفان باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان مراحل مختلف پیشرفت خود در فوتبال اظهار کرد: من فوتبالم را در هفت‌سالگی از باشگاه ملوانان شروع کردم و پس‌ازآن مدتی در لنگرود حضور داشتم، پس‌ازآن در تیم فراز بازی کردم و متعلق به یک باشگاه نیستم و تمام تلاشم را برای رسیدن به هدفم انجام دادم که در این راه حسین یعقوبی بیشترین کمک را به من انجام داده و من از همین‌جا از وی کمال تشکر را دارم.

بازیکن تیم استقلال تهران با اشاره به نقش مخرب شبکه‌های مجازی در ورزشکاران جوان گفت: هم سن و سال‌های من هم اگر روی ورزششان تمرکز داشته باشند و سعی کنند به تیمشان پایبند باشند و از هدر دادن وقتشان در شبکه‌ها مجازی بپرهیزند چون یکی از عوامل درجا زدن ورزشکاران است و اخلاق و ادب را شرط اول را نیز فراموش نکنند.

وی با اشاره به اولین حضورش در تمرین باشگاه استقلال تصریح کرد: استقلال باشگاه خیلی بزرگی است و اولین جلسه‌ای که در تمرین بزرگ‌سالان شرکت کردم استرس خیلی زیادی داشتم، نگران این بودم که قبول خواهم شد یا خیر.

باقری با بیان اینکه سعی کردم اعتمادبه‌نفس خودم را حفظ کنم و تلاش کردم، افزود: خداراشکر می‌کنم که توانسته‌ام به اینجا برسم، حمید صفری هم یکی از افرادی بود که در این راه به من کمک‌های زیادی از وی تشکر می‌کنم.

این بازیکن جوان فوتبال با اشاره به زمان حضورش در تیم جوانان استقلال بیان کرد: سال گذشته در تیم ۱۷ سال استقلال تهران که حضور داشتیم، جو خوبی در تیم حاکم بود و همه باهم صمیمی بودند و این باعث شد که قهرمان شویم و یکی از دلایل قهرمانی ما هم آقای صفری بود.

وی با بیان مهم‌ترین اهداف زندگی فوتبالی خود گفت: یکی از اهداف من در زندگی حرفه‌ای پس از رسیدن به استقلال بازی در ترکیب ثابت این تیم و پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران است و یکی از الگوهای من در فوتبال مهدی فنونی زاده است.

باقری با اشاره به محبت طرفداران و همشهریان در نقاط مختلف کشور افزود: ضمن تشکر از همشهری‌ها و هم استانی‌های عزیزان که در این مدت کوتاه لطف زیادی به من داشتند و  با تبریک‌ها و اظهار محبت‌هایشان به من روحیه دادند و از برخی از عزیزان خواهشمندم که دنبال حاشیه‌سازی نباشند و به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند.

اصل باشگاه‌داری پرورش بازیکن است
مدیر آکادمی استقلال تهران نیز با اشاره به نحوه بازیکن گیری تیم استقلال تهران اظهار کرد: برای پایه‌ها ابتدای فصل فراخوان تست گیری انجام می‌شود و ثبت‌نام می‌کنند و مربی‌های رده‌های مختلف با دقت بالا به بررسی توانایی بازیکنان می‌پردازند، به جرات می‌توان بگویم که باشگاه استقلال تنها تیمی در ایران است که بیشتر از یک ماه برای جذب بازیکنان و تست گیری از آن‌ها وقت گذاشته و بیش از دو ماه زمان صرف چنین کاری شده است.

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب بازیکن در باشگاه استقلال گفت: مهم‌ترین ملاک انتخاب بازیکن ازلحاظ فنی و تکنیکی هست، برای مثال مرحوم ناصر حجازی، رحمان رضایی را در یک خط عقب‌تر به بازی گرفت پس‌ازآن در بیست‌وپنج‌سالگی باعث حضورش در لیگ ایتالیا شد.

حمید صفری با اشاره به بازیکن سازی آکادمی استقلال تهران افزود: در چند سال گذشته آکادمی استقلال نشان داده که تعداد بسیار زیادی از بازیکنانی که در تیم‌های مختلف لیگ برتر حضور دارند از آکادمی استقلال رشد کرده‌اند و سال گذشته مجیدی و امسال نیز فکری به بازیکنان جوان اهمیت داده‌اند و برای مثال عرفان باقری بازیکن گیلانی استقلال هم یکی از این جوانان استقلال است که با بزرگ‌سالان نیز قرارداد امضا کرده است.

مدیر آکادمی استقلال تهران با بیان اینکه استعدادیابی اصل مهمی در فوتبال است، تصریح کرد: اصل باشگاه‌داری پرورش بازیکن است و باید نخبه‌ها جذب شوند و تا جایی پیشروی شود که پنجاه‌درصد درآمد باشگاه‌ها از طریق ترانسفور کردن به تیم‌های سطح بالاتر به دست آید.

وی نخبه شناسی را به نفع سرخ آبی‌های پایتخت دانست و افزود: تیم‌های استقلال و پرسپولیس باید در شهرهای مختلف نمایندگی داشته باشند تا بتوانند نخبه‌های هر شهر را شناسایی کنند و می‌توانند ازنظر اقتصادی به نفع تیم‌ها باشد و در آینده هم کمک بسیار زیادی به تیم‌های ملی خواهد کرد.

صفری با تأکید بر وجود استعدادهای سرشار در استان گیلان بیان کرد: با فوتبال گیلان آشنایی زیادی دارم و حتی یک مربی خیلی خوب به نام نیما خیراندیش در آکادمی استقلال داریم که از پیشکسوت‌های استقلال است که به اصرار من به مجموعه ما اضافه شد و ازاین‌دست استعدادها از گذشته تاکنون در گیلان کم نبوده فقط نیازمند حمایت مسؤولین هستند تا بتوانند باعث پیشرفت شهر و استان خود شوند و باید بدانند که هرچقدر امروز در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند چند سال آینده ۱۰ برابر سود خواهند کرد.

پس از علی کریمی شاهد عرفان باقری در سطح اول فوتبال ایران هستیم 
مربی جوانان استقلال تهران نیز با بیان اینکه گیلان پر است از استعدادهای ناب فوتبال اظهار کرد: خوشحالیم که پس از علی کریمی از شهر لاهیجان، شاهد عرفان باقری در سطح اول فوتبال ایران هستیم تا نشان دهند که این شهر و استان استعداد کم ندارد و من به شما قول خواهم داد از عرفان باقری در آینده خیلی بیشتر خواهید شنید و شاهد پیشرفت چشمگیر او خواهید بود، ما در جوانان به او لقب مارادونا داده بودیم و امیدواریم که بتوانند مانند مارادونا بدرخشد.

محمود مهدوی نیا با اشاره به امکانات سخت‌افزاری گیلان افزود: مدت کوتاهی که در گیلان حضور داشتیم متوجه شدیم که زمین‌های ورزشی خالی بسیار زیادی وجود دارد که کمتر از آن‌ها استفاده می‌شوند و ما نیز امروز اینجا هستیم که این امکان را به بازیکن مستعد بدهیم که در صورت تلاش از آن‌ها حمایت کنیم تا به سطح اول فوتبال راه پیدا کنند.

وی با اشاره به اختصاص امکانات بیشتری به باشگاه رقیب گفت: امکاناتی که باشگاه پرسپولیس در اختیار دارد ما نداریم ولی استقلال تیم ریشه‌داری است و پیشکسوت‌های دلسوزی دارد با این اوصاف بازیکنان زیادی از آکادمی و پایه‌های استقلال در تیم‌های مختلف لیگ‌های سطح اول فوتبال حضور دارند.

عرفان باقری نمونه یک بازیکنی پرتلاش 
حسین  یعقوبی مدیرعامل باشگاه پاسارگاد لاهیجان نیز با اشاره به فوتبالیست‌های جوان و خانواده‌هایشان اظهار کرد: متأسفانه امروز فوتبال ما بیشتر روی روابط متمرکز هست ولی بازیکنان و خانواده‌ها نباید دلسرد شوند و برای پیشرفتشان تلاش کنند و فقط به مدارس فوتبال تابستانی بسنده نکنند و عرفان باقری نمونه یک بازیکن پرتلاش است که با پیشرفت و تلاش فراوان سختی غربت را تحمل کرد و توانست به سطح اول فوتبال کشور راه پیدا کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا