آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

عدم توجه به برنامه ششم توسعه در بودجه ۱۴۰۰/انتقاد از روند کند تکمیل راه‌آهن آستارا آستارا

تدبیرشرق/غلامرضا مرحبا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضا کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال معرفی اعضا خود به کمیسیون تلفیق هستند، اظهار کرد: مجلس در طی این مدت جلسات متعددی را با سازمان برنامه‌وبودجه برگزار و کلیات بودجه به‌زودی در مجلس بررسی و ایرادات به دولت اعلام می‌شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به قوانین بالادستی در بودجه ارائه‌شده توسط دولت گفت: بودجه ارائه‌شده توسط دولت انتظارت نمایندگان را برآورده نکرده و به قوانین بالادستی مثل اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه، رفع تورم و موانع اشتغال و تولید بی‌توجه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه مجلس باید بر تمامی موارد بودجه نظارت کند، تصریح کرد: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت در حوزه‌های مختلف ازجمله بودجه است ولی در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس هیچ نظارتی بر بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها ندارد.

مرحبا با اشاره به آخرین وضعیت راه‌آهن آستارا به آستارا بیان کرد: روند ساخت و تکمیل این راه‌آهن با آنچه مدنظر مردم است بسیار فاصله داشته و از سال ۷۱ که ساخت راه‌آهن آستارا به آستارا به پیمانکار و سپس به به‌صورت اجاره به کشور آذربایجان واگذار شد در هیچ برهه از زمان منافع جمهوری اسلامی در آن تأمین نشده است.

وی با انتقاد از نحوه چگونگی عقد قرارداد راه‌آهن آستارا به آستارا افزود: این قرارداد بسیار بد نوشته‌شده و دارای حفره‌های بسیار زیادی است و طرف مقابل با استفاده ازاین‌قراردادها بارها کشور جمهوری اسلامی را دور زده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان از پیگیری برای اصلاح قرارداد راه‌آهن آستارا آستارا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن کشور انتقادات و گلایه‌های خود را ازاین‌قرارداد اعلام و قول پیگیری در خصوص اصلاح این قرارداد داده شد زیرا از ۶۰ میلیون دلار طرف مقابل برای ساخت راه‌آهن آستارا_ آستارا تنها ۲۲ میلیون دلار به آن پرداخت‌شده است.

مرحبا با تکذیب احداث بیمارستان صحرایی در شهرستان آستارا تصریح کرد: آستارا در وضعیت قرمز کرونایی بوده و حجم بیماران ورودی به بیمارستان این شهر زیاد و کادر درمانی تحت‌فشار سنگین هستند ولی ۳۰ تا ۳۵ درصد بیماران بستری شده در شهرستان آستارا غیربومی و از روستاهای اطراف این شهر هستند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت جدی دولت از مشاغل آسیب‌دیده در کشور به علت محدودیت‌های کرونایی خاطرنشان کرد: عمده درآمد مردم آستارا از بازار ساحلی بوده و ۱۵ روز از تعطیلی کامل بازار گذشته و بسیاری از چک‌ها در حال برگشت خوردن بوده که هیچ‌گونه حمایتی از طرف دولت از این قشر جامعه تاکنون نشده و در تلاشیم تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار بازاریان آستارایی قرار دهیم.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی یکی از معضلات آستارا را دکل‌های مخابراتی دانست و گفت: در چند فصل از سال جمعیت‌های شناور به آستارا زیاد شده و معضل مخابرات خود را نشان می‌دهد ولی اکنون ۲۹ دکل مخابراتی برای شهرستان آستارا تهیه که ۲۱ عدد آن نصب و هشت عدد دیگر به‌زودی تهیه می‌شود.

مرحبا با اعلام آمادگی دو شرکت برای انجام کارهای بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آستارا بیان کرد: محصولات کشاورزی در آستارا به‌صورت فله‌ای به کشورهای هدف صادر و این امر سبب شد تا کشورهای دیگر محصولات بی‌کیفیت خود را با انجام بسته‌بندی‌های خوب بازار ما را در اختیار بگیرند به همین دلیل اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه محرومیت نهادینه‌شده‌ای در برخی مناطق آستارا وجود دارد، افزود: بر اساس آمار ۹ روستای بالای ۲۰ خانوار آستارا به دلیل کوهستانی بودن از نعمت گاز برخوردار نبوده و در فصول سرد سال با مشکلاتی مواجه می‌شوند ولی با پیگیری‌های صورت گرفته پیمانکار لازم جذب و به‌زودی سه روستا دارای گاز می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا