آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا پیروزی بایدن را تبریک گفت

پیروزی بایدن

«میچ مک‌کونل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا و رئیس این حزب پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت. رهبر حزب جمهوری‌خواه ضمن اذعان به پیروزی بایدن گفت که کالج‌های انتخاباتی حرف خود را زدند.

به گزارش تدبیرشرق، «میچ مک‌کونل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا و رئیس این حزب پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبر حزب جمهوری‌خواه ضمن اذعان به پیروزی بایدن گفت که کالج‌های انتخاباتی حرف خود را زدند.

این برای نخستین بار است که میچ مک‌کونل به طور مستقیم به پیروزی بایدن و «کاملا هریس» معاونش اشاره می‌کند.

مک‌کونل گفت: «کالج‌های انتخاباتی حرف خود را زدند. بنابراین امروز من می‌خواهم که به جو بایدن،‌ رئیس جمهور منتخب تبریک بگویم. رئیس جمهور منتخب برای سنا غریبه نیست. وی سال‌ها خود را وقت خدمات عمومی کرده است.»

بامداد امروز بود که با اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج)، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با ۳۰۶ رأی الکترال تایید شد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا و تایید پیروزی‌اش در انتخابات، به سخنرانی زنده در شهر «ولمینگتون» در ایالت دِلاوِر پرداخت.

بایدن در این سخنرانی، گفت: «رأی‌گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد که آمریکایی‌ها علی‌رغم همه‌گیری کرونا، مشارکت عظیمی داشتند. بیش از ۱۵۵ میلیون آمریکایی رأی دادند».

وی با بیان اینکه سیاسیون در ایالات متحده، قدرت را [خود] به دست نمی‌گیرند بلکه مردم آن (قدرت) را به آنها می‌دهند، توضیح داد: «بیش از ۸۱ میلیون آمریکایی به من و کاملا هریس رأی دادند، که یک رقم بی‌سابقه تاریخی است».

این سیاستمدار آمریکایی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند این انتخابات، عادلانه و صادقانه بود، ادامه داد: «امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که کسی مورد تهدید و سوءاستفاده [از قدرت] قرار بگیرد، چیزی که در پسآمد این انتخابات دیدیم».

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا