آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

شهردار لاهیجان با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان معرفی شد/قیامتیون: امیدوارم بتوانم منشا خدمات ارزنده ای برای لاهیجان باشم

شهردار لاهیجانعلی اوسط اکبری مقدم در مراسم معارفه شهردار لاهیجان با بیان اینکه این شهر، همواره یکی از انتخاب های گردشگران داخلی و خارجی بوده است، گفت: مسئولین شهرستان لاهیجان به لحاظ گردشگر پذیر بودن، رسالتی مهم را بر دوش دارند.

به گزارش تدبیرشرق؛ آیین معارفه یوسف قیامتیون به عنوان شهردار لاهیجان با حضور معاون عمرانی استاندار گیلان و مسئولان ارشد شهرستان لاهیجان برگزار گردید.

در این مراسم، متن حکم استاندار گیلان برای انتصاب شهردار لاهیجان قرائت شد که در آن آمده است: در اجرای تبصره (۳) ذیل بند یک ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات بعدی و با توجه به پیشنهاد شورای اسلامی شهر لاهیجان و نظر به تجارب ارزنده به موجب این حکم جنابعالی را به سمت شهردار لاهیجان منصوب می‌نمایم.

حل مشکل پسماند نیازمند مشارت کلیه دستگاه ها است

علی اوسط اکبری مقدم، معاون عمرانی استانداری گیلان در مراسم معارفه شهردار لاهیجان با بیان اینکه این شهر، همواره یکی از انتخاب های گردشگران داخلی و خارجی بوده است، گفت: مسئولین شهرستان لاهیجان به لحاظ گردشگر پذیر بودن، رسالتی مهم را بر دوش دارند.

وی مشکل دفع زباله را چالش شهرداری های سراسر کشور دانست و گفت: حل مشکل پسماند نیازمند مشارت کلیه دستگاه ها است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: نباید از شهردار لاهیجان انتظار داشته باشیم تا به تنهایی و با وجود کمبود منابع مالی، مشکل زباله را رفع کند.

اکبری مقدم با ابراز خرسندی از انتخاب قیامتیون به عنوان شهردار لاهیجان، خاطر نشان کرد: قدرت برنامه ریزی و عشق به خدمت، از مولفه های یک شهردار خوب است.

محمودی: به سرانجام رساندن پروژه های کوتاه مدت در دستور کار شهردار جدید لاهیجان باشد

یونس محمودی، فرماندار لاهیجان در مراسم معارفه شهردار لاهیجان با بیان اینکه این شهر به واسطه ویژگیهای خاص جغرافیایی و فرهنگی، بسیار حائز اهمیت است، گفت: خدمت به مردم لاهیجان بسیار ارزشمند است و می طلبد هر مسئولی که فرصت خدمتگزاری در این شهر را دارد، از علم توام با عمل، استفاده نماید.

وی با تأکید بر اجماع، وفاق و همسویی بین اعضای شورای شهر بیش از پیش، اظهار داشت: اعضای شورای شهر ضمن حمایت از شهردار جدید باید، مصوباتی را وضع نمایند که در حد توان شهرداری برای اجرا در کوتاه مدت باشد.

برخی اشتباه می‌کنند که نباید آن را به تمامی افراد تعمیم داد

جواد نجار تمیزکار، رئیس شورای شهر لاهیجان در مراسم معارفه شهردار جدید لاهیجان با تسلیت درگذشت آیت الله مشفق، یکی از علمای برجسته لاهیجان و مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: از خبرنگاران فرهیخته و اصحاب رسانه شهرستان لاهیجان که به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشت، امکان حضورشان در این مراسم فراهم نبود، عذرخواهی می نماییم.

وی وضعیت نابسامان اقتصادی را مهمترین چالش شهرداری ها اعلام کرد و گفت: از معاون محترم عمرانی استاندار گیلان می خواهیم تا به لحاظ اقتصادی و مالی کمک حال شهرداری ها باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به خلاء قانونی در ارتباط با فعالیت شوراها در کشور، اظهار داشت: نبود مدیریت واحد شهری در کشورمان باعث شده تا انتظارات مردم برآورده نشود.

تمیزکار، پیگیری وضع قوانین محکم در خصوص مدیریت یکپارچه شهری را از نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس خواستار شد و افزود: نظام شورایی در کشور چند هزار عضو دارد و بزرگترین نهاد انتخابی محسوب می‌شود و از سویی هر انسانی جائز الخطاست و در این جمع کثیر، افرادی نیز اشتباه می‌کنند که نباید آن را به تمامی افراد تعمیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت نظام شورایی از قانون اساسی گرفته شده و شوراهای شهر و روستا با رأی مردم سرکار آمده و به عنوان بازوی نظام و دولت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و در مسایل مالی از آیین نامه مالی دولت تبعیت می کند و در بسیاری از موارد باید پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد.

تمیزکار افزود: از زمانی که حمایت مالی دولت از شهرداری ها گرفته شد، بسیاری از شهرداری های کشور در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود با مشکل جدی مواجه شدند.

وی با اشاره به انتخاب شهردار لاهیجان، اذعان داشت: با توجه به زمان کوتاه باقیمانده از دور پنجم شورا، دیگر وقت آزمایش و خطا نبود و نیازمند فردی با تجربه در پست شهرداری بودیم که از بدنه شهرداری و آشنا به مسایل و مشکلات لاهیجان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ادامه داد: اعضای شورای شهر به اتفاق مهندس قیامتیون را که از خانواده معظم شهدا و فردی متدین، متخصص و متعهد بوده را انتخاب کردند تا به یاری خداوند بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

تمیزکار پروژه های صورت گرفته در دور پنجم شورای اسلامی شهر تشریح کرد و اذعان داشت: پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی، بازگشایی و آماده سازی جزیره استخر بعد از ۲۲ سال، بازگشایی برخی از خیابان ها به جهت رفع ترافیک، پیگیری احداث تصفیه خانه در محل دفن زباله در تموشل، اجرای طرح بازآفرینی شهری و … از جمله اقداماتی بود که با کمک پرسنل خدوم شهرداری در دور پنجم صورت گرفت.

وی با اشاره به بحران کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری برای آرامش خاطر شهروندان و جلوگیری از گسترش آن، شهرداری لاهیجان از اولین شهرداری هایی بود که اقدام به ضد عفونی نقاط مختلف شهر و تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود: از استاندار محترم گیلان در حمایت از انتخاب این شورا و صدور حکم شهردار لاهیجان قدردانی می نماییم.

کاظمی: از ابتدای کار سعی کردیم تا طبق خواسته های شهروندان، پروژه ها و طرح ها را تهیه کنیم

مسعود کاظمی، در مراسم معارفه شهردار لاهیجان، اظهار داشت: مردم لاهیجان، مردمی با فرهنگ بوده و از ابتدای شروع بکار سعی کردیم طبق خواسته های شهروندان فهیم لاهیجانی پروژه ها و طرح های شهرداری را تهیه کنیم و برای تصویب به شورا ارسال کنیم.

شهردار سابق لاهیجان با اشاره به بعضی از پروژه های اجرا شده در سه سال اخیر، گفت: احداث تصفیه خانه در تموشل، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری، بالا بردن سرانه پارکینگ، ممیزی املاک و غیره از جمله آنها می باشد.

وی افزود: اجرای این پروژه ها، ماحصل تلاش کلیه پرسنل زحمتکش شهرداری و حمایت های اعضای شورای شهر، فرماندار و شورای تأمین شهرستان بود.

کاظمی، لاهیجان را شهر اولین ها و زیبایی ها نامگذاری کرد و گفت: امیدواریم تا معاون عمرانی استاندار گیلان در اختصاص بودجه به لاهیجان، نگاه ویژه تری داشته باشد.

مسعود کاظمی در تیرماه سال جاری، با حکم دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، به عنوان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان منصوب گردید.

قیامتیون: امیدوارم که بتوانم منشا خدمات ارزنده ای برای لاهیجان باشم

قیامتیون در ادامه این مراسم، پس از قرائت سوگندنامه، اظهار داشت: از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان قدردانی می کنم.

شهردار لاهیجان افزود: امیدوارم که بتوانم منشأ خدمات ارزنده ای در دوران خدمت در سمت شهردار باشم.

وی افزود: از اینکه نتوانسیم به دلیل شرایط نارنجی شهرستان در شیوع ویروس کرونا، میزبان خوبی برای مردم، اصحاب رسانه و پرسنل زحمتکش شهرداری در این مراسم باشیم، عذرخواهی می کنیم.

/گیل فام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا