آخرین خبرهااجتماعیخبر داغ

راهبران آموزشی در آستارا به کمک دانش‌آموزان جامانده از شاد می‌شتابند

راهبران آموزشیمدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: سه راهبر آموزشی، دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را براساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی آن‌ها را رصد می‌کنند.

به گزارش تدبیرشرق، سید سجاد موسوی ظهر امروز در جمع راهبران آموزشی این شهرستان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سه راهبر آموزشی، دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را براساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی آن‌ها را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهبران آموزشی با حضور در روستاهای فاقد زیرساخت‌های مخابراتی به واسطه ارتباط‌گیری با معلمان و دانش‌آموزان درس‌نامه‌های تهیه‌شده را ارائه و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند، گفت: درس‌نامه‌های فوق به دو شکل مکتوب و لوح فشرده در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد مدارس روستایی و عشایری این شهرستان را ۴۵ واحد و حوزه فعالیت هر راهبر را ۱۵ مدرسه دانست و بیان کرد: نظارت بالینی بر مباحث آموزشی و پرورشی، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدایی و کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستایی نسبت به منطقه از جمله اهداف راهبران آموزشی است.

وی با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی مناطق روستایی نقشی مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تامین سلامت و آموزش و فراهم کردن فرصت‌های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم‌التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با تأکید بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات راهبران و سرگروه‌های آموزشی بیان کرد: از کارشناسان ذی‌ربط و راهبران آموزشی انتظار داریم دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در فضای مجازی را شناسایی‌کرده و جهت تشویق به اداره معرفی کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا