” آرش مال” : گامی نو در کارآفرینی،اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و گردشگری گیلان
گیلان_تکیه بر اقتصاد مردم بنیاد ،کاهش وابستگی به ذخایر زیرزمینی وحمایت از تولید ملی جزو مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است که در دوران تحریم، صنعت گردشگری را جذب کرده است.
به گزارش تدبیرشرق، امین و آرش تقی پور پیش از پایان دهه چهارم زندگی خود موفق شدند تا با شناسائی فرصت های متنوع در زمینه گردشگری و با استفاده از ظرفیت های طبیعی و منابع انسانی کارآمد و بکارگیری مدیریت جهادی طی بیش از 14 سال فعالیت اقتصادی در زمینه رونق و توسعه صنعت گردشگری در منطقه زیباکنار ساخت و ساز در اراضی مسکونی در منطقه زیباکنار را به پایان رسانده و برای بیش از 700 نفر بطور مستقیم و 2000 نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور با هدف سرمایه گذاری به منطقه زیباکنار جذب کنند. دست پیدا کردن به این مهم باعث شد تا برادران تقی پور سه سال متوالی موفق به کسب جایزه کارآفرین برتر ملی و جوانترین کارآفرین اشتغالزای کشور شوند
تکیه بر اقتصاد مردم بنیاد ، کاهش وابستگی به ذخایر زیرزمینی وحمایت از تولید ملی جزو مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است که در دوران تحریم، صنعت گردشگری را جذب کرده است.
یکی از پتانسیل های بزرگ منطقه زیبا کنار،جایی که شهرک های گردشگری آرش در آن قرار دارد، پتانسیل بالا برای توسعه گردشگری روستائیست.
- شرکت انبوه سازان آرش با تاسیس و تجهیز دپارتمان فنی- مهندسی ، دپارتمان فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال ، واحد تحقیق و توسعه ، سرمایه گذاران و فعالان ، دپارتمان روابط عمومی و دپارتمان بازاریابی و فروش موفق شده تا رویکردهای سنتی در حوزه املاک را پشت سرگذاشته و افق های جدیدی را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ترسیم کند.
- با گذشت بیش از 15 سال از آغاز فعالیت مدیران شرکت در حوزه تولید و عرضه ی مسکن ، این شرکت در مجموع موفق به جذب و هدایت بیش از 1000 میلیارد تومان نقدینگی به صنعت ساختمان استان گیلان و طراحی و ساخت بیش از85 هزار متر مربع در سطح بیش از 20 هکتار و در نتیجه رونق اشتغال و صنعت در منطقه زیباکنار و روستاهای اطراف شده است.
- ضرورت و اهمیت اقتصادی “طرح طاها”
در سالهای گذشته بدنبال افزایش قیمت تمام شده مسکن و و کاهش قدرت خرید بخش زیادی از مردم بواسطه رکود و تورم و از طرفی کاهش عرضه ی مسکن از سوی دولت و بخش خصوصی ،تقاضای واقعی مسکن با کاهش مواجه شد .این در حالی بود که نیاز به مسکن همواره رو به سیری صعودی داشت. - بعبارت دیگر نه تنها تلاش های صورت گرفته برای تنظیم جریان عرضه و تقاضای مسکن موفق نبود بلکه ارزش پول افرادی که نقدینگی اندکی داشتند و قادر به سرمایه گذاری در بخش مسکن نبودند ، روز به روز کم و کمتر می شد .واحد تحقیق و توسعه شرکت انبوه سازان آرش پس از صدها ساعت نفر کار کارشناسی در مورد انواع مدل های سرمایه گذاری در بخش مسکن و امکان سنجی آن که از سال ۱۳۹۷ آغاز شد توانست به مدلی اجرایی دست پیدا کند و بدنبال آن برای اولین بار در کشور و در راستای پوشش نیاز و تقاضا برای خرید مسکن ویلایی با سرمایه های خرد، پروژه “طاها” را در فروردین ۱۳۹۹ در شهرک های مسکونی ویلایی آرش در منطقه زیباکنار استان گیلان اجرایی نمود .
- با ثبت نام در این طرح که بطور اختصاصی و برای اولین بار در کشور با همکاری تیم واحد تحقیق و توسعه شرکت انبوه سازان آرش طراحی و اجرا شده،هر ایرانی می تواند با خرید یک سهم معادل نیم دانگ ( از مجموع شش دانگ ) یک واحد ویلایی ومالکیت مادام العمر ؛ 40 روز در هر سال را طبق جدول زمانی کامال مشخص و مستقل،در یک ویلای مبله شخصی از محصولات شرکت انبوه سازان آرش اقامت داشته باشد.
- ویژگی های طرح طاها:
1 -تقسیم بهای کل ویلا بین چند نفر تا سقف 12 نفر
2 -فرصت سرمایه گذاری در منطقه گردشگری زیبا کنار
۳ -ارزش افزوده بالا نسبت به بازارهای موازی
4 -تحویل ویلای مبله
5 -اقساط بلند مدت بدون بهره
6 -جدول زمانی کاملا مشخص و مجزا
7 -مدیریت اقتصادی سفرهای شخصی
8 -نزدیکی ویلا ها به جاذبه های طبیعی و گردشگری بی نظیر استان گیلان و منطقه آزاد انزلی
۹ -قابلیت سرمایه گذاری خانوادگی
10 -تسهیل خدمات و نگه داری واحد ویلای خریداری شده از طریق شرکت انبوه سازان
11 -سند معتبر
12 -امکان انتخاب سهم از سبد متنوع محصولات آرش - واحد امور مشتریان طرح طاها : این واحد با برخورداری از نیروهای انسانی آموزش دیده و متعهد و همچنین ماشین آلات ،تجهیزات و فناوری های بروز برای خدمات رسانی 24 ساعته به مشتریان آماده شده است. در همین راستا اپلیکیشن و سایت اختصاصی طاها این امکان را فراهم آورده تا ارتباط بین مالکین با امور مشتریان برای انجام هر نوع خدمات اعم از تعمیر و تعویض قطعات،اعلام خرابی،تحویل،ثبت ورود و خروج،تعویض زمانی،محاسبه و دریافت شارژ،ارتباط با مدیریت و ارزشیابی کارکنان با سهولت در دسترس کاربران طاها باشد.
- دستاوردهای پروژه طاها
۱- بازارسازی در حوزه گردشگری از طریق بکار گیری ظرفیت های بلااستفاده
۲- رونق تولید و عرضه ی مسکن همزمان با رکود عمیق بازار مسکن بدنبال شیوع ویروس کرونا در کشور
۳- ایجاد اشتغال گسترده در بخش خدمات از طریق افزایش پوشش مدت زمان اقامت در فصول پائیز و زمستان
۴- جذب نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سمت حوزه گردشگری
۵- رونق اقتصاد گردشگری در منطقه و استان و ترویج گفتمان (مالکیت متناوب)
۶- پوشش بیش از ۱۲۰ مالک در ۱۴ واحد ویلایی از استان های البرز – تهران – قزوین – اصفهان – زنجان – شیراز – گیلان – خراسان – کرمانشاه – لرستان – آذربایجان – قم – مازندران – یزد
/خبرگزاری اقتصادی ایران