آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

به بهانه پخش مجدد سریال پس از باران در شبکه آی فیلم گفتگو با اکرم مهدوی بازیگر نقش شیرین در این سریال

پس ازبارانسریال تلویزیونی پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی از سریال های ماندگار تاریخ تلویزیون است که در زمان پخش خود با استقبال بسیار عالی از سوی مخاطبان مواجه شد. اکرم مهدوی یکی از بازیگران اصلی این کار است که ایفاگر نقش شیرین بود و با بازی خوب خود، توانست این نقش را ماندگار کند. به بهانه بازپخش این سریال از شبکه آی فیلم، گفتگویی با این بازیگر محبوب آنجام داده ایم که در ذیل می خوانید.

به تازگی شما درپیشنهاد جدیدی بازی کرده اید؟

چند وقت پیش برای سریال افرا به کارگردانی آقای بهرنگ توفیقی با من تماس گرفتند اما چون فیلم نامه هنوز مشخص نبود ومن هم قرار بود به تهران بروم برای همیشه وبه دلیل این که فیلم نامه هنوز مشخص نیست ورفت وآمد خب برایم سخت است فعلا توانستم چند سکانس درآن بازی کنم ودر سریال لاک پشت به کارگردانی آقای ورزلدوست هم چند سکانس بازی کردم ویک کار تئاتر برای جشنواره مریوان دارم.

چطور برای پس از باران انتخاب شدید؟

من عضو انجمن نمایش لاهیجان هستم وقبل از سریال پس از باران در سریال پریا بازی کردم به کارگردانی مرحوم کوروش
مذکوری که اقای سیاوش ستاری برای سریال پریا دراداره ارشاد ازمن تست گرفته بود وبعد از اتمام سریلل پریا آقای سیاوش ستاری برای کار سریال پس ازباران مرا انتخاب کردند برای تست بازیگری به رشت رفتم آن جا از من قسمتی از شیرین پس ازباران را گفتند بازی کن قسمتی که قرار بود بچه را از خانم بس بگیرم وگریه هم بایستی میکردم آقای حسینی که ازمن تست گرفته بود وهمچنین از گریه من گریه اش گرفته بود گفتند:که تعداد زیادی برای این نقش آمدند اما من این نقش را بهتر اجرا کردم با من قرارداد بستند واین راهم گفتند که این نقش بسیار ماندگار است.

ویژگی شخصیتی شیرین از نظر خودتان؟

شیرین دختر بسیار ساده ومهربانی بود وبه اقتضای سنش بسیار پرانرژی وشیطنت داشت وهمین باعث شده بود تا با وجود اتفاقات بدی که افتاده بود دختر افسرده ای نباشد وآن شادی را دروجود خودش نگه داردواگر امکانش هم بود این کاراکتر به خاطر جسور بودنش می توانست خانمی برای خودش باشد ودرکنار خانم بس وخانم کوچیک احساس خوبی داشت ومی توانست کاراکتر موفق تری باشد.

چرا پس ازباران بعد از مدت ها از پخش آن هنوز ماندگار است؟

وقتی که داشتم تست می دادم به من گفتند که این نقش یا نقش های دیگر ماندگار است پس از باران آمده بود تا ماندگار شود وچیزی که باعث ماندگاری کار شد همان متن کار بود وهمچنین چون آقای سلطانی متن را نوشته بود شخصیت ها را خوب می شناخت درواقع با آن زندگی کرده بود خصوصا که بازیگران با تجربه درکار حضور داشتند وهمچنین صدای استاد پوررضا وموسیقی کار وحتی تصویربرداری آقای شهیدیان به ماندگاری کار کمک کرد.

دلیل ماندگاری شخصیت ها ازنظر خودتان؟

روی تک تک شخصیت ها فکر شده بود آقای سلطانی با تک تک شخصیت ها زندگی کردند وبا انتخاب بازیگرهایی که مال خود
آن نقش بودند روی تک تک آن ها کار شده بود.

چرا بعد از پس ازباران وهمین چندسال اخیر سریالی به خوبی پس ازباران ساخته نشد؟

دراین رابطه نمی توانم نظری بدهم زیرا همه ی عوامل عزیز برای این که کار خروجی خوبی داشته باشد تلاش خود رامی کنند.

چرا بعد از پس ازباران دیده نشدید یا سراغ کار جدید نرفتید؟

بعد از پس ازباران پیشنهاد های زیادی به من شد اما می توانم بگویم که ترجیح دادم کارنکنم یا شاید زمان مناسبی نبود اما الان زمان را مناسب تر می بینم وترجیح می دهم زمان راانتخاب نکنم وبه خدا واگذار کنم تا آن چه را صالح می دانند انجام دهم.

درمورد پس ازباران صحبتی دارید؟

قبل از پس ازباران می خواهم در مورد اکرم مهدوی صحبت کنم که شخصیتی دارم که به دنبال آرامش هستم وجایی که آرامش نباشد درآن حضور ندارم سریال پس ازباران برای من آرامش بود تک تک عوامل سرشارازآرامش بودند که این برای من اتفاق خیلی خوبی بود من تجربه ی دوری ازخانواده را زیاد نداشتم قبل از پس ازباران یک ماه ازخانواده دور بودم ودرپس ازباران 4ماه وهر ماه هم 5روز مرخصی داشتیم اما آنقدر محبت در این چند ماه دیدم که حس کردم خانواده ی خودم هستند.

به نظر شما دلیل دیگر موفقیت این کار چیست؟

یک دلیل دیگر موفقیت این کار وجود یک کار گروهی خوب بود که همه ی عوامل باانرژی کنار همدیگر بودند.

به نظر شما مهمترین عامل دیگر عالوه بر عوامل پشت صحنه چیست؟

آرامشی که عوامل دارند می تواند ازعوامل تاثیرگذار باشد

خاطره ای از این کار دارید؟

بنا به دلایلی پایم را مجبور بودم گچ بگیرم وسکانس هایی داشتم که بایستی بدوم وبسیار نگران بودم که چگونه باید این سکانس ها رابگیرند اما با درایتی که داشتند وبا آرامشی که برفضا حاکم بود توانستیم سکانس ها رابگیریم.

پس ازباران

پس ازباران

پس از باران

گفتگو:اکبرحیدرپور

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا