آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

محسن هاشمی: رییس جمهور اختلاف مسئولان در داخل ستاد کرونا را حل کند / بابت تصمیم هرچند دیرهنگام برای تعطیلی تشکر می‌کنم / بخش منفی موضوع افزایش مسافرت شهروندان تهرانی به شمال، در روزهای قبل از تعطیلی بود

کرونارییس شورای اسلامی شهر تهران از رییس جمهور خواست تا اختلاف مسئولان را در داخل ستاد کرونا حل کند. او با قدردانی از تصمیم به تغطیلی کرونایی با وجود دیرهمگام بودن آن گفت: بخش مهمتر، رعایت کردن مسایل از سوی مردم است که خوشبختانه اصناف در تهران بصورت نسبی در روز نخست این تعطیلی را رعایت کردند. بخش منفی موضوع نیز افزایش مسافرت شهروندان تهرانی در روزهای قبل از تعطیلی به شمال است. از ستاد کرونای مازنداران و گیلان درخواست داریم که نسبت به تعطیل بودن رستورانها، فروشگاهها و مناطق گردشگری شمال نظارت ویژه ای داشته باشند تا افرادی که به شمال مسافرت کرده اند، مجبور به اقامت در اماکن مسکونی خود باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بحران کرونا، مدیریت جزیره‌ای و سلیقه‌ای، موفق نخواهد بود، بلکه باید با همگرایی و اجماع مشکلات حل شود.

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در جریان دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر گفت: ابتدا از ستاد ملی کرونا، بابت تصمیم هرچند دیرهنگام برای تعطیلی تشکر می‌کنم.

وی افزود: البته تصمیم دولت، تنها بخشی از اقدامات لازم برای متوقف کردن روند رو به رشد ابتلا به کرونا در کشور است و بخش مهمتر، رعایت کردن مسایل از سوی مردم است که خوشبختانه اصناف در تهران به‌صورت نسبی در روز نخست این تعطیلی را رعایت کردند.

هاشمی با بیان اینکه اجرای تعطیلی چندروزه، راه حل مساله نیست، اظهار داشت: این زمان فرصتی را به مسئولان برای اندیشیدن تمهیدات لازم جهت اقدامات اصولی می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مهمترین این اقدامات در تهران، تقویت سیستم حمل ونقل عمومی برای کاهش ازدحام پس از تعطیلات است، بویژه که با آغاز فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، ماندگاری و شیوع ویروس در فضای بسته و حتی باز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری از آغاز بحران کرونا، تاکنون نه تنها یک ریال نیز از اعتبارات ستاد ملی کرونا دریافت نکرده‌است، بلکه در تخصیص اعتبارات مصوب مربوط به اوراق مشارکت و مالیات ارزش افزوده هم با چالش‌هایی مواجه شده‌است.

هاشمی ادامه داد: باید بدانیم در این بحران که اکثر کشورهای جهان را فرا گرفته، مدیریت جزیره‌ای و سلیقه‌ای، موفق نخواهد بود، بلکه باید با همگرایی و اجماع و استفاده از همه توان و ظرفیت کشور راه عبور از مشکلات را هموار کنیم، اما مدیریت شهری تهران تاکنون نه تنها همراهی وحمایتی را از دستگاههای مختلف احساس نکرده بلکه با چالش‌ها و مشکلات جدیدی نیز مواجه شده است.

وی افزود: امیدواریم با توجه ویژه مسئولان بویژه سران قوا، مشکلات تهران در این حوزه ساماندهی شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به بخش منفی تعطیلی، اظهار داشت: بخش منفی موضوع نیز افزایش مسافرت شهروندان تهرانی در روزهای قبل از تعطیلی به شمال است که از ستاد کرونای مازنداران و گیلان درخواست داریم که نسبت به تعطیل بودن رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مناطق گردشگری شمال نظارت ویژه‌ای داشته باشند تا افرادی که به شمال مسافرت کرده‌اند، مجبور به اقامت در اماکن مسکونی خود باشند.

هاشمی گفت: در غیر این‌صورت و تردد در مناطق گردشگری سلامت استان‌های شمالی به خطر خواهد افتاد و با بازگشت این افراد به تهران هم شاهد موج جدیدی از ابتلا به کرونا خواهیم بود.

ضرورت همگرایی مسئولان

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنین انتظار افکار عمومی از مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا در این شرایط، همگرایی و انسجام است.

وی گفت: طرح موضوعات اختلافی در رسانه‌ها، موجب آسیب دیدن اعتماد عمومی به تصمیمات و کفایت مسئولان وزارت بهداشت می‌شود.

وی افزود: مناسب است که این اختلافات در جلسات کارشناسی و در صورت لزوم با فصل الخطاب بودن رییس جمهوری و رییس ستاد ملی کرونا، حل شود.

اعضای شورای شهر تهران در نشست امروز خود گزارش ایجاد رویه در مدیریت آب های سطحی، بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه نامگذاری و تغییر نام (١۴)معبر عمومی شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به تاسیس موزه کودکان شهر تهران و نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری سازمان‌ها شرکت ها و موسسات وابسته و تابعه را در دستور کار دارند.

دستورهای دیگر بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی سازمان بهشت زهرا (س) برای سال مالی ١٣٩٣ و قرائت گزارش کمیسیون اصلی (برنامه و بودجه) و بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی (معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ١٣٩٣) و قرائت گزارش کمیسیون اصلی (برنامه و بودجه) است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا