آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع استان گیلان انتخاب شد

لاهیجان

سرپرست شهرداری لاهیجان از انتخاب این شهر به عنوان شهر بدون مانع استان گیلان توسط بهزیستی این استان خبر داد.

 

یوسف قیامتیون در گفت و گویی اظهار کرد: کارگروه مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان برای انجام امور تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و نابینایان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس بهزیستی شهرستان سال‌ها قبل تشکیل شده است و در این راستا به صورت هفتگی یا ماهانه با حضور نمایندگان ادارات جلساتی تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم‌الاجراست.

وی افزود: در راستای تحقق شهرسازی مدرن و توسعه پایدار شهری و همچنین تامین رفاه حال شهروندان، حدود سه سال است که مناسب‌سازی معابر شهری لاهیجان توسط معاونت عمران شهرداری با نظارت بهزیستی آغاز شده است و برای تسهیل تردد جانبازان، معلولان و نابینایان در معابر عمومی و در مقابل مراکز مهم، رمپ شیب دار و خط عابرپیاده ایجاد شده است.

 سرپرست شهرداری لاهیجان اضافه کرد: در این طرح تحت نظارت بهزیستی نقاطی در شهر برای پارک خودرو جانبازان و معلولان تعیین شده و تابلوی آن توسط شهرداری نصب شده است.

قیامتیون از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت بدون مانع استان گیلان توسط اداره کل بهزیستی این استان خبر داد و گفت: ملاک انتخاب لاهیجان به عنوان شهر بدون مانع کسب امتیازات لازم توسط اداره کل بهزیستی برای ایجاد رمپ، خط عابر پیاده نابینایان و سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان در مناطق مختلف این شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی پروژه‌های در حال انجام و آتی شهر لاهیجان، خط عابرپیاده نابینایان و رمپ برای جانبازان و معلولان پیش بینی شده و توسط معاونت عمران شهرداری اجرا خواهد شد.

گفتنی است در طرح مناسب سازی معابر شهری، دو شهر لاهیجان و بندر مرزی آستارا توسط اداره کل بهزیستی استان گیلان به عنوان شهر بدون مانع این استان انتخاب شدند.

لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا