آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

نشست خبری فرمانده سپاه لاهیجان به مناسبت هفته بسیج / سرهنگ قدرتی : مرحله دوم طرح غربالگری به کمک مرکز بهداشت شهرستان در هفته بسیج در دستور کار قرار می گیرد

هفته بسیجاختصاصی تدبیر شرق:نشست خبری فرمانده سپاه لاهیجان با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ناحیه سپاه این شهرستان برگزار شد.

در این نشست سرهنگ قدرتی فرمانده سپاه شهرستان لاهیجان ،شعار محوری هفته ی بسیج در سال۹۹را بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین نام برشمرد و خبر داد:
مرحله دوم طرح غربالگری به کمک مرکز بهداشت شهرستان در هفته بسیج در دستور کار قرار می گیرد.
وی در خصوص افتتاح پروژه های عمرانی سپاه افزود : افتتاح و بهره‌برداری ازدو پروژه عمرانی در هفته پیش رو می باشد که می توان به دو پروژه ی سوله ی ورزشی در دهستان لفمجان و رودبنه اشاره کرد.

سرهنگ قدرتی در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: حدود یک ماه قبل از جنگ تحمیلی با نگاه هوشمندانه امام راحل این شجره ی طیبه تاسیس گردیدو از بدو تاسیس در دوران سخت و حساس مشکلات را درنوردید و به صورت جهادی در عرصه‌های مختلف وارد شد.

وی افزود: از خصوصیات بارز بسیج سطح پویایی سازمان در عرصه‌های مختلف است و در مواجهه با بحران های مختلف خود را تطبیق داده و سریع برای انجام مأموریت حاضر و ماموریت‌های محوله شده را مدیریت می‌کند .

وی در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه که بیش از ۴۰ برنامه به صورت ویژه و محوری است در دستور کار قرار دارد که اهم آنها شامل موارد زیر می باشد:

۱- برپایی ایستگاه‌های سلامت محور بسیج در توزیع ماسک در سطح شهر
۲- جمع‌آوری و توزیع کمکهای مومنانه در طول هفته
۳-ویزیت رایگان درمانگاه ها و اکیپ هایی که مستقر می‌شوند
۴-گشت رضویون در راستای ارتقای محلات
۵-افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خانه عالم و یک باب منزل مسکونی توسط گروه های جهادی و فرماندهی در این هفته
وی در ادامه به عملکرد سپاه در زمان شروع ویروس کرونااشاره کرد و گفت:
بیش از ۸ مرحله توزیع سبد کالا و بیش از ۱۹ هزار سبد کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پخش و ۱۳ کارگاه تولید ماسک که بیش از ۱۷۰ هزار تولید در اختیار همشهریان قرار گرفت
همچنین در این دوره در اکثر نقاط شهرستان و روستاها بیش از ۱۰۰ مورد جرایم کشف شده است.

وی اظهار داشت از اقدامات دیگر سپاه کمک به راه اندازی ۶۰ صندوق قرض الحسنه در شهرستان که تاکنون بیش از هزار فقره وام به اعضای صندوق پرداخت شده است .
همچنین از ابتدای سال ۹۹ بیش از ۱۹۵ میلیون تومان بابت تعمیر و ساخت مساجد پرداخت شده که بخشی از این مساجد به بهره برداری رسیده است.

فرمانده سپاه شهرستان گیلان اذعان داشت : در قالب بسیج دانش آموزی علاوه بر توزیع سبد کالا حدود ۳۵۰ بسته آموزشی به قیمت هر بسته ۲۵۰ هزار تومان در اختیار دانش آموزان و تعداد ۳۵ دستگاه تبلت در اختیار آنها قرار گرفته است.
همچنین تهیه ی ۷ مورد لوازم ضروری زندگی برای هفت عروس و داماد نیز از اهم اقدامات می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:بسيج هر جا که نیاز و پای امنیت و سلامت مردم در میان باشد حاضر می شود و تقابلي با هيچ یک از دستگاهها ندارد و به دنبال همپوشانی بوده و هر جایی که نیاز به کمک باشد به صورت خودجوش آنها وارد عرصه خواهد شد نمونه بارز این مسئله کشف بیش از ۱۰۰ تن چوب قاچاق که کمک به منابع طبیعی شهرستان بوده است همچنین کشف کود دولتی و بیش از ۴ تن آرد دولتی که در خارج از ارزهای دولتی استفاده می‌شد که به همت دوستان رصد و برای آرام سازی اوضاع بازار صورت گرفت.

هفته بسیج

هفته بسیج

خبرنگار: مهدی چابک

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا