آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

ارتش جمهوری آذربایجان وارد شهرستان آقدام در قره باغ شد

قره باغوزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه از ورود ارتش این کشور به شهرستان ” آقدام ” واقع در ۳۷۸ کیلومتری جنوب –غرب باکو، خبر داد.

شهرستان آقدام که در سال 1993 میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده بود ، بر اساس توافق سه جانبه 9 نوامبر ( 19 آبان ماه ) روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد .

آقدام که یکی از شهرستانهای مهم منطقه قره باغ به شمار می رود ، در 27 سال گذشته مانند شش شهرستان دیگر تحت اشغال ، بطور کامل تخریب شده است .

این شهرستان واقع در 25 کیلومتری شهر ” خانکندی ” مرکز قره باغ کوهستانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است و راه ورود به سه شهرستان دیگر ” خوجاوند” ، ” اسگران” و ” آقدره” در قره باغ است.

با ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهرستان آقدام ، آوارگان جنگی آذربایجانی ساکن این شهرستان پس از 27 سال فاصله فرصت بازگشت به خانه خود را دارند .

این در حالی است که منابع خبری جمهوری آذربایجان و ارمنستان گزارش دادند ، ارامنه در حین ترک این شهرستان خانه ها و دیگر واحدهای مسکونی و اجتماعی را به آتش کشیدند .

بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان ، دو شهرستان باقی مانده ” کلبجر ” و ” لاچین ” در قره باغ تا 11 آذرماه به جمهوری آذربایجان پس داده شود .

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا