آخرین خبرهااستان ها

در شاخص های توسعه ای گیلان با آماری قابل قبول مواجه نیستیم/فرصت سوزی کردیم

وقتی در نقد دولت صدای بخشدار هم در می آید؛

تدبیرشرق/اخیرا بخشدار جدید کلاچای در اظهاراتی جنجالی در حضور مدیرکل سیاسی استانداری گیلان، با انتقاد از روند مدیریت اجرایی کشور گفت همه می دانیم در شاخص‌های توسعه در استان و شهرستان، با آمار قابل قبولی مواجه نیستیم و فرصت سوزی کردیم.
شاپور کریمی  در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه همه باید بحث مهم مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی را در نظام اداری کشور،شهرستان و بخش دنبال کنند اظهار داشت:همه می دانیم در شاخص‌های توسعه در استان و شهرستان، با آمار قابل قبولی مواجه نیستیم.

وی که در شورای اداری شهرستان رودسر و در حضور مظفری فرماندار و هاشم پور مدیرکل سیاسی استانداری  سخنان خود را مطرح می کرد خاطرنشان کرد: پسماند ، اشتغال، تورم ، بیکاری ، کوچ، مهاجرت و … از جمله مسائلی هستند که می‌تواند در تدوین آمایش سرزمینی شهرستان الگو قرار بگیرد.
وی در ادامه سخنان با رد بعضی آمارهای رسمی کشور مدعی شد؛  یک مقاله علمی اثبات کرده است که گیلان بعنوان پیرترین استان کشور محسوب نمی شود بلکه عدم توجه به زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار باعث شد که ما جوانان و مولدان این سرزمین را از دست داده‌ایم.
وی  به مشکلات بخش رحیم آباد و اشکورات اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیل در روستاهای اشکورات، خودروهایی با پلاک های غیربومی مشاهده میشوند که نشان می‌دهد فرصت‌سوزی کرده ایم و نتوانسته ایم زمینه جذب و حضور نیروهای مولد و جوان را فراهم کنیم .
کریمی در این نشست گوشزد کرد: با تهدیداتی در حوزه پسماند در رودسر مواجه ایم که باید با آموزش و توانمندسازی دهیاران و شهروندان ، به تفکیک زباله گام برداریم .
وی  با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار گفت: بحث بعدی، گردشگری است که در حال حاضر در زمره صنایع رو به رشد در جامعه جهانی مطرح است و باید بتوانیم با کمک و همکاری و همیاری دستگاه‌های ذیربط گامی در جهت توسعه پایدار برداریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا