آخرین خبرهااستان ها

بارش برف پاییزی در مسیر پونل- خلخال به ۲۰ سانتیمتر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

تدبیرشرق/فریبرز مرادی اظهار داشت: همچنین ارتفاع بارش برف در محور اسالم – خلخال پنج سانتیمتر و آقچای – آستارا در استان گیلان به صورت خفیف گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، ۱۱۶ کیلومتر باند از محور پونل- خلخال و محور اسالم- خلخال توسط ۱۱ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۱۷ نیروی راهدار برف روبی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار و ۱۱۹ محور در استان داریم، بیان کرد: هم اکنون تمامی محورهای استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی باز است.

مرادی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها در استان تا اوایل هفته آینده از امداد رسانی به ۱۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف طی روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی تجهیزات زمستانه و ابزارهای ایمنی ا به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خاطر نشان کرد: رانندگان باید برای تردد از محورهای برف گیر استان طی این وضعیت جوی؛ لباس گرم ، تجهیزات زمستانه زنجیرچرخ و سوخت کافی داشته باشند؛ ضمن آنکه می توانند پیش از حرکت برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه است که از این میزان حدود ۶۹ کیلومتر آزاد راه، ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه، بیش از ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۲۵۵ کیلومتر راه روستایی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا