اسلایدرتدبیر ورزشی

گره‌ای که به دست فدراسیون وزنه برداری دوباره باز نشد

فدراسیون وزنه برداریjd

فدراسیون وزنه برداری پس از ماه ها در حالی تصمیمی برای پایان دادن به اختلافات سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی گرفت که باز هم نتوانست به ماجرای این دو نفر را برای همیشه پایان دهد.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از ایسنا، فدراسیون وزنه برداری پس از گذشت نزدیک به 10 ماه از المپیک بالاخره تصمیم گرفت مسئله کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی را حل کند که البته این کار را بسیار دیر انجام داد و در نهایت شرایط این دو نفر به گونه ای  پیچیده شد که شاید هیچ وقت نتوان این دو را به عنوان شاگرد و سرمربی کنار هم دید.

اگر فدراسیون وزنه برداری پس از المپیک و قبل از اینکه کار به مصاحبه کردن در رسانه ها از سوی طرفین کشیده شود، تدبیر دیگری پیدا می کرد، شاید ماجرا در یک فضای تعاملی زودتر از این حل می شد. اکنون هم راه حلی را برگزیده که باز هم التهابات موجود را پایان نداد.

” فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت امکانات و تجهیزاتی که مورد نیاز کیانوش رستمی برای آماده سازی و حضوری موفق در رقابت های جهانی داشته باشد فراهم می کند تا ملی پوش دسته 85 کیلوگرم در تیم ملی وزنه برداری همراه یک مربی که مورد تایید وی و فدارسیون وزنه برداری باشد تمرینات خود را مجدداً آغاز کند.”

اینکه فدراسیون این تصمیم را گرفته تا کیانوش رستمی همراه با  یک مربی دیگر تمرین کند به مذاق سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی خوش نیامده و این را اتفاق خوبی برای ورزش ایران نمی داند.

راه حلی که فدراسیون برگزیده تا رستمی با یک  مربی دیگر تمرین کند، این تصور را برای سرمربی تیم ملی وزنه برداری به وجود آورده که شان و جایگاه سرمربی تیم ملی رعایت نشده است و بدعت نه چندان خوبی در ورزش ایران نهاده شده است.

طبیعی است که انوشیروانی و رستمی هر کدام به دنبال محقق شدن خواسته خود باشند و در این میان این وظیفه فدراسیون بود که راه حلی منطقی را انتخاب کند تا جای هیچ گونه حرف و حدیثی را باقی نگذارد اما تصمیمی که در پایان جلسه شورای عالی فنی اعلام شد تنها یک طرف ماجرا را راضی نگه داشت و طرف دیگر رضایت از این تصمیم ندارد و واضح است فدراسیون در ایجاد تعامل بین دو طرف کامل ناموفق بوده است.

البته بهتر بود سجاد انوشیروانی هم به عنوان سرمربی تیم ملی در دو جلسه ای که برای رسیدگی به تیم ملی برگزار شد، شرکت می کرد و اگر نسبت به موضوعی اعتراض داشت در همان جلسه مطرح می‌کرد.

در کل این راه حل فدراسیون هم فعلا نتوانسته به این ماجرای چند ماهه پایان دهد.  انتظار می رفت فدراسیون بعد از گذشت این همه مدت راه حلی را برگزیند تا یکبار برای همیشه پایان بخش این ماجرا باشد اما در نهایت باز هم دوباره همه چیز به خانه اول بازگشته و اکنون مشخص نیست در این میان سرنوشت تیم ملی که باید برای رویدادهای مهمی آماده شود چه چیز خواهد شد. آیا طبق برنامه شاهد آغاز اردوها خواهیم بود یا خیر.

اگر دوباره تمام برنامه ریزی بهم بریزد ،تیم ملی قربانی اختلافی است که فدراسیون می توانست ماه ها قبل آن را به راحتی با دست باز کند نه اینکه اکنون برای باز کردن آن از دندان کمک بگیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا