آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

تأکید دکتر سالاری بر ارائه خدمات شبانه‌روزی به مردم انزلی/ از ظرفیت منطقه آزاد در توسعه سلامت انزلی استفاده شود

خدمات شبانه‌روزیرئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت ارائه خدمات شبانه روزی به مردم در بیمارستان انزلی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت منطقه آزاد انزلی همچون شرکت نفت در جنوب کشور، در توسعه سلامت بندر انزلی استفاده شود.

به گزارش تدبیرشرق، صبح امروز، هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت بررسی زیرساخت‌های بهداشت و درمان و همچنین احصا مشکلات و چالش‌های این حوزه در شهرستان بندر انزلی حضور یافت.

بررسی عملکرد پزشکان، پرستاران، امور پشتیبانی و رفاهی، مالی و بودجه، دارو غذا، تجهیزات پزشکی، امور حقوقی و نیروی انسانی و همچنین بازدید و نظارت بر پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت ازجمله اقدامات حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سفر یک‌روزه به شهرستان بندرانزلی بود.

هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین ضمن بررسی از مراکز بهداشتی درمانی آبکنار، کپورچال، لیجارکی، هادیان و سلیقه دار در شورای سلامت انزلی نیز حضور یافته و گزارشی را از وضعیت موجود ارائه کردند.

از ظرفیت منطقه آزاد در توسعه سلامت انزلی استفاده شود

دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این نشست با تاکید بر لزوم ارائه خدمات پزشکی در بندرانزلی، اظهار کرد: در شهرستان بندرانزلی دو برابر سایر شهرستان‌ها پزشک متخصص اختصاص‌یافته و این مهم می‌طلبد از داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی زیرساخت‌های بهداشت و درمان در بندرانزلی، افزود: کارهایی که طی چند سال گذشته و پیش از تشدید تحریم‌ها در این شهرستان می توانست انجام بگیرد، متأسفانه در انزلی موردتوجه قرار نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح‌های تحول سلامت در استان، گفت: در بسیاری از استان‌ها طرح‌های تحول سلامت به بهره‌برداری رسیده اما مراکزی همچون مرکز امام علی (ع) در انزلی همچنان به بهره‌برداری نرسیده است هرچند اکنون ۱۵ میلیارد به این مرکز اختصاص‌یافته است.

دکتر سالاری با اشاره به بدهی های بالای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: پس از عبور از بحران‌های برف و کرونا، با استمداد از کمک‌های سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و همچنین ارتش توانستیم بیش از نیمی از مطالبات را بپردازیم.

وی با اشاره به منقضی شدن پروژه‌های طرح تحول سلامت، گفت: مجدداً طرح‌های تحول سلامت در استان به جریان انداخته‌شده و امیدواریم بتوانیم تعدادی از آن‌ها ازجمله کلینیک‌ها را تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تراز منفی درآمدی بیمارستان انزلی، گفت: ۱۴ میلیارد تومان به ازای درآمد هفت‌میلیاردی بیمارستان انزلی اعتبار صرف شده در حالیکه در شرایط حضور ۵۳ پزشک متخصص در این بیمارستان، درآمدها باید بیشتر باشد.

دکتر سالاری با تاکید ر اینکه شیفت‌های عصر و شب در بیمارستان باید توسط پزشکان متخصص ارائه خدمت کند، گفت: در برخی از مطب‌ها، پزشکان تا نیمه‌های شب بیمار ویزیت می‌کنند، ازاین‌رو مردم باید به‌صورت شبانه روزی از خدمات درمانی بیمارستان انزلی نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به درون‌سپاری خدمات درمانی ازجمله تشخیص پزشکی، گفت: باید بسیاری از خدمات آزمایشگاهی به مردم انزلی ارائه شود تا برای هر آزمایش ساده مجبور نباشند به بیرون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت پزشکان موجود در انزلی استفاده شود، گفت: پزشکان مستقر در بیمارستان شهید بهشتی انزلی فول تایم هستند نه پاره‌وقت. بنابراین خدمات ارائه‌شده نیز باید تمام‌وقت به مردم ارائه شود.

دکتر سالاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در جهت توسعه خدمات سلامت در انزلی، گفت: شرکت نفت در جنوب کشور درآمدی را به حوزه سلامت تخصیص می‌دهد و لازم است درصدی از درآمد منطقه آزاد انزلی نیز به شهرستان و حتی به استان اختصاص پیدا کند تا ما شاهد رشد و توسعه سلامت در این منطقه باشیم.

وی همچنین به موضوع پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی به جهت ارائه خدمات آموزش پزشکی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ورود دانشگاه آزاد در هر منطقه‌ای موجب افزایش ظرفیت‌ها می‌شود ازاین‌رو باید آمادگی دانشگاه آزاد را برای ارائه خدمات آموزشی و درمانی در شهرستان انزلی با توجه به وجود پردیس دانشگاه علوم پزشکی به فال نیک گرفت.

وی همچنین بر لزوم فعال‌سازی بخش آنژیوگرافی توسط بخش خصوصی و سایر بخش‌های درمانی در بندرانزلی تاکید کرد و اختصاص سه دستگاه ونتیلاتور، یک دستگاه دیالیز، تأمین تمامی تجهیزات اتاق عمل و آزمایشگاه و همچنین تجهیزات ICU در صورت توسعه آن، در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی را متعهد شد.

انزلی به‌عنوان پایلوت بهداشت و درمان دیده شود

دکتر احمد دنیامالی، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت، اظهار کرد: انزلی باید به‌عنوان یک پایلوت در بخش‌های بهداشت و درمان به‌صورت ویژه دیده شود.

وی با اشاره به مهمان‌پذیر بودن انزلی، افزود: انزلی جزو اولین‌ شهرهای دارای اورژانس و انتقال خون کشور بوده اما شرایط این شهرستان اکنون در بخش استقرار اورژانس و خودرو مطلوب نیست و مستلزم توجه بیش‌ازپیش است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، خواستار بهبود وضعیت بهداشت در نهادها و ادارات بندرانزلی شد.

دکتر دنیا مالی با اشاره به کمبود نیرو انسانی، خاطرنشان کرد: این شهرستان در تمامی بخش‌های نیروی انسانی از متوسط نرم استانی عقب است و باید به این حوزه نیز توجه کافی بشود.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی با اشاره به طولانی شدن پرداخت منابع مالی به حوزه سلامت این شهرستان، گفت: بیمارستان شهرستان در اغلب بخش‌ها بدهکار است و مشکلات زیادی در این زمینه دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

حق مرزی کارمندان حوزه سلامت انزلی در نظر گرفته شود

دکتر اسماعیل میر غضنفری، فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان بندرانزلی نیز در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: با توجه به اینکه انزلی یک شهرستان مرزی است باید برخورداری از حق مرزی را برای کارمندان بهداشت و درمان شهرستان در نظر گرفت.

وی به موضوع کمبود انسانی در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا می‌طلبد تأمین نیروی انسانی در این حوزه شهرستان توجه جدی بشود چون این شهرستان علاوه بر مردم بومی به بخشی از مردم غرب گیلان نیز ارائه خدمت می‌کند.

فرماندار شهرستان انزلی بر لزوم فراخوان جذب نیرو در مراکز بهداشت و دندانپزشکی تأکید کرد و گفت: با توجه به بازنشسته شدن برخی از کارکنان در این حوزه و لزوم توجه به مقوله بهداشت می‌طلبد در این بخش نیز دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمهیدات لازم را بیندیشد.

رئیس شورای سلامت بندرانزلی با اشاره به گردشگر پذیر بودن انزلی و بالا بودن آمار تصادفات جاده‌ای گفت: لازم است مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در جاده انزلی رضوانشهر در دستور کار قرار بگیرد.
میر غضنفری همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌های تأسیساتی، تسریع در پرداخت مطالبات پرسنلی و غیر پرسنلی تأکید کرد.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا