آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

چرا سیدمهدی آقازاده؟ / سپیدرود می خشکد یا دوباره می خروشد؟

تدبیرشرق/در خبرها خواندیم که سرانجام مهدی آقازاده به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه سپیدرود رشت انتخاب شد؛ اتفاقی که از نگاه بسیاری از افراد اتفاق مثبتی بود. اما شاید از خود پرسیده باشید چرا سیدمهدی آقازاده؟!

سپیدرود و داماش دو تیم فوتبال پرطرفدار فوتبال رشت و گیلان این روزها حال و روز خوشی ندارند. سپیدرود که همین دو سال قبل در لیگ برتر و بالاترین سطح فوتبال کشور حضور داشت اکنون حتی جایی در میان ۴ نماینده گیلان در لیگ یک نیز ندارد و قرار است در رقابت های لیگ دسته دوم به میدان برود. داماش نیز که تا فینال جام حذفی خود را رسانده بود این روزها درگیر پرونده حقوقی انتقال امتیاز کارون اروند خرمشهر برای حضور در لیگ یک است و وضعیت مبهمی دارد. هردو تیم در دوران انتقال مالکیتی و مدیریتی قرار دارند و هنوز تکلیف هیچ کدام به طور کامل روشن نشده است.

سپیدرود همانطور که طی دو سال از لیگ دو به لیگ برتر رسید؛ به همان سرعت نیز پله به پله بازگشت و بار دیگر راهی لیگ دو شد. شور و اشتیاق وصف ناپذیر هوادارانش پس از صعود به لیگ برتر که با جشن های خیابانی طولانی مدت آنها همراه بود خیلی زود به اشک و حسرت تبدیل شد و فرصت ها یکی پس از دیگری برای این تیم از دست رفت.

حاشیه در تمام روزهای اوج این تیم همراه سپیدرود بود و بخش عمده ای از این حواشی به شخص کیومرث بیات بر می گشت؛ فردی که یک روز شمشیر جنگ علنی را به روی تن زاده کشید و سپیدرود را به دو تکه تقسیم کرد و روزی دیگر شیوه های مدرن درآمدزایی را با حساب و کتابی عجیب و غریب رونمایی می کرد! تقریبا هربار حضور اینستاگرامی او یک حاشیه جدید را برای این تیم رقم می زد و سرانجام سالهای حضورش در کنار سپیدرود، سقوط از لیگ برتر به دسته دوم فوتبال کشور بود!

البته مشکلات سپیدرودی ها یکی دو مورد نیست اما بیات را باید پای ثابت مشکلات و حواشی سالهای اخیر این تیم دانست و بی شک امروز سپیدرود بیش از هر مساله ای از حضور بیات و بلاتکلیفی در مالکیت این تیم رنج می برد! هرچند حضور غیرفوتبالی هایی که تنها به واسطه روابط فردی به این تیم ورود کرده اند نیز آسیب های بسیاری به سپیدرود وارد کرده است؛ همینطور افرادی که به خاطر منافع خود تیم را وارد حاشیه می کنند و سالهاست بلای جان این تیم شده اند.

در این شرایط یک اتفاق امیدوارکننده رخ داد و سید مهدی آقازاده به عنوان مدیرعامل سپیدرود انتخاب شد. مهدی آقازاده از پیشکسوتان باشگاه سپیدرود است که مدیری جوان، بومی و فوتبالی به شمار می رود. آقازاده در دوران حرفه ای فوتبال خود علاوه بر سپیدرود، پیراهن تیم های پگاه و داماش را نیز بر تن کرده است و به طور کامل با وضعیت تیم های رشتی آشنایی دارد. او پس از دوران بازی خود به جمع مربیان بومی گیلان اضافه شد و در تیم های مختلف استان به فعالیت پرداخت و در سال جاری نیز در کنار سهیل حق شناس در کادرفنی سپیدرود قرار گرفت.

پس از این انتصاب برخی بابت نسبت فامیلی او با سردار آقازاده انتقاداتی را مطرح کردند. شاید برخی از این انتقادات به واسطه خاطرات تلخی است که با دخالت سیاسیون رقم خورده و از سر دلسوزی مطرح می شود اما قطعا بخش دیگری از این انتقادات را باید جهت دار و از سوی کسانی دانست که به دنبال حضور افراد نزدیک به خود هستند!

به هرحال باید گفت هیچ کس به اندازه پیشکسوتان یک باشگاه نمی تواند آشنا به شرایط و دلسوز تیم باشد و به همین علت حضور سید مهدی آقازاده به عنوان فردی از نسل جدید پیشکسوتان می تواند امیدوار کننده باشد. آقازاده فردی است که ارتباط خوبی با کادر فنی تیم دارد و به همین علت احتمال به حاشیه رفتن سپیدرود کمتر می شود و از سوی دیگر به مشکلات و نیازمندی های باشگاه آشنایی کامل دارد. او جوانی است که از جمع پیشکسوتان تیم انتخاب شده و شور و انرژی پیگیری امور را دارد و از سوی دیگر شاید از ارتباطاتش نیز در نهایت بتواند به سود تیم بهره ببرد.

قطعا افراد شایسته دیگری نیز برای این جایگاه وجود دارند اما به یاد داشته باشیم که این روزها سپیدرود جانی برای مبارزه با حواشی بیشتر ندارد. امروز باید ببینیم حالا که سپیدرود در لیگ دو، با خطر کسر امتیاز و سقوط تهدید می شود چه کسانی در کنار تیم باقی مانده اند تا در آینده و زمانی که دوباره سپیدرود خروشید قدردان این افراد باشیم نه آن که در مسیر فعالیت آنها سنگ اندازی کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا