آخرین خبرهااستان ها

اطلس سرمایه‌گذاری به‌روزرسانی شود | امضای تفاهمنامه اجرای بیش از ۱۰ هزار طرح

استاندار گیلان تأکید کرد:

تدبیرشرق/ارسلان زارع در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با موضوع امضاء تفاهم نامه اجرای بیش از ۱۰ هزار طرح اقتصادی، عمرانی، زیربنایی، حمایتی، اجتماعی و بهداشتی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط این ستاد در استان ، امضاء تفاهم نامه مذکور را مهمترین برنامه و دستور کار جلسه ذکر و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد توسعه کشور از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین و ابلاغ شده و دولت نیز متناسب با این راهبرد، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

وی با اشاره به فشارهای استکبار جهانی علیه ملت ایران ادامه داد: وظیفه داریم با ایستادگی ملی، تلاش خدمتگزاران، اهتمام بخش خصوصی و کارآفرینان، کوشش مضاعف نسل جوان و هم افزایی بخش های مختلف، زمینه شکوفایی استان را فراهم کنیم.

زارع تقویت سرمایه گذاری داخلی را موضوع مهمی دانست که باید مورد توجه باشد و با اشاره به جایگاه کشوری گیلان در فضای کسب و کار افزود: لازم است عوامل چالش زا در مسیر رونق کسب و کار، شناسایی و موانع این مسیر، برطرف شود و سازمان‌های مربوطه نیز در این خصوص، پایش مستمر داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم اطلس سرمایه گذاری گیلان به روز رسانی گردد، گفت: ۵۶ پروژه استان در حوزه جهش تولید،  نهایی و آماده پرداخت تسهیلات است و بانک‌ها با هماهنگی حوزه اقتصادی استانداری گیلان، حداکثر تا پایان هفته آینده، پرداخت‌ها را آغاز کنند.

زارع خاطرنشان کرد: باید با جدیت بکوشیم پروژه های ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در گیلان به بهره برداری برسد و شغل‌هایی که از طریق این تفاهم نامه ایجاد می‌شوند، پایدار هستند.

وی گفت: طبق تفاهم نامه؛ پروژه های مختلف با اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال در استان اجرا می شود و با توجه به میزان اشتغال پیش بینی شده با تحقق طرح‌های مذکور و طرح‌های مشابه دیگر، زمینه برای ارتقاء سطح معیشت و رفاه مردم استان فراهم می آید.

در جلسه امروز تفاهم نامه اجرای بیش از ۱۰ هزار طرح اقتصادی، عمرانی، زیربنایی، حمایتی، اجتماعی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال با اشتغال افزون بر ۶۰ هزار نفر با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استانداری گیلان به امضای دکتر مخبر و دکتر زارع رسید و مبادله شد.

صبح امروز نیز طرح توسعه شرکت کشت و صنعت گلدشت افشره با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استاندار گیلان در رحیم آباد رودسر به بهره‌برداری رسید. همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه شهید باهنر در بخش کوچصفهان شهرستان رشت افتتاح شد. دکتر مخبر و دکتر زارع ظهر امروز نیز از شرکت داروسازی سبحان آنکولوژی در شهر صنعتی رشت بازدید کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا