آخرین خبرهااستان ها

قیمت چای با وجود تورم روز افزون، عادلانه نیست

محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود:

تدبیرشرق/پرویز محمدنژاد با بیان اینکه «چای» یکی از محصولات استراتژیکی در گیلان است، اظهار کرد: تعداد کثیری از مردم شهرستان لنگرود در بخش اطاقور به کشت و برداشت چای مشغول هستند و معیشت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق نگهداری و برداشت چای تامین می‌شود لذا برای حفظ و نگهداری این سرمایه ارزشمند به دنبال حفظ و تامین لازم هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا پنج نماینده شهرستان های چای خیز گیلان و مازندران دیداری در سازمان چای داشتیم و مقرر شد جهت حفظ و صیانت چای جلسه‌ای با وزیر کشاورزی داشته باشیم تا قیمت عادلانه نرخ روز را برای چای ثبت کنیم.

وی ادامه داد: قیمت چای با توجه به تورم روز افزون در تمامی بخش‌ها، خیلی به عدالت اجتماعی نزدیک نیست؛ برای حفظ این سرمایه ارزشمند باید اقداماتی نظیر وام‌های کم بهره، واگذاری مصالح و سموم مورد نیاز در بهزارعی انجام گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی در خصوص اجرای پویش برق امید، گفت: این طرح در راستای اجرای عدالت محوری و توزیع متوازن انرژی در حوزه خدمات و مصرف اجرایی می‌شود و کمکی است به خانواری که با وجود تورم افسارگسیخته در مضیغه مالی و معیشتی هستند، در فاز نخست این طرح ملی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترکی که مجموع مصرف دو ماهه آنها ۱۶۰ کیلووات باشد، از طرح برق امید برخوردار می‌شوند.

محمدنژاد یادآور شد: در حوزه تعویض کابل‌های فرسود و تبدیل به کابل خودنگهدار هم برای شهرستان لنگرود ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار به ارزش ۱۷ میلیارد تومان تامین شده است که در دست اجرا قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا