آخرین خبرهااستان ها

اوضاع ورزش استان خوب نیست/ باید با برنامه ریزی صحیح شاهد توسعه ورزش باشیم

در نشست جمعی از نمایندگان گیلان با مدیران ورزش و جوانان استان مطرح شد:

تدبیرشرق/در نشست جمعی از نمایندگان گیلان با متولیان حوزه ورزش استان بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت و گره نزدن توسعه ورزش منحصراً با پول تأکید شد.

عصر امروز نشستی با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیرکل ورزش و جوانان و معاونان وی در سالن اجلاس دیوان محاسبات استان گیلان برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای ورزش و متأثر شدن این فضا از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در کل دنیا هرچقدر فضای ورزشی را توسعه بخشیم به‌مراتب شرایط بهتری خواهیم داشت و به نظر می‌رسد این وضعیت در شرایط کرونا مشروط به رعایت پروتکل بهداشتی نیز شیوه مطلوبی باشد.

احمد دنیامالی بر لزوم تدوین چشم‌انداز و برنامه بلندمدت در توسعه ورزش تأکید کرد و افزود: چشم‌انداز و توسعه ورزش شهرستان بندر انزلی به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه جایگاه استانی ورزش علیرغم داشتن قهرمانان خوب و مستعد مطلوب نیست، تصریح کرد: جایگاه گیلان در ورزش زمانی مطلوب به نظر می‌رسد که ما بتوانیم در المپیک و جهان دارای نماینده باشیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی مشکل در حوزه ورزش را واگرایی برشمرد و گفت: در ورزش باید همگرایی وجود داشته باشد و در کنار آن باید با برنامه‌ریزی صحیح شاهد توسعه ورزش باشیم زیرا همه مسائل با پول قابل‌حل نیست.

دنیامالی از ضعف مدیریتی در حوزه ورزش استان نیز انتقاد کرد و افزود: وقتی ما می‌بینیم یک تیمی در فوتبال زمانی در لیگ برتر حضور دارد و بعد از یک مدتی در ته جدولی دیده می‌شود، این نشان‌دهنده ضعف مدیریتی است و باید برای آن برنامه مدون و مدبرانه داشت.

وی با تأکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی بیان کرد: متأسفانه به ورزش همگانی که همه‌جامعه را در برمی‌گیرد کمتر توجه شده درحالی‌که فرهنگ ورزش همگانی باید در همه‌جا به‌صورت یکسان وجود داشته باشد.

توسعه ورزش پیش از پول نیازمند انگیزه است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم توسعه ورزش اظهار کرد: همان‌گونه که در بخش فیزیکی و افزایش ظرفیت‌های سخت‌افزاری ورزش تلاش می‌شود باید به بعد نرم‌افزاری آن نیز توجه و شاهد هم‌افزایی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه ورزش پیش از پول نیازمند انگیزه است، گفت: درگذشته در روستاها و محلات کاپ‌های محلی برگزار می‌شد اما اکنون علیرغم پیشرفت‌های کمی و کیفی امکانات ورزشی، به نظر می‌رسد از قافله عقب هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری با تأکید بر اینکه باید با استفاده از امکانات برای استعدادهای موجود برنامه‌ریزی جدی کرد، افزود: به‌طورکلی اوضاع ورزش استان خوب نیست و انتظار می‌رود تلاش در این زمینه با همگرایی توأمان با برنامه‌ریزی افزایش پیدا کند.

بهره‌برداری زورخانه بین‌المللی رشت و زورخانه فومن تا پایان امسال

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این نشست از افزایش فضای ورزشی در استان خبر داد و اظهار کرد: فضای ورزشی استان ۷۴ هزار و ۶۵۳ مترمربع افزایش‌یافته و اکنون سرانه ورزشی به ۵.۰۳ مترمربع رسیده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر با مشکلاتی نظیر کاهش اعتبارات مواجه هستیم، افزود: تنها ۱۳ درصد اعتبارات حوزه ورزش به استان تخصیص‌یافته درحالی‌که مطالبات پیمانکاران روزبه‌روز در حال انباشت است و می‌طلبد نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به ورزش استان کمک کنند.

مریم بخشی همچنین از تکمیل چندین پروژه حوزه ورزش تا پایان سال خبر داد و گفت: زورخانه بین‌المللی رشت و زورخانه فومن ازجمله پروژه‌هایی هستند که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند و علاوه بر آن‌ها چندین پروژه دیگر نیز در دست تکمیل هستند.

بخشی همچنین از حضور چهار قهرمان گیلانی در المپیک توکیو خبر داد و گفت: تاکنون چهار قهرمان به‌صورت قطعی در المپیک توکیو کسب سهمیه داشته‌اند و چهار قهرمانی دیگر نیز شانس بالایی برای کسب سهمیه دارند.

پیش از جلسه متولیان حوزه ورزش گیلان، کردلو مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز با چند تن از نمایندگان گیلان نشستی را برگزار و در خصوص اقدامات انجام‌شده در این حوزه گفتگو کرد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا