آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

تعادل نسبی در بازار گیلان با عرضه مرغ ۱۹ هزار تومانی!

بازار گیلانمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزایش جهش وار نرخ نهاده‌ها را دلیل افزایش قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برشمرد و گفت: به نظر می‌رسد با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومانی بازار مرغ گیلان به تعادل و آرامش برسد.

آرش فرزام صفت با اشاره با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در گیلان و سیر تعادلی نرخ این کالای اساسی در بازار، اظهار کرد: بر اساس نرخ اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم گرم مرغ گرم در دست مصرف‌کننده نیز بین ۱۹ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد افزایش قیمت مرغ در دست ستاد تنظیم بازار استان ها است که می‌توانند اعمال کنند، افزود: فعلا این نرخ در گیلان اعمال نشده در حالی که در استان هایی مثل تهران، قزوین و کرج مرغ به قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ‌همچنین با اشاره به التهابات ایجاد شده در بازار مرغ گیلان، گفت: این التهاب به دلیل تفاوت قیمت عرضه مرغ در گیلان (۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان) و استان های دیگر همچون تهران (بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان) بود که مرغ تولیدی در گیلان به دلیل کسب سود بیشتر به آن استان ها منتقل و فروخته می‌شد.

فرزام صفت در پاسخ به اینکه مصرف روزانه مرغ در گیلان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن است اما اسناد و اذعان مسؤولان نشان می دهد که کمتر از ۱۰۰ تن مرغ در گیلان عرضه و مابقی به سایر استان ها ارسال‌شده، گفت: این نوع عرضه به دلیل اختلاف بالای قیمت مرغ بین گیلان و استان‌هایی مثل تهران ممکن است چند شب رخ‌داده باشد اما همیشگی نیست.

وی با اشاره به اینکه نرخ قیمت نهاده‌های دامی افزایش‌یافته و این افزایش نهاده در قیمت نهایی مرغ اثرگذار است، بیان کرد: تمام نهاده‌های مصرفی در مرغداری‌ها توسط دولت تامین و توزیع نمی‌شود بلکه به اذعان جهاد تنها ۵۰ درصد نهاده مصرفی مرغداری‌ها به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود از این‌رو مرغدار باید مابقی خوراک و واکسن های موردنیاز مرغ را به صورت آزاد که آن‌هم به‌اندازه کافی نیست، تهیه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌های تولید مرغ قیمت این کالا را جهش وار افزایش داده، افزود: بر اثر افزایش این قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را از ۱۵ هزار و ۷۵ تومان به ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش داده و به نظر می‌رسد این قیمت موجب تعادل در بازار شود

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا