آخرین خبرهااستان ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان: ۴۲۳ نفر در حوزه بهداشت و درمان گیلان استخدام می‌شوند

تدبیرشرق/آبتین حیدرزاده روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در سالن اجتماعات این اداره اظهار کرد: با شروع بکار نیروهای جدید در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان از سال ۱۴۰۰، مشکل کمبود نیرو در این حوزه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: به رغم شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن در ماه های قبل در تالش، حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در مقابله با این بیماری عملکرد خوبی نشان داده و آمار بیماران کرونایی در شرایط قرمز در مقایسه با سایر شهرستان ها کم بوده است.

وی افزود: در غربالگری بیماران، واکسیناسیون کودکان و مراقبت از مادران باردار در تالش اقدامات خوبی انجام گرفته اما این شهرستان با مشکل کمبود پزشک مواجه است و برای تامین آن تلاش می کنیم.

حسین نعمتی مدیر قبلی شبکه بهداشت و درمان تالش نیز از احداث پنج درمانگاه و به بهره برداری رسیدن چهار مورد آن در این شهرستان و آماده شدن یک درمانگاه دیگر برای افتتاح در دهه فجر امسال خبر داد.

وی از فعال بودن ۹۰ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز سلامت در ملک و ساختمان متعلق به شبکه بهداشت و درمان تالش خبر داد و بر پیگیری مدیریت پسماند، تجهیز آزمایشگاه، تامین تجهیزات پزشکی و بخش قلب بیمارستان تاکید کرد.

بختیار حیدرنیا مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان تالش نیز گفت: امید به زندگی، درصد مرگ و میر مادران و درآمد خالص درصد باسوادی از شاخص های توسعه یافتگی کشور است و کرونا نشان داد اگر به سلامت توجه نشود ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دنیا به هم می ریزد.

وی افزود: تامین سلامت جامعه فقط وظیفه حوزه بهداشت و درمان نیست و تمام پزشکان وزارت بهداشت ۲۵ درصد در تامین سلامت تاثیر دارند و ۷۵ درصد در اختیار دیگر سازمانهاست.

وی ادامه داد: راهکار مهم کنترل بیماری کرونا کاهش ورودی بیمار است و برای تحقق این امر و کاستن از بار کاری پزشکان و پرستاران، باید شورای بهداشت شهرستان و بخش ها را فعال کنیم.

در پایان این آئین از دکتر حسین نعمتی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تجلیل و دکتر بختیار حیدرنیا به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش معرفی شد.

شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده و حجم کار پزشکان و پرستاران را افزایش داده است و دهها عضو کادر درمانی جان خود را در راه مبارزه با کرونا از دست داده اند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا