آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در گیلان پرداخت شد/ گیلان دارای رتبه دوم دریافت تسهیلات کرونایی

تسهیلات کروناییمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان از تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های عامل استان گیلان گفت: میزان تسهیلات حمایتی دولت ۱۸۴ میلیارد تومان بوده که بانک‌های استان تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کردند.

به گزارش تدبیرشرق، عباس علیزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه پیگیری تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه دولت در دوران کرونا از مشاغل آسیب‌دیده حمایت جدی می‌کند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به گیلان اختصاص پیداکرده و تاکنون برای ۴۵ هزار و ۹۹۹ نفر پرونده تسهیلات حمایتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۳۰ میلیارد از تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های عامل استان گیلان گفت: میزان تسهیلات حمایتی دولت ۱۸۴ میلیارد تومان بوده که بانک‌های استان تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان آن را پرداخت و برای اشتغال ۱۸ هزار و ۴۴۹ نفر پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اذعان به اینکه شهرستان لاهیجان بیشترین تحقق تسهیلات کرونایی را در استان داشته است، تصریح کرد: شهرستان لاهیجان با ۸۳ درصد تحقق دارای رتبه اول، سیاهکل رتبه دوم، رودبار رتبه سوم و رتبه چهارم نیز برای شهرستان رشت با ۷۷ درصد تحقق است و آخرین شهرستان نیز شفت با ۵۸ درصد تحقق ارائه تسهیلات حمایتی است.

علیزاده با درخواست از دستگاه‌های اجرایی برای معرفی افراد دارای پرونده به بانک‌های عامل افزود:  گیلان دارای رتبه دوم دریافت تسهیلات کرونایی بوده و بر اساس آمار درخواست هزار و ۴۳ نفر که‌ خواهان دریافت تسهیلات کرونایی هستند در حوزه دستگاه‌های اجرایی بوده و‌ لذا با توجه به فرصت سه‌روزه برای جذب تسهیلات کرونایی از همه دستگاه‌ها تقاضا دارم افراد را به بانک‌ها معرفی کنند.

تسهیلات کرونایی تعلق‌گرفته جواب گوی حل مشکلات نیست

فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با اشاره به تأثیر منفی کرونا در شرایط اقتصادی و اجتماعی در کشور اظهار کرد: ویروس کرونا در طی این مدت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را تعطیل و برخی از مشاغل را با تعطیلی مواجه کرده است که بر همین اساس دولت برای رفع بخشی از این دغدغه‌ها تسهیلاتی را در نظر گفت.

علی فتح الهی با اذعان به اینکه تسهیلات اختصاص‌یافته توسط دولت جوابگوی حل بسیاری از مشکلات نیست گفت: دولت به‌اندازه توان خود تسهیلات حمایتی را اختصاص و پرداخت کرده است ولی متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار برای علیه جمهوری اسلامی شرایط کشور مناسب و ایدئال نیست.

وی‌ با تأکید بر لزوم تلاش مدیران برای افزایش میزان تسهیلات کرونایی جذب‌شده در استان گیلان بیان کرد: مدیران در این شرایط حساس باید از همه تلاش و ظرفیت خود در خصوص افزایش میزان تسهیلات کرونایی جذب‌شده در استان انجام داده و تا آخرین لحظه پیگیری‌های خود را در این خصوص انجام دهند.

فرماندار شهرستان رشت از فرصت سه‌روزه برای پرداخت تسهیلات کرونایی در استان گیلان خبر داد و افزود: ۳۰ مهر آخرین روز دریافت تسهیلات کرونایی بوده و اگر فردی تا سه روز دیگر مدارک خود را به دستگاه‌های اجرایی تحویل ندهد مجبور به عودت آن هستیم.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا