آخرین خبرهااستان ها

هیجانات بازار مرغ کاذب و مقطعی است | توزیع مرغ منجمد با نرخ ۱۴ هزار تومان

رئیس سازمان صمت گیلان:

تدبیرشرق/فرهاد دلق پوش عصر یکشنبه در جلسه فوق العاده بررسی وضعیت مرغ و سایر کالاهای اساسی در رشت با اشاره به اینکه در شرایط موجود اول نیاز استان در زمینه مرغ تأمین می‌شود، اظهار کرد: بعد از تأمین نیازمند مصرف کنندگان مازاد تولید مرغ به سایر استان‌های ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر اینکه تا برقراری تعادل در بازار باید به صورت مستمر بازار مورد نظارت و پایش قرار گیرد، افزود: هیجانات موجود در بازار مرغ استان گیلان کاذب و مقطعی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار باید بر اساس قانون به تکالیف خود عمل کنند، گفت: تأمین و توزیع مرغ بر عهده جهاد کشاورزی است و شرکت پشتیبانی امور دام در هنگام اضطراری باید از ذخایر خود در تأمین مرغ بازار و تأمین موجودی کالا اقدام کند.

دلق پوش در ادامه با بیان اینکه نظارت بر اقلام عرضه شده دامی در سطح بازار بر عهده سازمان صمت است، تصریح کرد: عملکردها نباید به گونه‌ای باشد که زمینه کاهش مرغ در بازار فراهم و مصرف کننده دچار سردرگمی شود.

وی با اشاره به مصرف روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان گیلان، بیان کرد: این در حالی است که میزان تولید مرغ در گیلان ۴۵۰ تن بوده و مدیریت این عرضه بر عهده جهاد کشاورزی است.

دلق پوش بر شناسایی اخلالگران بازار تاکید کرد و ادامه داد: از ظرفیت و امکانات اتحادیه‌های مرتبط، بسیج اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اداره تعزیرات برای نظارت و پایش مستمر بازار و برخورد با متخلفان استفاده شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تخصیص سهمیه ۷۰۰ تنی مرغ منجمد برای تعادل در بازار گیلان، افزود: با پیگیری انجام شده مرغ منجمد با نرخ ۱۴ هزار تومان به بازار استان گیلان تزریق شده است.

دلق پوش با بیان اینکه هیچ نرخ جدیدی در خصوص مرغ اعلام نشده است، گفت: ادارات زیر مجموعه سازمان صمت با هرگونه خودسری در بازار، اختفا، احتکار و امتناع از فروش و گران فروشی به صورت ضربتی برخورد کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا