آخرین خبرهااستان ها

برقراری امنیت پایدار در گرو تعامل با مردم است | امنیت، پایه دوام و بقای جامعه است

استاندار گیلان در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی؛

تدبیرشرق/ارسلان زارع صبح امروز(یکشنبه) در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی که همزمان با آغاز هفته ناجا برگزار شد؛ با تبریک حلول ماه ربیع الاول و فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، به روان پاک شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت بویژه شهیدان گلگون کفن و سراسر افتخار نیروی انتظامی درود فرستاد.

وی ادامه داد: این هفته یادآور تلاش دلاوران و ایثارگرانی است که برای حفظ و تداوم نظم و امنیت در جامعه، تلاشی خستگی ناپذیر دارند؛ همانانی که با سخت کوشی در راه تامین امنیت جامعه تا پای جان ایستاده‌اند و شعار امسال این هفته ناجا که «با هم برای امنیت و سلامت» است را معنا می‌بخشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بزنگاه های مختلف، شاهد نقش آفرینی موثر نیروی انتظامی بوده‌ایم، افزود: نیروی انتظامی در همه ایام سال و در هر ساعتی از شبانه روز، وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهد و در برخورد با مردم عمدتاً با رعایت ادب، اخلاق و مهارت حرفه‌ای دارد و به همین سبب است که مورد اعتماد شهروندان است.

وی به وظایف متنوع و گسترده نیروی انتظامی و نیز اهمیت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ و مستقیم نیروی انتظامی با مردم، بر اهمیت وظایف و مسئولیت های کارکنان ناجا افزوده چراکه به عنوان الگو نزد آحاد جامعه مطرح هستند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: معتقدم اهمیت اقدامات نیروی انتظامی، با اهمیت اصل امنیت برابری می کند چرا که امنیت، پایه دوام و بقای جامعه است و انجام هر کاری، نیازمند وجود امنیت است.

دکتر زارع اظهار داشت: نشاط، بالندگی، حرکت و همبستگی در جامعه در سایه امنیت عمومی ممکن و پیشرفت در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی همگی بر بستری از امنیت عمومی محقق می شود.

وی مشارکت مردم و ارتباط پلیس با مردم را یکی از مهمترین فرایند‌های ایجاد امنیت خواند چراکه اعتماد عمومی بعنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی، در اختیار نیروی انتظامی است.

استاندار گیلان ادامه داد: لازم است این موضوع مهم به درستی برای همه اقشار تبیین شود که پلیس مرجعی است که تصمیمات خود را مبتنی بر قانون و با قاطعیت اجرا می‌کند زیرا وقتی سخن از اقتدار پلیس مطرح می‌شود؛ اقتداری مبتنی بر قانون، تدبیر و اعتمادی است که جامعه، به نیروی انتظامی دارد.

وی با بیان اینکه مردم بحق انتظار برخورد قاطع با متجاوزان حریم امنیت عمومی جامعه در هر عرصه‌ای را دارند، گفت: در این صورت است که شهروندان احساس امنیت می کنند و در این مسیر، جلب همراهی آنان اهمیت بسزایی دارد چرا که بدون تعامل مردم، نمی توان امنیت پایدار برقرار کرد.

وی با یادآوری اینکه کشور نزدیک به هشت ماه است درگیر ویروس کروناست، بیان داشت: این ویروس تمامی ابعاد زندگی در عرصه های فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده اما در این میان؛ نیروی انتظامی توانست با نقش آفرینی موثر در جریان مدیریت و مقابله با شیوع بیماری، بار دیگر، سربلند باشد.

 زارع افزود: ناجا در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نظارت میدانی بر رعایت مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا در محیط ها و مشاغل موثر بوده است.

وی همچنین از تلاش های نیروی انتظامی در حراست از مرزهای کشور  تقدیر کرد و این مهم را تلاشی در جهت دفاع از کیان سرزمینی ایران در برابر تهدیدات دانست.

استاندار گیلان پیش از حضور در مراسم صبحگاه، بر مزار شهیدان آرمیده در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی استان حضور یافت و با قرائت فاتحه، به آنان ادای احترام کرد.

در خاتمه این مراسم نیز کارکنان نمونه ناجا در واحدها و رده های مختلف، تجلیل شدند.

امسال به دلیل تقارن روز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ایام اربعین حسینی و دیگر مناسبت‌های مذهبی و پایان ماه صفر، مراسم هفته ناجا از ۲۷ مهر ماه آغاز و تا دوم آبان ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا