آخرین خبرهااستان ها

ایجاد کریدورهای گردشگری موجب تحول در اقتصاد جوامع محلی گیلان می‌شود

رنجکش در سومین جلسه شورای راهبردی کریدور گردشگری دیلمان :

تدبیرشرق/مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : ایجاد کریدورهای گردشگری موجب رونق و تحول در اقتصاد جوامع محلی استان خواهد شد.

دکتر یونس رنجکش در سومین جلسه شورای راهبردی کریدور گردشگری دیلمان افزود : احیای بافت سنتی، حفظ طبیعت، توسعه محلی، پویایی کسب‌وکارها، اشتغالزایی و تقویت بوم گردی از جمله مزایایی است که با ایجاد کریدورهای گردشگری می‌توانیم به اهداف مورد نظر در رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی و تقویت جوامع محلی دست یابیم.

وی اظهار کرد : کریدور گردشگری دیلمان که یکی از طرح‌های مهم در ایجاد تحول با اهداف موردنظر می‌باشد فرصتی است که از یکسال پیش با جدیت پیگیری شده و اتفاق‌های خوبی نیز در این زمینه در حال وقوع است.

به گفته وی، این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با ایجاد دبیرخانه‌ای زیر نظر شورای راهبردی متشکل از دستگاه‌های اجرایی که پیگیری آن با استانداری گیلان است در حال انجام می‌باشد.

وی آموزش جوامع محلی در برخورد و تعامل و رفتار با گردشگران، شیوه‌های راه‌اندازی کسب وکارها، توجه به احیای سنت‌ها و مشاغل بومی، حفظ محیط زیست و تقویت بوم گردی، برگزاری آیین‌ها و جشنواره‌های بومی و محلی، شناسایی و دعوت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی از جمله اقداماتی است که توسط دبیرخانه این کریدور و با پیگیری‌های شورای راهبردی انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : این کریدور هم اکنون از مسیر شهرستان رودبار تا شهرستان سیاهکل را در بر می‌گیرد که دارای جاذبه های مختلف طبیعی و بوم گردی هستند.

رنجکش اظهار کرد: راه اندازی مسیرهای دیگر گردشگری با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و پیوستگی فرهنگ و آداب نواحی مختلف گیلان نیز می‌تواند در توسعه گردشگری پایدار در استان کمک کند.

وی یاد آور شد : تلاش داریم با توجه به تجربیات این کریدور که با همکاری فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه با هدف تسهیلگری در کارآفرینی‌های مبتنی بر گردشگری انجام می‌شود الگویی مناسب برای رونق صنعت گردشگری در استان فراهم شود.

در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در یکسال گذشته از سوی دبیرخانه کریدور گردشگری دیلمان ارائه و درخواست‌های این مرکز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا