آخرین خبرهااستان ها

آبگیری 63 میلیون مترمکعبی سد آیت اله بهجت شهربیجار

افزایش ۶۰ درصدی ذخیره آب سفیدرود به نسبت سال قبل - تدبیرشرق

تدبیرشرق/مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از آبگیری 63 میلیون مترمکعبی سد آیت اله بهجت شهربیجار خبر داد.

مهندس وحید خرّمی مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: با توجه به بارش ها ی مطلوب در هفته گذشته شاهد افزایش دبی ورودی سد آیت اله بهجت شهر بیجار تا میزان 23 متر مکعب برثانیه بوده ایم.

وی با اشاره به ذخیره حدود 61 درصدی سد شهربیجار گفت : میزان ذخیره این سد مشابه سال گذشته میباشد که با توجه به میزان ذخیره ذکر شده نگرانی بابت تأمین آب شرب مصرف کنندگان از این منبع آبی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان هدف از ساخت این سد را تأمین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق گیلان واقع در شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان،خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر،لاهیجان،سیاهکل، لنگرود، کومله ،شلمان، بندرانزلی و همچنین 220 روستا در استان دانست که با مجموع ظرفیت 105 میلیون متر مکعب و میانگین آورد سالانه 210 میلیون متر مکعب در حال حاضر آب شرب 70 درصد جمعیت شهری استان گیلان تأمین می نماید.

مهندس خرّمی در پایان در خصوص وضعیت سد سفیدرود افزود: سدسفیدرود با ظرفیت حدود 271 میلیون مترمکعب و حجم میانگین ورودی 29 متر مکعب بر ثانیه و خروجی 6 مترمکعب برثانیه در حال ذخیره سازی آب کشاورزی برای فصل زراعی آتی می باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا