آخرین خبرهااستان ها

دعوت شهرداری لنگرود از هنرمندان جهت بهبود فضاهای شهری

تدبیرشرق/رئیس شورای شهر لنگرود در ابتدا اظهار داشت: این نشست  درادامه جلسات ماهیانه با اصحاب رسانه در راستای پاسخگویی به سو الات و شبهات فعالین مجازی، است

غلامرضا منصفی  ضمن تشکر از حضوراصحاب رسانه و زحمات آنان و بیان سپاسگزاری ازهمکاری شهردار لنگرود گفت: در این دوره از شوراها با همکاری شهردار محترم  و رسانه‌ها اخبار مربوط به مجوعه شهرداری ، به صورت دقیق و کامل در اختیار افکار عمومی قرار گرفت و امیدوارم این همکاری خوب استمرار یابد تا برکات خوبی برای شهروندان شریف لنگرود به همراه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالات برخی شهروندان در فضاهای مجازی که پروژه ها به کندی انجام می گیرد، گفت: کندی انجام پروژه ها بدلیل اجرای کارهای فنی آن می باشد، کیفیت بخشی به پروژه ها لازمه اجرای کار است در هر حال جهت انجام  پروژه ها، بویژه پروژه میدان اصلی شهر که در راستای پل خشتی و تنها یادگار و آثار تاریخی  شهر لنگرود است، انشاالله سریعتر به ثمر خواهد رسید.

شهردار لنگرود نیز  با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی پل خشتی در این روزها گفت: این پروژه قسمتی از طرح جامع است که برای محوطه دور تا دور پل خشتی، قسمت قدیمی شهر،پ یاده رو مرکز خیابان و میدان اصلی شهر مطالعه شده است

وی افزود: شهرداری با سربندی محل اجرای پروژه تلاش میکند که  پیمانکارحتی در روزهای بارندگی نیز کار را متوقف نکند اما  تقاضای من اینست کسبه ومردم عزیز صبوری و همراهی و همدلی بیشتری با پیمانکار داشته باشند و از تردد در قسمت هایی که تازه پالت کاری شده خودداری کنند تا این پروژه زودتر به اتمام برسد.

رجایی همچنین معظل سد معبر و وجود دست فروشان را از مشکلات مهم شهری عنوان نمود و افزود: این گروه مانع تردد عابران پیاده در پیادروها می شوند که باید مورد تدبیر واقع شوند  و در این زمینه ادامه داد: اجرای تدابیر لازم در این بخش به تنهایی از عهده شورای شهر و شهرداری برنمی آید و برای اجرای طرح ساماندهی دست فروشان باید ادارات مرتبط همانند فرمانداری، دادستانی، پلیس، اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت به این موضوع ورود پیدا کرده و باهمراهی و هماهنگی یکدیگر به انجام وظایف محوله بپردازند.

وی با بیان اینکه موضوع  روشنایی بلوار  شهید املاکی گفت:  اگر چه این کار به عهده شهرداری نبود اما جهت رفاه حال شهروندان وبعنوان راه حل موقت  کلیه تیربرقها به جز دو مورد اصلاح و تعمیر گردیده است.

رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تحول میدان شهید نورانی  با اجرای طرح زیباسازی و نصب المان جدید اشاره کرد و افزود: نصب  المان ها  به عنوان نماد یک شهر تأثیر فراوانی در جذب توریسم و گردشگر دارد.

شهردار لنگرود درباره طراحی اولیه و ساخت این المان بزرگ که یکی از  زیباترین المان های استان محسوب خواهد شد  گفت: این المان تا سه هفته دیگر آماده است و در کنار آن  احداث  المان میدان انقلاب نیز قدم بعدی ما است.

وی خاطر نشان کرد: هدف  شهرداری لنگرود  استفاده از طرح های جدید توسط کارشناسان و هنرمندان برجسته است تا فضای شهری مناسب را برای شهروندان ایجاد نماید لذا از تمامی کارشناسان گرافیک، هنرمندان و مهندسین درخواست  میکنم  که طرح ها و برنامه های جدید خود را در جهت بهبود فضاهای شهری و ایجاد شهری در خور و شأن مردم شهر لنگرود  به صورت مکتوب به واحد روابط عمومی شهرداری تحویل دهند.

سید مهدی رجایی  در ادامه اظهار داشت: پروژه ضلع مقابل پل خشتی همزمان با پروژه میدان شهر  برابر طرحی که درابتدای دوره پنجم تصویب شده بود،فاز به فاز در حال انجام است که۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاالله تا دوماه آینده به اتمام می رسد.

مهندس رجایی در ادامه دیوار سازی رودخانه به روال سال های گذشته در دباغ محله، اجرای عملیات در پروژه نشست زمین در خیابان شهید چمران را از دیگر پروژه های درحال انجام عنوان کرد و گفت: خیابان شهید چمران سالیان سال بود که نشست می کرد و قبل نشست زمین، مشاور جهت طرح وپیمانکار جهت اجرای پروژه انتخاب شده بودوبا توجه به اتفاقی که افتاد و نشست زیاد شد نیازمند مطالعات جدی تر بودوکمک مشاوردر کنار مشاور قبلی گرفته شدوآزمایش ژئوتکنیک در عمق ۱۸متری خاک انجام شده است وانشاا…بزودی دلیل آن مشخص خواهدشد.

وی اضافه کرد: پیمانکار با توجه به دستورمشاورمصالح موردنیازاینکار را بصورت تقریبی اعلام کرده است ودراین راستا پیگیر مجوز های لازم است که نیاز است ادارات صنعت ومعدن، محیط زیست ،امور آب، دادستان محترم و فرمانداری همکاری کنند تا این مجوز سریعتر گرفته شود تا بتوانیم مصالح موردنیاز پروژه را تامین نماییم باتوجه به اینکه در حال حاضر هیچ معدن رودخانه ای و سنگ رودخانه ای که برای این پروژه مفید باشد  در شهرستان لنگرود فعال نیست و حمل ونقل این مصالح از شهرستان های دور دست کار ما را به تعویق می اندازد و لذا تقاضا داریم دراین شهر یک رودخانه ای را جهت برداشت سنگ رودخانه ای به شهرداری لنگرود مجوز دهند که این تقاضا با مجوز شورای ستاد بحران شهرستان  وشخص فرماندار دستور داده شده است.

وی اذعان داشت:خرید لوازم دیگر پروژه مانند لوله واتصالات و کارهای دیگر در حال انجام است و تا انشاا…بعد از نهایی شدن طرح پیمانکار بتواند به سرعت به اجرای پروژه بپردازد.

وی از اجرای مستمرآسفالت خیابانها و معابر بزرگ شهر با کمک ۳ اکیپ لکه گیری در شهرخبر داد وگفت کارخانه کمپوست نیز تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

در پایان این نشست خبری به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران  پاسخ داده شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا