آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

محسن هاشمی: تعطیلات یک هفته‌ای جواب نمی‌دهد؛ باید تعطیلی کامل دو هفته‌ای برای تهران درنظر گرفته شود / این کار می‌تواند زنجیره بیماری را از بین ببرد

تعطیلات یک هفته‌ایرئیس شورای شهر تهران گفت:‌ باید تعطیلی دو هفته‌ای به صورت کامل برای تهران درنظر بگیریم چراکه می‌تواند خیلی موثر باشد و زنجیره بیماری را کاملا از بین ببرد.

به گزارش تدبیرشرق،‌ محسن هاشمی پیش از آغاز دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا پیروزی تیم پیروزی بر النصر عربستان را که در جدالی نابرابر اتفاق افتاد به شهروندان عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتوانند در فینال آسیا پیروز شوند.

او در پاسخ به این سوال که رنگ تیم مورد علاقه شما قرمز است یا آبی گفت: من قبل از انقلاب قرمز بودم،‌ الان نیستم. قبل از انقلاب که دانش آموز بودم قرمز بودم.

هاشمی همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این عزیزان ارتباط تنگاتنگی با مدیریت شهری دارند و باید زحمات آنها را قدر بدانیم و کمک کنیم تا کمبودهای زیرساختی نیروانتظامی به ویژه کلانتری‌ها از بین برود و شاهد شکوفایی بیشتری در امنیت شهر باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که محدودیت‌های کرونایی تهران برای یک هفته اعمال شد و آنچه مدنظر شهروندان بود به اجرا درنیامد، گفت: باید تعطیلی دو هفته‌ای به صورت کامل برای تهران درنظر بگیریم و این می‌تواند خیلی موثر باشد و زنجیره بیماری را کاملا از بین ببرد. معمولا می‌گویند تعطیلات یک هفته‌ای جواب نمی‌دهد چرا که زنجیره کرونا دو هفته است و قرنطینه نیز دو هفته‌ای است. من متوجه نشدم که چرا جناب آقای زالی یک هفته درخواست برای کم کردن فعالیت‌ها اعلام کردند و حالا که درخواست کردند خواهش می‌کنیم آنرا دو هفته‌ای کنند تا مشکل عمیق‌تر حل شود.

او درباره حمل و نقل عمومی و تردد در شهر گفت: مشکل اصلی این است که وقتی می‌گوییم مشکل حمل‌‌و‌نقل داریم گروه‌های سیاسی و روزنامه‌ها به مساله تخریبی موضوع نگاه می‌کنند تا حل مشکل. موضوع این است که کشور دچار مشکلات نقدینگی است و از طرفی دچار مشکلات تامین بودجه است، از طرفی در تامین تجهیزات خودکفا نیستیم و باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آنها از خارج تامین شود. از طرفی تحریم و قیمت بالای ارز نیز اثرگذار است و به نظرم به جای فرافکنی و تبدیل کردن معضلات صنفی شهر به رقابت‌های انتخاباتی،‌ باید به فکر راه حل برای حل مشکلات باشیم.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا