آخرین خبرهااستان ها

دهکده سلامت و استفاده از ظرفیت‌های دریا مغفول مانده|برای گردشگری گیلان اقدامی انجام نشده

دلخوش با تاکید بر عملکرد نامطلوب بخش خصوصی و دولت در حوزه گردشگری؛

تدبیرشرق/سید کاظم دلخوش در نشست تخصصی فرصت‌های گردشگری گیلان در انزلی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رفع وابستگی اقتصاد ایران به نفت، افزود: متأسفانه از این موضوع غافل شدیم در حالی که می‌توانستیم به سمت توسعه گردشگری گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری حرف اول را در جهان می‌زند، گفت: ما تاکنون نتوانسته ایم از صنعت گردشگری ایران به خوبی برای درآمدزایی و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

دلخوش با اشاره به واگذاری اختیارات دولت بر اساس سیاست‌های ابلاغی به بخش خصوصی، افزود: متأسفانه بخش خصوصی دچار اختلافات و مشکلات میان بخشی و برخی تصمیمات و اقدامات غلط بوده و عملکرد مطلوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه امروز به جایگاه رسیده ایم که نه بخش خصوصی و نه دولتی عملکرد مناسبی از خود به نمایش نگذاشته اند، تصریح کرد: در این میان باید از ظرفیت مناطق استفاده شود وجود این مناطق سبب تبادل فرهنگی و ایجاد اشتغال و امنیت شده است.

دلخوش با تأکید بر اینکه توجه به صنعت گردشگری زمینه ایجاد تحول در اقتصاد کشور را فراهم می‌کند، ادامه داد: برای رسیدن به این تحول باید همه بخش‌های اعم از دولتی و خصوصی تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید دولت را برای رونق گردشگری مجاب کنیم، افزود: قطعاً توجه به صنعت گردشگری سبب می‌شود در سال‌های آینده شاهد تحولات بزرگی در سطح کشور باشیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه امروز نفتی که می‌فروشیم برای ما آورده اقتصادی و درآمدی ندارد، گفت: امسال با کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه برای کارکنان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دهکده سلامت و استفاده از ظرفیت‌های دریا مغفول مانده است، اظهار کرد: در بخش گردشگری به هیچ عنوان در کشور به ویژه در استان گیلان اقدامی انجام نشده است.

دلخوش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سرمایه گردشگری در استان گیلان موهبت الهی است، افزود: سرمایه گذار با وجود این همه نعمت در گیلان ۴۰ درصد سرمایه نیاز دارد اما متأسفانه به دلیل نداشتن برنامه نتواسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا