آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

فرماندار لاهیجان : استفاده از نسل جوان و پرداختن به مطالبات آنها، در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد

نسل جوانفرماندار شهرستان لاهیجان نقش والدین را در تسهیل ازدواج جوانان پر رنگ بر شمرد و گفت: خانواده ها می توانند با تشویق و کاهش هزینه های ازدواج مانند جشن، جهیزیه، مهریه و غیره، فرزندان را به ازدواج ترغیب نمایند.

به گزارشتدبیرشرق،به نقل از همین خبرگزاری یونس محمودی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لاهیجان اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از ثبت احوال شهرستان، در پنج ماه نخست امسال ۷۸۵ واقعه ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده در حالی که این میزان طی مدت مشابه سال گذشته ۷۹۱ مورد بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۵۸۳ واقعه ولادت در لاهیجان به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۹۱ مورد بوده است.

محمودی ، جوانان را یکی از عناصر مهم و تصمیم ساز جامعه انسانی و اسلامی عنوان و تصریح کرد: این قشر از جامعه محور و پایه ی تصمیمات کلان ملی، استانی و شهرستانی می باشند.

وی  جوانان نخبه و مخترع را مایه فخر قلمداد و تصریح کرد: چنین افرادی موجبات سربلندی مردم هر منطقه را فراهم می کنند.

وی با تاکید بر جوان باوری و جوان گرایی در شهرستان لاهیجان گفت : استفاده از نسل جوان و پرداختن به مطالبات آنها، در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

محمودی ایجاد اشتغال و تسهیل در حوزه ازدواج را از اولویت های ستاد ساماندهی جوانان دانست و افزود:  شناسایی و تحلیل خلأهای موجود، کم کاری ها و کارهای مغفول از وظایف اعضای ستاد است.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور و استاندار گیلان در حوزه جوانان اظهار داشت: لاهیحان به خود میبالد که جوانانش توانستند در حوزه های فناوری، مهندسی، تکنیکی، دارویی، پزشکی و غیره بدرخشند و حائز رتبه های تک رقمی و برتر کنکور شوند.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: امیدواریم تا در حد توان و امکان در خدمت مردم و جوانان شهرستان لاهیجان باشیم.

محمودی به منابع سرشار و غنی  ایران اشاره کرد و گفت: جوانان هدفمند و مدیران توانمند می توانند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کنند.

وی به لزوم تشکیل مجمع خیرین لاهیجان با محوریت جوان باوری در آینده ای نزدیک تاکید و تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جوان لاهیجی در همه حرفه ها و مشاغل باید تدوین و تکمیل شود.

فرماندار لاهیجان فقدان آمار در تصمیم سازی ها را دلیل نتیجه گیری اشتباه دانست و افزود: برای هر رویدادی در شهرستان، ارائه گزارش مستند و آماری مبتنی بر واقعیت را از دستگاه مربوطه انتظار داریم.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش “مرکزی و رودبنه” است

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا