آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

استیضاح شهردار رشت کاملا قانونی بود

استیضاح شهرداررشترئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به شبهات مطرح شده درباره استیضاح شهردار رشت گفت: استیضاح ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت کاملا قانونی بوده و هیچ گونه تخلفی رخ نداده است.

احمد رمضانپور با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون غیرقانونی بودن جلسه استیضاح شهردار رشت اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۳ آئین‌نامه داخلی شوراها، از زمانی که بحث قانع نشدن اعضای شورا از پاسخگویی شهردار مطرح می‌شود، شورا می‌تواند طی یک صورتجلسه که در آن یک سوم اعضای شورا درخواست استیضاح را مطرح کرده باشند این مهم را در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه جلسه استیضاح شهردار رشت کاملا قانونی برگزار شد، افزود: رئیس شورا بر اساس قانون اجازه دارد از زمانی که یک سوم اعضای شورا درخواست استیضاح را مطرح کرده‌اند به مدت ۱۰ روز جلسه استیضاح را برگزار کند.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه برگزاری جلسه استیضاح از زمان قانع نشدن اعضا از پاسخ‌های شهردار تا ۱۰ روز آینده بر عهده ریاست شورا است، گفت: بر اساس قانون طی این مدت زمانی یک الی ۱۰ روز، رئیس شورا به منظور برگزاری جلسه استیضاح نیازی به رای دو سوم اعضا ندارد و بنابراین هیچ گونه تخلفی از این بابت رقم نخورده است.

رمضانپور با اشاره به زمان برگزاری انتخاب شهردار رشت تصریح کرد: چهارشنبه هفته جاری جلسه عادی شورا با دستور کار انتخاب شهردار رشت راس ساعت ۱۷ عصر برگزار می‌شود و با توجه به اینکه روزهای چهارشنبه هر هفته زمان برگزاری جلسه عادی شورا است نیازی به موافقت یک سوم اعضا وجود ندارد.

وی به مباحث مطرح شده پیرامون آبستراکسیون جلسه روز گذشته انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون زمانی که تعداد اعضای حاضر در جلسه به دو سوم نرسیده باشد در واقع جلسه غیر رسمی است و بر همین اساس موضوع آبستراکسیون در جلسه روز گذشته انتخاب شهردار رشت منتفی است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا